today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Vernost kupaca u 2024. treba nagraditi nezaboravnim iskustvima

Tokom dugogodišnjeg iskustva u marketingu i prodaji, bio sam svedok uticaja cena na potrošače u Srbiji i širem regionu, kako u B2B tako i u B2C sektorima. Slična situacija je prisutna i na mnogim drugim manje ili podjednako razvijenim tržištima. Fenomen “žutih cena” postao je glavni adut u privlačenju kupaca, gotovo da se osećamo prevarenim ako platimo regularnu cenu. Pitanje ko skida kajmak, ritejleri ili brendovi, često je tema rasprave na sajtovima i društvenim mrežama.

Na to pitanje nemam konačan odgovor, ali ono što istraživanja i moje dugogodišnje iskustvo pokazuju jeste da potrošači sve manje veruju brendovima i postaju sve manje lojalni. Umesto toga, okreću se generičkim proizvodima, tzv. “private label” proizvodima i većim pakovanjima. Dolazak Lidla u Srbiju dodatno je podstakao ovaj trend, što je rezultiralo intenzivnom konkurencijom, gde se brendovi trude da se nose s njom koristeći različite promocije, popuste i druge marketinške strategije.

Međutim, tradicionalni programi lojalnosti koji zavise od popusta i materijalnih nagrada više nisu jedina opcija. Sve češće imam priliku da kreiram i učestvujem u trendu koji menja pejzaž lojalnosti – Experience Based Rewards ili nagrada zasnovanih na iskustvu.

Uveren sam da FMCG brendovi ne mogu pobediti u trci sa diskonterima ukoliko se takmiče na polju popusta. Možda mogu parirati kratkoročno, ali dugoročno gube. Naravno, postoji čuveni Kejnsov kontraargument: “U dugom roku svi smo mrtvi”, pa se menadžeri često odlučuju za poteze koji forsiraju kratkoročni povrat investicija (ROI). Poslovna mudrost leži u pronalaženju zlatnog preseka između ova dva pristupa i uravnotežavanju između njih.

U istraživanju Loyalty Trends 2024 report koje je sprovela organizacija Open Loyalty sa više od 100 senior eksperata iz oblasti loyalty marketinga vidimo da je to jedan od ključnih trendova u narednim godinama. U jednoj rečenici, lojalnost potrošača treba nagrađivati više nagradama koje uključuju neko nesvakidašnje produženo iskustvo, a ne samo trenutnu stimulaciju putem popusta. Ovaj vid nagrađivanja lojalnosti svakako ne isključuje popuste kao najvažniji kratkoročni stimulans već je kvalitativni dodatak produbljenu i građenju dugoročnih odnosa.

Dakle, suština nagrada zasnovanih na iskustvu su ekskluzivna, nezaboravna iskustva i trenuci koji ostaju u srcima i umovima kupaca, a koji imaju veze sa brendom.

– VIP događaji: pozivnice za ekskluzivne događaje, lansiranja proizvoda ili ture iza kulisa.
– Putovanja i outdoor: neobične lokacije i aktivnosti, road trip, rafting, planinarenje, skijanje i sl.
– Ekstravagantne zabave: VIP pristupi koncertima, predstavama ili sportskim događajima, često sa ekskluzivnim prilikama za susrete. Nije reč samo o gledanju; reč je o tome da potrošači budu deo samog događaja.
– Gastronomska uživanja: večere za stolom kuvara, ekskluzivni gastronomski događaji, časovi kuvanja sa poznatim kuvarima.
– Wellness: Učesnici mogu dobiti pakete za wellness, vikende posvećene fizičkom zdravlju ili personalizovane konsultacije o zdravlju.
– Obrazovanje: Za intelektualno radoznale, programi lojalnosti nude radionice, seminare ili kurseve prilagođene njihovim interesovanjima.

Uticaj Experience Based Rewards
Dakle, zašto prelazak na nagrade zasnovane na iskustvu? Odgovor leži u emocionalnoj vezi. Ove nagrade stvaraju intimnu vezu između brenda i njegovih kupaca. Radi se o tome da se osećaju vrednim, prepoznatim i deo ekskluzivne zajednice.

Za sve iznad navedene segmente lično sam imao priliku da se uverim u stepen zadovoljstva koje se stvara kod kupaca ili partnera koji budu nagrađeni na taj način, a smartpoint adria ima veliko iskustvo u kreiranju i izvođenju takvih poslovnih događaja najrazličitijih profila (žurki, VIP događaja, tim bildinga, outdoor aktivacija). Ako želite da nagradite vaše potrošače ili poslovne partnere javite nam se!

Za Marketing mrežu tekst napisao:
Bojan Balaž, Business Development Manager, smartpoint adria

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!