Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 13

Uvek zgodno

REGION – Trgovinski lanac SPAR pokrenuo je novu kampanju pod sloganom „Uvek zgodno. Uvek SPAR“.

„U potrazi za trgovinskim promocijama i popustima, kupci mogu izgubiti mnogo vremena i propustiti dragocene trenutke sa onima koje najviše vole. Svesni smo da su neke stvari previše važne da bi ih propustili, pa se u SPAR-u trudimo da se svi naši kupci osećaju dobrodošlo, jer će im mnoge pogodnosti uvek biti dostupne u našim prodavnicama“, navodi se na njihovom LinkedIn profilu.

Otvorene prijave za SAM Akademiju 2024.

0

U susret novoj, četvrtoj po redu, generaciji menadžera SAM Akademije, i ove godine polaznike očekuje više od 30 renomiranih lidera iz različitih biznisa i isto toliko predavanja na različite teme u cilju osnaživanja u upravljanju kompanijama, ljudima i poslovnim procesima, kao i da bi se ubrzao razvoj njihovih karijera u smeru savremenih i uspešnih lidera 21. veka.

To i jeste glavna ideja vodilja ovog programa, koji je namenjen menadžerima, preduzetnicima, sadašnjim i budućim liderima. Kroz sinergiju razmene iskustva, znanja, kao i najboljih primera iz korporativne i preduzetničke prakse, ovaj program doprinosi razvoju i jačanju profesionalnih performansi pojedinaca, koji će voditi poslovnu zajednicu u Srbiji u narednim godinama.

Program je sačinjen od 7 modula u okviru kojih je 26 predavanja koja će se održavati uživo tokom 11 subota. Predavanja su kreirana prema najnovijim edukativnim trendovima iz oblasti menadžerske prakse koji su okrenuti budućnosti poslovanja. Svoje znanje učesnici će unapređivati kroz interaktivne sesije sa preko 30 istaknutih i renomiranih menadžera, ostvarenih profesionalaca i lidera sa regionalnim i internacionalnim iskustvom, koji rukovode nekim od najuspešnijim kompanija u Srbiji.

Kriterijumi su, kao i ranije, za menadžere – 7 godina radnog iskustva na menadžerskoj poziciji i/ili 5 godina rukovođenja timovima, kao i za preduzetnike, koji vode male i srednje kompanije – 7+ godina iskustva i/il minimum 7 ljudi kojim rukovodi ili minimum godišnjeg prometa u iznosu od 70 miliona dinara.

Pijave traju do 11.03.2024, a program počinje 23. marta. Link za prijave, s obzirom da je broj mesta ograničen je https://forms.gle/ZbEqa7LtWmedWTry7

Minus Minus Agency, Njuškalo i priča o jednoj jakni

REGION – Ljubav prema modi i održivost? Industrija odeće jedan je od najvećih zagađivača, ali modu možemo voleti na održiviji način. Pre-loved i second-hand sve su popularniji termini kad se priča o odeći, a uz takve komade, dobre modne priče nemaju kraj, navodi se na LinkedIn nalogu Njuškala.

Njuškalo Marketplace mesto je gde stvari započinju novu priču, jer neke stvari nikada ne izlaze iz mode – poput kožne jakne koja ima „comeback” i u novom Njuškalo spotu.

Kampanju potpisuje hrvatska agencije Minus Minus.

Ritejl mediji – nov rastući trend svuda u svetu

Ritejl mediji predstavljaju inovativan trend u svetu oglašavanja i marketinga, koji omogućava brendovima da direktno komuniciraju sa svojim ciljnim grupama unutar maloprodajnih prostora i platformi. Ovaj pristup transformiše tradicionalne maloprodajne kanale u moćne medijske platforme, nudeći brendovima priliku da dosegnu do potrošača u ključnim momentima njihovog kupovnog procesa.

Jedna od glavnih prednosti ritejl medija jeste sposobnost da se poruke i oglasi brendova prikažu potrošačima u trenutku kada su najotvoreniji za informacije o proizvodima – dok fizički ili digitalno pretražuju maloprodajne prostore. Ovo ne samo da povećava relevantnost i efikasnost oglašavanja već i doprinosi poboljšanju korisničkog iskustva, nudeći korisne informacije i preporuke upravo kada su potrošačima najpotrebnije.

Primena ritejl medija seže od digitalnih ekrana unutar fizičkih prodavnica do personalizovanih reklama na e-commerce platformama. Brendovi i maloprodajni lanci koriste naprednu analitiku i podatke o ponašanju potrošača da kreiraju ciljane marketinške kampanje koje povećavaju prodaju i lojalnost kupaca.

