Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 100

Ako zoveš bivšu, zovi i kuma da dođe po tebe!

Apatinska pivara i Jelen pivo već šesnaest godina uspešno sprovode kampanju “Kad pijem ne vozim”, a ove godine kreativci agencije McCann Beograd osmislili su poruke sa kojima je svako od nas bar jednom u životu mogao da se poistoveti. Cilj kampanje jeste skretanje pažnje javnosti na opasnosti koje nosi upravljanje motornim vozilima pod dejstvom alkohola. O tome šta ih je inspirisalo na putu do tog cilja govorile su Divna Peškir, Copywriter i Nevena Petrović, Senior Copywriter McCann Beograd tima.

Izabrane predsednice žirija za dodelu nagrada KAKTUS 2022!

Konkurs za 8. nacionalnu dodelu godišnjih nagrada – KAKTUS 2022 otvoren je do 20. septembra. O tome ko će dobiti ovogodišnje KAKTUS nagrade odlučuje stručni žiri koji čine priznati i ugledni profesionalci iz kompanija, kreativnih, PR i digitalnih agencija iz Srbije i regiona. Oni su, između sebe, tajnim glasanjem, izabrali kolege koji će ove godine voditi Žiri za dodelu nagrada KAKTUS 2022.

Pozitivan trend poslovanja agencija za kliping i analizu medija

Marketing mreža, u proteklih nekoliko meseci, sprovela je temeljnu i dubinsku analizu agencija koje posluju u Srbiji u oblasti tržišnih komunikacija, pod nazivom Agency Report. U nastavku objavljujemo rezultate istraživanja koji se odnose na poslovanje agencija za usluge klipinga i analizu medija u 2021. godini.

Slovenske agencije u 2021. ostvarile prihod od 234 miliona evra

REGION – Marketing magazin Ljubljana pregledao je poslovanje 117 agencija u Sloveniji i utvrdio da su u 2021. ostvarile prihod veći od 234 miliona evra, što je za 8% više nego u 2020.

Glas PR-a se danas u mnogim kompanijama čuje tamo gde se donose odluke!

0

Povodom konkursa Mark Awards (powered by PepsiCo), a kako bi dodatno promovisali njihove potencijale i uspehe, uradili smo seriju intervjua sa nominovanima za ova prestižna priznanja. Danas, za naš portal, govori Stefan Despotović, Direktor Centra za odnose sa javnošću, NIS.

U kojoj meri danas komunikacijske aktivnosti utiču na ukupne poslovne rezultate kompanije? Kako danas merimo uspeh PR-a?
Zapravo su uvek uticale, samo što se možda na to ranije obraćalo manje pažnje i drugačije se zvalo. Odnosno, još konkretnije, dok je PR bio prosta podrška, biznis je manje bio svestan kako pozitivnih, tako i negativnih posledica koje dobar, odnosno loš PR mogu doneti. Danas, kada smo uspeli da PR pozicioniramo kao strateškog partnera biznisu, svi su svesniji važnosti komunikacije. S tim u vezi, glas PR-a se danas u mnogim kompanijama čuje tamo gde se donose odluke, PR ima direktnu komunikaciju sa vrhom korporacija i više nije tu samo da promoviše biznis, već i da pripremi teren, da ukaže na komunikacione rizike i prednosti. S tim u vezi, uspešnost PR-a možemo meriti dobro poznatim tehnikama koje uvek „rade“ poput citiranosti u medijima, tonaliteta medijskih objava ili dosega i to su solidni metrički pokazatelji. Ali, tu su i oni dodatni, a to je efekat koji je PR doneo biznisu, koji možda nije tako lako izmeriti poput broja pozitivnih ili negativnih objava, ali se svakako može meriti kroz dobro pripremljene planove komunikacije i izbegnute ili dobro mitigovane rizike i slično, što je naročito važno ukoliko radite u industriji čiji se osnovni biznis u velikoj meri zasniva na terenskim aktivnostima.

