Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Produbljena kriza u agencijama za zakup medija

Marketing mreža objavila je danas rezultate poslovanja agencija za zakup medija i programiranje plana oglašavanja u Srbiji za 2020. godinu, a u okviru studije Agency Report.

I pored pada prihoda i neto dobiti u 2020. godini, Direct Media United Solutions, godinama, ubedljivo čuva prvo mesto na rang listi po oba finansijska parametra. Ova agencija je, u prošloj godini, zabeležila pad poslovnog prihoda za 18,48%, dok je neto dobit opala za 28,87%. Opao je i broj zaposlenih za 10,94%. Od 2017. godini u okviru Direct Medie posluje još jedno pravno lice Direct Media Komunikacije, sa istim pravnim zastupnikom. Ova agencija beleži rast poslovnog prihoda za 3,65% i pad neto dobiti za 31,46%.

Na drugom mestu u tabeli po poslovnom prihodu nalazi se agencija Media Pool. Ova agencija zabeležila je pad poslovnog prihoda u 2020. za 18,40%, ali rast neto dobiti za 32,61%. Broj zaposlenih se nije menjao.

Agencija Universal Media zadržala se na trećem mestu po poslovnom prihodu iz 2020. godine i na petom po neto dobiti. Ova agencija zabeležila je pad poslovnog prihoda za 24,16% i pad neto dobiti za 66,6%. Broj zaposlenih u 2020. opao je za 3,57%.

OMD Media se u 2020. godini popela sa petog na četvrto mesto po poslovnom prihodu, i sa devetog na šesto mesto po neto dobiti. Ova agencija zabeležila je pad poslovnog prihoda od 8,93%. S druge strane, neto dobit OMD Medie u 2020. povećana je za 33,23%, a broj zaposlenih uvećan je za čak 56,25%.

Na petom mestu po poslovnom prihodu i četvrtom po neto dobiti nalazi se agencija Media House. Ova agencija zabeležila je pad po svim finansijskim parametrima – 23,88% po poslovnom prihodu i 17,75% po neto dobiti.

Agencija Dentsu Aegis Network, koja je u Srbiji osnovana 2018. godine, zabeležila je pad prihoda od 20,26%, kao i pad neto dobiti od čak 98,18%. Ogroman i stabilan rast zabeležila je agencija Nova Communications koja je povećala prihod za 115,28% i neto dobit za 365,59%, kao i broj zaposlenih za 5,56%.

U Agenciji za privredne registre Republike Srbije registrovano je ukupno 25 pravna lica koja se primarno bave zakupom medija i programiranjem plana oglašavanja.

Ukupan poslovni prihod agencija za zakup medija u 2020. opao je za 15,73%, a neto dobit opala je za 24,55%. Broj zaposlenih u agencijama za zakup medija, takođe, zabeležio je pad od 3,06%, a u 2019. iznosio je 412.

Agencije za zakup medija već u 2019. godini zabeležile su negativne poslovne rezultate, a COVID-19 i zamrzavanje budžeta u 2020. samo su dodatno produbili krizu, što je uzrokovalo značajnim padom prihoda, neto dobiti, ali i broja zaspolenih u ovoj grupaciji agencija.

Uporedne rang liste sa finansijskim rezultatima za ovu grupaciju agencija možete pogledati na sajtu http://adwork.network/agency-report

Napomena: Za analizu su korišćeni javno dostupni podaci pravnih lica, a koji su objavljeni na sajtu Agencije za privredne registre Republike Srbije.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!