Globalni primeri kao što su Amazon i Walmart ilustruju moć ritejl medija. Amazon, na primer, koristi svoju ogromnu bazu podataka o korisnicima i njihovim kupovnim navikama da predloži relevantne proizvode i promocije direktno unutar svoje platforme. Ovo ne samo da podstiče dodatne prodaje već i poboljšava korisničko iskustvo, čineći kupovinu intuitivnijom i prilagođenijom.

S druge strane, Walmart koristi svoje fizičke prodavnice kao medijske kanale, implementirajući digitalne ekrane i interaktivne kioske koji nude reklame i informacije o proizvodima. Osim toga, Walmartova online platforma koristi personalizovane reklame da cilja potrošače na osnovu njihovih prethodnih pretraga i kupovina, dodatno povećavajući efektivnost svojih marketinških napora.

eMarketer prognozira da će globalno ulaganje u ritejl medije u 2024. godini porasti za čak 21,8% odnosno iznosiće oko 140,04 miliona dolara, dok se u 2025. očekuje rast od 18,5% i doseg od 165,94 milion dolara.

Ritejl mediji nude obilje prilika za inovacije u načinu na koji brendovi komuniciraju sa svojim kupcima. Kroz integraciju oglašavanja u samu kupovnu putanju, brendovi mogu da kreiraju bogatije, relevantnije i efikasnije korisničko iskustvo. Kako se tehnologija razvija, možemo očekivati da će se ritejl mediji još više integrisati u naše svakodnevne kupovne navike, otvarajući nove mogućnosti za brendove da se povežu sa svojim kupcima na značajne i efektivne načine.

Infografik: IAB Europe

Plazma poručuje – Hvala od srca!

Kompanija Bambi pokrenula je novu kampanju Plazma od srca!

„Zahvaljujući vama napravili smo nešto novo! Da, da, zahvaljujući vama. Onda kada ste uživali u podlozi od čizkejka ili kada ste stvarali umetnička dela od Plazme – inspirisani baš takvim poslasticama koje volite od srca, shvatili smo koliko je svetu potrebna Plazma od Srca. Hvala od 💜“, navodi se na LinkedIn profilu kompanije Bambi.

Za momka čvrsta nema straha od prsta

REGION – Ove godine Žuja i BBDO Zagreb, kroz novu komunikacijsku platformu, brinu o muškom zdravlju. Slogan kampanje je „Za momka čvrsta nema straha od prsta“.

„Zahvaljujući našoj novoj kampanji koja će trajati celu 2024., naši muškarci od sada imaju zdravlje u malom prstu…ili kažiprstu, svejedno. Bitno je da si hrabar i da si zdrav – jer Žuja je zakon“, navodi se na LinkedIn profilu agencije BBDO Zagreb.

Radenska i Sonda pozivaju vas na novi ‘Designed by People’

REGION – U okviru kreativnog centra, Sonda nastavlja sa sprovođenjem programa designed by people, u kojem učesnici bez prethodnog iskustva u dizajnu proizvoda mogu da postanu deo kreativnih procesa i da uče o njima radeći na konkretnom primeru, uz saradnju sa stručnjacima za dizajn, komunikacije i brendiranja.

Prijave su otvorene, a ove godine tokom marta i maja na kreativnim radionicama u Vižinadi svi zainteresovani će imati priliku da oblikuju kreativni koncept za zimsko izdanje Radenske.

Poznata po društveno odgovornom poslovanju i inovacijama, Radenska u okviru saradnje sa Sondom u sklopu programa „Designed by People” svojim korisnicima sada nudi mogućnost da aktivno učestvuju u kreiranju novog, zimskog vizuelnog identiteta ove poznate mineralne vode i tako ostave svoj potpis na posebnom izdanju koje će se naći na policama širom Hrvatske i Slovenije. Poziv za učešće u trećem izdanju ovog uspešnog programa upućen je svim entuzijastičnim učesnicima. Za isto nije potrebno specifično dizajnersko iskustvo, već otvorenost za učenje i upoznavanje kreativnih procesa, pri čemu će praktični rad u radionicama i kod kuće dati priliku učesnicima da istraže i razviju svoj kreativni potencijal.

Sarađujući sa renomiranim brendovima, Sonda u svom Kreativnom centru u Vižinadi realizuje program „Designed by People“ kako bi zajedno sa svim zainteresovanim pojedincima, ali i širom zajednicom u inspirativnoj autentičnoj sredini, stvarala tržišno relevantne proizvode, projekte i programe usmerene ka jačanju saradnje i stvaranju boljeg društva – društva ideja. Upravo su to neke od vrednosti koje deli i Radenska, koja je prepoznala potencijal ovog projekta, kao poznatog brenda koji odgovara aktuelnim promenama i trendovima usmerenim na održivost i brine o društvenom i prirodnom okruženju u kojem posluje.

