Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 367

Dobar start 5 – edukativni program kompanije Nelt

0

Kompanija Nelt otvorila je konkurs za peti ciklus edukativnog programa „Dobar start,“ u okviru kog će odabrani polaznici dobiti plaćenu osmomesečnu obuku za poziciju Key Account Manager u ovoj kompaniji. Diplomci i studenti završnih godina osnovnih i master studija mogu da se prijave za učešće do 6. juna putem sajta Infostud ili slanjem radne biografije na adresu posao@nelt.com.

#AgencyReport19: I ove godine analiziramo poslovanja agencija

Drugu godinu za redom, Marketing mreža sprovodi studiju u vezi sa poslovanjem agencija pod nazivom Agency Report.

Ključna reč je poverenje!

0

Sanja Burg, Corporate Communication Director kompanije L’Oréal Adria-Balkan, govori o forumu IZAZOV 2019 i sa čime ćemo, i kao struka i kao pojedinci, morati da se suočimo.

StarKbucks, kampanje fejla

0

Dok ceo Internet gori od hejta prema scenaristima Game of Thrones, ja ću izraziti malo ljubavi prema odeljenju za marketing HBO-a. Čak i da ne gledate seriju, sigurno ste videli neku od akcija koje su ove godine pripremili: Teaseri, White Walkers spot za Seven Nation Army do ove poslednje – “slučajno” ostavljena šolja iz Starbucks-a u jednoj sceni:

Ako slučajno niste iz industrije i pitate se da li je to kampanja ili omaška, razmislite koliko miliona dolara košta da se Starbucks namerno pojavi u seriji, onda shvatite da postoje ljudi u svakoj većoj produkcijskoj kući zaposleni samo da prolaze kroz epizode da se ovako nešto ne desi. Da se ovo zaista desilo, to bi bio ogroman oportunitetni trošak za HBO i ne bi svi bili toliko šaljivo raspoloženi.

Ako jeste iz industrije, da se razumemo: ne tvrdim da HBO radi išta revolucionarno: uvek mi je veći komunikacijski uspeh napraviti dobru kampanju za osiguranje nego za najpopularniju seriju na svetu. Međutim, to što rade jeste zanatski dobro odrađen posao i to valja ispoštovati. Muljao sam po glavi tekst o kampanjama fejla, i posle jučerašnje epizode – Valirijski čelik se kuje dok je vruć… je izreka… samo ako je Westeros Srce Srbije!

Dakle, ovo je samo primer taktike koju ćemo za potrebe ovog teksta krstiti kampanje fejla: ups, neko je nešto pogrešio i to je sada vest. Da li ste možda primetili da se pred lansiranje svakog novog telefona desi neki fejl zbog koga procure informacije ili fotke. Kao nekim čudom su sve te fotke osvetljene kao da prethodna epizoda GoT i vidi se taman toliko da pretpostavljamo. Zatim ovu priču pokupe TechCrunch, Mashable i Tech sekcije magazina uz clickbait naslov: OMG nećete verovati šta se desilo Samsungu / HuaWei-u / Apple-u.

…i to radi: svi volimo da gledamo kako neko fejluje, svi volimo da dobijemo inside informacije, svi vole dobar trač – od Farme, preko Apple-a do Game of Thrones i Starbucks-a.
Što kaže Milan Mladenović “I kad je gotovo, za mene znaj, tek tad je počelo”: Zašto kompanija ne bi pokrenula disciplinski postupak protiv individue koja je fejlovala? Zašto da Mashable opet ne piše toplu ljudsku priču o malom čoveku sa kojim se svako da poistovetiti? Zašto ljudi ne bi tvitovali kompaniji da spase tog malog čoveka? Zašto naš portparol ne izjavi da ne može da potvrdi ni da opovrgne ove fotografije, ali zasigurno ćete biti oduševljeni proizvodom… a još nismo stigli ni do mimova:

Da, ništa nam nije sveto: i mimovi su deo kampanje. Mora i 9gag od nečega da živi, žele i kreatori mimova taj keš za influencer marketing i sve to samo da bi posle epizode neko u sobi prsnuo u smeh i okrenuo telefon ka ostalima.

