today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Loptica je na obe polovine istovremeno, što stvari čini komplikovanijima!

Deseti po redu Vivaldi CMO forum i ove godine okuplja marketing profesionalce na Mokroj Gori u periodu od 19. do 21. juna. Tema foruma je Brend kultura u digitalnom ekosistemu. Tim povodom, specijalno za Marketing mrežu govori jedan od predavača na Forumu i bivši šef strategije GOOGLE ZOO Lazar Džamić.

Kako kreirati kvalitetne poruke u eri „lakog ignorisanja“ i šta je uopšte kvalitetna poruka danas?
Kvalitetna poruka je sve ono što angažuje pažnju potrošača i proizvodi memoriju, povezanost s brendom i, idealno, i neku vrstu dodatnog emotivnog ili vremenskog angažmana. Sve ono što nije ignorisano i proizvodi neki rezultat za novac koji je u to uložen, pod uslovom da se to meri… Ako se ovo odradi kako treba, onda sledi i prodaja i, tokom vremena, povećanje tržišnog udela. Kvalitetna poruka danas ne mora da bude samo poruka u tradicionalnom smislu, kao oglas od 30 sekundi, već može da bude i savet, pomoć, usluga, mapa, ček lista i mnogo drugih stvari. Medjutim, mnogi brendovi su i dalje vezani za tradicionalne modele komunikacije koji su sve manje efikasni.

Kako privući i zadržati pažnju potrošača? Da li je loptica u dvorištu brendova ili potrošača?
Loptica je na obe polovine istovremeno, što stvari čini komplikovanijima. Digitalni prostor pripada svima i u njemu je najlakše ignorisati stvari. Po mom uverenju i iskustvu, postoje samo dva načina da se pažnja zasluži, jer je sve teže kupiti je: da svaka poruka ima emotivnu rezonancu, neku vrstu emotivne oblande oko sebe, ali i da je, u mnogo slučajeva u kojima to ne radimo trenutno, važna za trenutak u kome nam potrošači u digitalnom prostoru govore šta im je važno. Ja to zovem ‘korisnost za nameru’. Trik je u tome da se ova dva pristupa upare i to sam u svojoj poslednjoj knjizi nazvao ’empatička korisnost’ (Empathic Utility – EU). To znači da danas brend mora da govori ne samo što on misli, već i što zanima njegovu publiku publiku, ‘gamurozni monolog’ tradicionalnog oglašavanja, mora da postoji neka vrsta dijaloga…

Šta možemo da očekujemo na Vašem predavanju u okviru Vivaldi foruma?
Jedan od ključnih aspekata marketinga u modernom dobu lakog ignorisanja, posebno u digitalnim kanalima, je postojanje osmišljene strategije, razloga ‘zašto’ nešto radimo pre nego što skočimo u ‘kako’. Na žalost, strategija je, po mom iskustvu u poslednje tri godine, element koji najčešće nedostaje u domaćem marketing prostoru, i na strani klijenata i na strani agencija. Zato mi je namera da predavanje posvetim ovom ključnom polju, iz tri ugla na koje pitanje ‘Zašto?’ ima uticaja: biznis, brend i komunikacije. Svaka od njih ima svoja specifična ispoljavanja strateškog razmišljanja i neka od njih bih voleo da podelim s učesnicima predstojećeg Vivaldi CMO foruma. Takođe, i da na neki način postavim ‘ton’ za ostatak foruma i teme o kojima će se pričati…

Intervju uradila: Ivana Parčetić Mitić

 

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!