Marketing mreža objavila je danas rezultate poslovanja agencija za zakup medija i programiranje plana oglašavanja u Srbiji za 2020. godinu, a u okviru studije Agency Report.
I pored pada prihoda i neto dobiti u 2020. godini, Direct Media United Solutions, godinama, ubedljivo čuva prvo mesto na rang listi po oba finansijska parametra. Ova agencija je, u prošloj godini, zabeležila pad poslovnog prihoda za 18,48%, dok je neto dobit opala za 28,87%. Opao je i broj zaposlenih za 10,94%. Od 2017. godini u okviru Direct Medie posluje još jedno pravno lice Direct Media Komunikacije, sa istim pravnim zastupnikom. Ova agencija beleži rast poslovnog prihoda za 3,65% i pad neto dobiti za 31,46%.
Na drugom mestu u tabeli po poslovnom prihodu nalazi se agencija Media Pool. Ova agencija zabeležila je pad poslovnog prihoda u 2020. za 18,40%, ali rast neto dobiti za 32,61%. Broj zaposlenih se nije menjao.
Agencija Universal Media zadržala se na trećem mestu po poslovnom prihodu iz 2020. godine i na petom po neto dobiti. Ova agencija zabeležila je pad poslovnog prihoda za 24,16% i pad neto dobiti za 66,6%. Broj zaposlenih u 2020. opao je za 3,57%.
OMD Media se u 2020. godini popela sa petog na četvrto mesto po poslovnom prihodu, i sa devetog na šesto mesto po neto dobiti. Ova agencija zabeležila je pad poslovnog prihoda od 8,93%. S druge strane, neto dobit OMD Medie u 2020. povećana je za 33,23%, a broj zaposlenih uvećan je za čak 56,25%.
Na petom mestu po poslovnom prihodu i četvrtom po neto dobiti nalazi se agencija Media House. Ova agencija zabeležila je pad po svim finansijskim parametrima – 23,88% po poslovnom prihodu i 17,75% po neto dobiti.
Agencija Dentsu Aegis Network, koja je u Srbiji osnovana 2018. godine, zabeležila je pad prihoda od 20,26%, kao i pad neto dobiti od čak 98,18%. Ogroman i stabilan rast zabeležila je agencija Nova Communications koja je povećala prihod za 115,28% i neto dobit za 365,59%, kao i broj zaposlenih za 5,56%.
U Agenciji za privredne registre Republike Srbije registrovano je ukupno 25 pravna lica koja se primarno bave zakupom medija i programiranjem plana oglašavanja.
Ukupan poslovni prihod agencija za zakup medija u 2020. opao je za 15,73%, a neto dobit opala je za 24,55%. Broj zaposlenih u agencijama za zakup medija, takođe, zabeležio je pad od 3,06%, a u 2019. iznosio je 412.
Agencije za zakup medija već u 2019. godini zabeležile su negativne poslovne rezultate, a COVID-19 i zamrzavanje budžeta u 2020. samo su dodatno produbili krizu, što je uzrokovalo značajnim padom prihoda, neto dobiti, ali i broja zaspolenih u ovoj grupaciji agencija.
Uporedne rang liste sa finansijskim rezultatima za ovu grupaciju agencija možete pogledati na sajtu http://adwork.network/agency-report
Napomena: Za analizu su korišćeni javno dostupni podaci pravnih lica, a koji su objavljeni na sajtu Agencije za privredne registre Republike Srbije.