Čekaj… a gde je proizvod!?

Et voilla: to je otprilike recept kako da fejlom dođete do 500 grama virala za poneti. Doviđenja, dođite nam opet. Otvoreni smo radnim danima od 9 do 5, viral je uvek svež, danas trčao po polju. Osim ako se ne zapitate: Da li ovime kompanije ispadaju nesposobne?

Ne. Kada se ovako nešto desi, ljudi mogu da to protumače na 100 načina. Protumačiće maliciozno samo u slučaju da postoji neki realan trošak po njih. Dakle, ako recimo Coca-Cola slučajno napuni neke limenke Fantom za kampanju u Brazilu, niko se neće ljutiti ako mogu da besplatno da zamene tu limenku za limenku Coca-Cole. Ako me moja banka ne obavesti da je istekao trajni nalog, a moj kablovski operater mi bez najave ukine net, dva Call centra čeka neprijatan razgovor.

Ne kažem da ne postoji takva stvar kao loš PR – samo da ne postoje loše asocijacije na kompaniju kada ne postoji realan ulog za publiku.

Ceo tekst pročitajte ovde.

Autor teksta: agencija Žiška

Krizni PR i digitalna analitika

0

Digitalna revolucija potpuno je promenila način na koji nastaju komunikacijske krize i svakako je uticala na puteve kojima se one šire. Nekad je za delovanje kriznog PR-a bilo potrebno da se desi zaista velika greška u poslovanju kompanije. Sada, u umreženom, brzom i digitalnom svetu, PR kriza može nastati čak i na osnovu samo jednog oštrog komentara nezadovoljnog klijenta. Zbog toga top menadžment kompanija, kao i njihove agencije moraju biti konstantno spremni za gašenje čak i manjih “požara” koje na društvenim mrežama vrlo lako mogu da prerastu u ozbiljnu krizu.

Burger King uzvraća McDonald’su oglasima za rođendane bez klovnova

0

SVET – Burger King ponovo se vratio u borbu protiv klovnova i još jednom uzvratio McDonald’su kreativnom kampanjom.

Dodeljene 98. ADC Annual Awards!

0

SVET – 98. godišnje nagrade ADC, dodeljene su sinoć najboljim agencijama i kampanjama.

Kratak pregled foruma IZAZOV 2019

0

Preko 250 stručnjaka iz oblasti marketinga i komunikacija, iz više od 85 agencija i 108 kompanija iz celog regiona, interaktivne radionice, paneli na ključne teme iz struke, gosti iz regiona i Italije, kao i brojni zanimljivi sadržaji, obeležili su peti, jubilarni, regionalni forum komunikacionih lidera IZAZOV 2019.

U videu ispod pogledajte kako je bilo na forumu IZAZOV 2019:

Forum IZAZOV 2019 podržale su agencije Ovation BBDO, Headline, Degordian, Direct Media United Solutions, DPC Group, Smart+ Research, Info Media Group, Propix, Digital Element, mBrainTrain, 365ads, kao i kompanije Vip Mobile, Bambi, Marbo Product, Zlatiborac, Apatinska pivara, Grand kafa, UniCredit Banka i Knjaz Miloš. Zlatni sponzor ovogodišnjeg foruma bila je I&F McCann Grupa.

Za produkciju i podršku u realizaciji foruma IZAZOV 2019 zahvaljujemo se kompaniji Chameleon i agenciji Reprodukcija.

Rolex – globalna kompanija sa najvećom reputacijom!

0

SVET – Novo doba za korporativnu reputaciju, u kojoj se kompanije pažljivo ispituju o svakom aspektu svog poslovanja, stavlja ogroman pritisak na brendove koji su pod budnim okom javnog mnjenja svakodnevno.

Otvorene prijave za 6. FMCG Brand Forum

0

Konferencija o marketingu brendova u sektoru robe široke potrošnje biće održana 23. maja 2019. u hotelu Hyatt Regency u Beogradu, u organizaciji InStore magazina.