Program su do sada podržali Elan i Kraš, a izazvao je odlične reakcije učesnika koji ističu da im je: program pomogao da steknu uvid u profesionalni dizajnerski proces, ali i da u okruženju podrške otkriju nove izvore kreativnosti unutar sebe i izađu iz svoje zone komfora. Kako su protekle prethodne radionice pogledajte ovde: Elan & Sonda Designed by People, Kraš & Sonda Designed by People.

Nakon procesa selekcije, radionice će se održati u grupama od šest učesnika od marta do maja 2024. godine u Vižinadi. Mogu se prijaviti sve punoletne osobe, bez obzira na pol, profesiju ili obrazovanje, a za učešće je potrebno blagovremeno popuniti onlajn prijavu.

Rok za podnošenje prijava je 7. mart do 23.59 časova, a više informacija o uslovima učešća možete pronaći ovde.

Na leto stiže Barbie telefon na preklop

Human Mobile Devices, evropski proizvođač pametnih telefona, udružuje se sa kompanijom Mattel, svetskom kompanijom za igračke i vlasnikom jednog od najsnažnijih portfolija dečijih i porodičnih franšiza za zabavu na svetu, kako bi kreirali Barbie telefon na preklop koji stiže ovog leta 2024.

Barbie je ikona dizajna, od ševron linija prve Barbie koja je puštena u prodaju 1959. godine do odvažnog stila Totally Hair Barbie koja se pojavila na tržištu 1992. godine. Ovaj uređaj obećava da će doneti retro šik originalnog brenda koji osnažuje devojčice sa dozom ružičaste boje i naravno, sjaja.

Lars Silberbauer, direktor marketinga u kompaniji Human Mobile Devices, izjavio je: „Da li je vreme da zamenimo život na mreži pravim životom i da napravimo pauzu od konstantnih notifikacija? Srećni smo što sarađujemo sa kompanijom Mattel, koja deli našu posvećenost značajnim inovacijama i društvenim promenama.“

Ruth Henriquez, direktorka za potrošačke proizvode, izdavaštvo i LBE u kompaniji Mattel za EMEA region izjavila je: „Dizajn i inovacije su u samoj srži kompanije Mattel, i ova najnovija saradnja je još jedan korak napred u tom pravcu. Predstavljanje Barbie x HMD saradnje obećava da će to biti uzbudljiv trenutak za sve Barbie fanove svih uzrasta, i sa nestrpljenjem čekamo da to predstavimo na Mobile World Congress-u.“

Ljudi vole telefone na preklop jer su pravo rešenje za digitalni detoks u svetu gde gotovo četvoro od desetoro mladih (38%) uzrasta od 16 do 24 godine brine da previše vremena provodi na svojim pametnim telefonima1. Samo u SAD, trećina pripadnika generacije Z aktivno pokušava da ograniči vreme provedeno na društvenim mrežama, a njihov strah od propuštanja (FOMO) se polako smanjuje.

Generacija Z je jedina generacija čije je dnevno vreme provedeno na društvenim mrežama opalo u odnosu na prvi kvartal 2021. godine. Od 2021. godine, razgovor sa prijateljima onlajn je opao za 13%, dok je viđanje prijatelja uživo povećano za 28%3.

Klasični telefoni su sve zastupljeniji jer generacija Z i milenijalci biraju da ograniče vreme provedeno pred ekranom zarad svog mentalnog zdravlja. Samoprozvani ‘skrinejdžeri’ (screenagers) su na TikTok-u krenuli da korsite hešteg #bringbackflipphones, što je rezultovalo sa 60,2 miliona pregleda4.

Ali ovo nije samo generacijski pomak, već i kulturni pokret. Veliki „trend isključivanja“ koji je započeo 2021. godine, dobija na zamahu jer ljudi svih uzrasta traže ravnotežu u sve digitalnijem svetu. Klasični telefoni se vraćaju, a HMD izveštava da je prodaja telefona na preklop više nego udvostručena u Evropi (u 2023. godini naspram 2022.) i očekuje dalji rast u 2024.

Dobra vremena nikada ne izlaze iz mode

REGION – Poznati Fructal sokovi od sada u novom, retro ruhu. Dizajn potpisuje slovenačka agencija Pristop.

Prošlo je čak 79 godina od trenutka kada je pet radnika započelo priču o Fructalu u napuštenoj fabrici tekstila. Od tada su brojna različita pakovanja krasila stolove na skoro svakoj porodičnoj proslavi.

„Reinterpretirali smo i redefinisali sve najvažnije vizuelne elemente karakteristične za originalno pakovanje: Fructalov logo u obliku kišobrana, smele i istaknute boje, retro linije i tipičnu fotografiju voća“, navodi se na LinkedIn stranici agencije Pristop.

