today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Poverenje u TikTok kreatore sadržaja biće još veće

Marketing mreža, pod pokroviteljstvom agencije SmartPoint Adria, 22. marta i 18. aprila u Beogradu organizuje prvi u Srbiji – TikTok biznis hub. U pitanju je jedinstven edukativni format, koji će učesnicima pružiti neophodna znanja i veštine u oblasti kreiranja TikTok strategija za brendove. Tim povodom, razgovarali smo sa Dankom Gojakom, Head of Content u Planeti Sport i jednim od govornika na TikTok biznis hub-u, o tome koji su ključni izazovi saradnje brendova i influensera, ali i ključni trendovi za 2023.

Zašto bi kompanije i brendovi danas trebalo da budu na TikTok-u?
Kompanije i brendovi bi danas trebalo da budu na TikTok-u upravo zbog ogromne popularnosti koju je ova platforma stekla među mlađom publikom, posebno generacijom Z. TikTok pruža priliku da se brendovi povežu sa ovom publikom na nov i kreativan način, koristeći kratke video formate i trendove koji su popularni na platformi.

TikTok svake godine beleži porast broja korisnika i procenjuje se da će do kraja 2023. godine imati ukupno 1,5 milijardi korisnika. Zato, proširivanje kanala komunikacije uvođenjem TikTok-a više nije opcija u razmatranju, već neophodnost.

Šta smo mi u Planeti Sport postigli od kada smo pokrenuli TikTok?
Dodatno smo se približili i povezali sa milenijalcima i generacijom Z, i to najviše u domenu plasiranja artikala iz kategorija obuće, odeće i aksesoara, a povećali smo generalno i organski saobraćaj.

TikTok nalog Planete Sport danas ima više od 185.000 pratilaca, i ukupno, naš sadržaj je generisao 4,6 miliona lajkova do sada. Posebno smo ponosni na nagradu koju smo početkom godine dobili za najbolji TikTok nalog u 2022. godini.

Po čemu je TikTok jedinstven u odnosu na druge društvene mreže i u kojoj meri algoritam (i dalje) radi za nas?
TikTok je jedinstvena društvena mreža zbog nekoliko njenih karakteristika. Najpre, ovde je reč o fokusu na kratkom video formatu koji se najčešće plasira u trajanju od 5 do 60 sekundi. Takva forma je privlačna za korisnike koji žele brzo i jednostavno da konzumiraju sadržaj. Zatim, tu je viralnost. TikTok algoritam je dizajniran tako da se sadržaj lako deli. To omogućuje korisnicima da postanu viralni s malo ulaganja u produkciju sadržaja. Onda sledi i kreativnost, jer TikTok nudi širok spektar alata i efekata koji omogućuju korisnicima da budu kreativni i plasiraju zabavne i originalne video zapise. Tu je i personalizacija – TikTok koristi algoritam koji prati ponašanje korisnika, i na osnovu toga im preporučuje sadržaj koji će ih zanimati. To znači da svaki korisnik dobija jedinstveno iskustvo.

Interakcije korisnika, informacije o video snimku i podešavanja uređaja i naloga su glavni faktori koji utiču na TikTok algoritam.

Algoritam prati različite faktore kao što su ponašanje korisnika, vrsta sadržaja koji se konzumira i interakcije s drugim korisnicima, a sve to kako bi preporučio sadržaj koji bi mogao zanimati baš tu određenu osobu. Iako je algoritam podložan promenama i poboljšanjima, njegova osnovna funkcionalnost i dalje radi u korist korisnika.

Šta bi brendovi trebalo da urade kako bi unapredili saradnju sa influenserima?
Da bi ta saradnja bila što efikasnija i kvalitetnija kompanije ili brendovi bi trebalo da prvo odaberu influensere čiji je objavljivani sadržaj u skladu sa njihovom ciljnom publikom i vrednostima brenda. Takođe je važno uspostaviti jasne ciljeve i očekivanja od saradnje sa influenserima, kao i to da se jasno i transparentno razgovara o kompenzaciji. Brendovi bi trebalo da dozvole influenserima da budu kreativni i pruže im dovoljno vremena za kreiranje sadržaja koji će najbolje predstaviti brend.

Generalno, nema jedinstvenog obrasca kako da integrišete influensere u vašu TikTok strategiju, ali brendovi najćešće posežu za sledećim koracima – plaćena partnerstva, da influenseri budu jedna od polaznih tačaka da se izgradi odnos sa ciljnom publikom, a ako influenseri uspeju da kreiraju i trend u toj saradnji, dobijate i kvalitetan viral. Takođe, jedan od načina kako da integrišete influensere je da ih angažujete da kreiraju video o recenziji vaših proizvoda, što rezultira većom vidljivošću brenda. I na kraju, influenseri mogu da kreiraju in-feed sadržaj baš za vaš nalog, umesto da vi kao brend to radite.

Koja su tri ključna TikTok trenda za 2023.?
Kao tri ključna TikTok trenda za 2023. godinu vidim: TikTok SEO će biti još važniji u 2023. Kao platforma već je prvi izbor pretraživača za generaciju Z, a sve više biva i za milenijalce. Da bi se rangirao sadržaj visoko u rezultatima pretrage na TikToku, važno je dobro razumevanje ciljnog auditorijuma. Potrebno je istražiti ključne reči u niši i uključiti ih u svoj sadržaj. Od opisa, heštagova do glasovnih prelaza.

Kao što je bio slučaj sa Instagramom i Facebookom, i kod TikToka možemo očekivati uskoro eskpanziju plaćenog oglašavanja. Očekivanja su da će u 2023. godini, troškovi oglašavanja na TikToku dostići cifru od 8.75 milijardi dolara.

Takođe, mislim da će poverenje u kreatore sadržaja biti još veće, jer ljudi veruju da njima omiljeni kreatori plasiraju ono što je najbolje za njih. Prema TikTok Trend izveštaju za 2023. godinu, 72% korisnika koji su kupili proizvod ili posetili veb stranicu nakon što su bili na TikToku reklo je da su pogledali recenziju od kreatora kojem veruju. Da bi porasla prodaja na TikToku, kreatori i brendovi moraju graditi poverenje sa svojom publikom – nema više obmanjujućih oglasa ili klikbejt sadržaja.

Prijave za TikTok biznis hub 18. aprila otvorene su na linku OVDE 

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!