Ovo vizuelno „renoviranje“ propratila je sveobuhvatna komunikacijska kampanja pod sloganom „Dobra vremena nikada ne izlaze iz mode.“

Direktor ispred klijenta: Sanja Likar
Rukovodilac projekta: Ivana Laharnar
Kreativni direktor: Klemen Šefer
Umetnički direktor: Barbara Podlogar
Dizajner: Urban Zotel
Strateg: Katja Sever
Strateg sadržaja: Blaž Jarc

Srbija ulaže 100 miliona evra u razvoj veštačke inteligencije do 2026.

Srbija će u naredne dve godine u razvoj veštačke inteligencije uložiti 100 miliona evra. Strateški okvir za takav poduhvat trebalo bi da pruži nova Stretegija razvoja veštačke inteligencije do 2030. koja će biti jedan od prioriteta nove Vlade, zajedno sa pratećim Akcionim planom. Cilj je da se Srbija svrsta u lidere regiona u ovoj oblasti, poručeno je na sednici NALED-ovog Saveza za eUpravu.

Prema rečima Stefana Badže, vođe tima za posebne projekte pri kabinetu predsednice Vlade, fokus rada na novoj strategiji je obezbeđivanje fleksibilnije regulative i pružanje olakšica firmama koje žele da primene inovacije. On je podsetio i da je tokom 2023. pokrenuto pitanje zakonodavne aktivnosti u ovoj oblasti i usvojene su Etičke smernice za razvoj veštačke inteligencije u saradnji sa NALED-om.

Tokom ove godine započećemo rad na izradi zakona, prateći aktivnosti EU tj. usvajanje Uredbe o veštačkoj inteligenciji koje se očekuje u aprilu. Do kraja 2026. u planu je investiranje 30 miliona evra u još jedan superkompjuter, koji će biti besplatan za istraživače i startape, 20 miliona evra u softver za javni sektor, pre svega u zdravstvu, energetici i transportu, kao i 30 miliona evra za podsticaje za razvoj veštačke inteligencije. Dodatno ćemo uložiti u stratape, budući da četvrtina razvija AI rešenja, izjavio je Badža, i pozvao zainteresovane strane da se uključe u rad na izradi nove strategije, kako bi Srbija do kraja godine imala predlog akta koji reguliše ovu oblast.

NALED će biti deo radne grupe za izradu nove strategije, izjavila je Dragana Ilić, predsednica Saveza za eUpravu i direktorka korporativnih poslova u kompaniji CETIN. Ona je istakla da je preduslov za korišćenje veštačke inteligencije dostupnost širokopojasnog interneta, na čemu će biti fokus ove godine.

Drago nam je da je Srbija načinila važne korake u pravcu razvoja veštačke inteligencije. Među najvažnijim prioritetima Saveza za ovu godinu su dalji razvoj eUsluga, unapređenje regulatornog okvira za razvoj digitalne infrastrukture i 5G tehnologije, unapređenje zaštite, otvaranje i ponovna upotreba podataka kroz razvoj veštačke inteligencije i koncepta pametnih gradova, izjavila je Ilić.

Dubravko Ćulibrk, direktor Instituta za veštačku inteligenciju, predstavio je aktivnosti i aktuelne projekte na kojima radi ova ustanova. Prema njegovim rečima, vizija Instituta jeste da postane centar izvrsnosti, koji razvija stručnjake na polju primene veštačke inteligencije i doprinosi stvaranju ekonomije zasnovane na znanju.

Jedan od projekata na kojem trenutno radimo jeste prevođenje svih audio zapisa RTS u tekstualnu formu, što će nam dati korpus podataka koji će biti osnov za neki naš ChatGPT. Razvili smo i softver za prevod za 53 jezika, koji i dalje unapređujemo. U saradnji sa Ministarstvom zdravlja radimo na modelu za obradu mamograma, koji funkcioniše po principu alarmiranja kada neki nalaz zahteva dodatnu pažnju lekara. Kako su kod nas poplave učestala pojava, trenutno se bavimo razvijanjem rešenja za njihovu predikciju i prevenciju. Naš tim za sada broji oko 50 istraživača, izjavio je Ćulibrk.

Podsetimo, Srbija je 2022. godine postala deo Globalnog partnerstva za veštačku inteligenciju i jedna je od malobrojnih članica iz grupe zemalja u razvoju, a 2023. i članica Alijanse za upravljanje veštačkom inteligencijom Svetskog ekonomskog foruma. Prema Indeksu spremnosti za veštačku inteligenciju za 2023. godinu Srbija zauzima 57. mesto od 193 rangiranih država, kao lider u regionu ispred Hrvatske (70), Crne Gore (78), Severne Makedonije (83), Albanije (89), i Bosne i Hercegovine (117).