Zašto je neophodno uključivanje marketing i PR stručnjaka u strateške odluke kompanija?
Svi mi u PR-u, kao uostalom i u drugim organizacionim delovima korporacija koji nisu core biznis, poput HR-a ili interne revizije, volimo da dajemo na značaju svom poslu. I to je sasvim u redu. Ali, PR nije tu da donosi biznis odluke, zna se ko to radi. Međutim, važno je da PR bude prisutan tamo gde se donose odluke. Da u startu zna sve operacije koje se sprovode kako bi planirao svoje aktivnosti. I važno – kako bi biznis čuo šta PR o nečemu misli. Možda se biznis odluka neće promeniti jer PR ukazuje na komunikacioni rizik. Verovatno i neće. Ali, sigurno postoje finese u poslovanju do kojih PR sugestije mogu dovesti, a koje će biti značajne za naš posao.

Šta danas znači biti REMARKABLE stručnjak?
Rekao bih – znači podizati nivo naše profesije na viši nivo. I u sistemu u kojem radimo i globalno na tržištu. To uvek volim da ističem jer sadrži u sebi sve drugo – biti drugačiji, izdvojiti se, inovirati proces, ostaviti trag… I kao nadogradnja svega ovoga, zadatak stručnjaka je i da bude odgovoran i da sa svoje strane utiče na podizanje nivoa javne komunikacije.

Na koji uspeh u karijeri ste najponosniji?
Nekako mislim da se uvek sve svede na to kakav ste čovek. Da li neko zna posao ili ne, to se brzo pokaže, ali kvalitetne ljudske osobine su ono što se ceni. Poslovne uspehe bez kvalitetnih ljudskih osobina ne mogu da cenim. Zato sam, iskreno, najponosniji na to što to nisam zaboravio i što su to principi kojim se svakog dana rukovodim u poslu – biti fer, kolegijalan, nekonfliktan… I toga se držim evo 15 godina koliko radim u medijima, sa medijima i u PR-u.

Spisak svih nominovanih dostupan je na sajtu mark-awards.rs

Marketing nije samo važan deo za uspeh biznisa, marketing je sada biznis!

0

Povodom konkursa Mark Awards (powered by PepsiCo), a kako bi dodatno promovisali njihove potencijale i uspehe, uradili smo seriju intervjua sa nominovanima za ova prestižna priznanja. Danas, za naš portal, govori Đorđe Jovanović, Marketing Director, Xiaomi Balkan.

U kojoj meri danas marketinške aktivnosti utiču na ukupne poslovne rezultate kompanije?
Bez marketinga kao najbitnije karike u biznisu, savremeni biznis ili kompanija, imaju problem da pronađu sebe i samim tim da izgrade stabilan i dugoročan biznis. Velike kompanije koje, zbog kompleksnog procesa odlučivanja, nemaju dovoljno dobar i agilan marketing, često pribegavaju strategiji kupovine malih ali marketinški jakih kompanija koje su im ozbiljno ugrozile tržišna učešća. Iz prostog razloga, jer ne mogu da naprave tako brzu tranziciju iz „sales oriented“ u „marketing oriented“ kompanije.

Decenijama u nazad, marketing kanali su se sporo razvijali, i to je nekako uticalo na to da C level nije bio dovoljno informisan o bitnosti marketinga, a ponajviše nisu prepoznali bitnost digitalnog marketinga. To je dovelo do toga da su marketing oriented kompanije i njihov C level u doba Covida prosto eksplodirale sa prometima i prodajom dok su druge kompanije doživele stagnaciju ili pad prodaje.

Ako krenemo od toga, kako se tačno odlučujemo o kupovini nekog proizvoda/usluge? Shvatimo brzo da je to bio proces, i na svesnom i na nesvesnom nivou. Marketing je zapravo stvorio sve uslove, materijale i procese, koje ste obrađivali na oba nivoa. Sa pojavim digitalnog marketinga, u većini industrija, prvo se odlučite za kupovinu, pa onda idete u „shopping“. Takođe, omogućio je malim biznisima, malim brendovima, da imaju pažnju i pristup velikom auditorijumu. To je ranije bilo moguće samo velikim brendovima I kompanijama.

Koliko su marketinške aktivnosti bitne, možemo videti na primeru rezultata eCommerce biznisa. Oni su isključivo vezani za marketinške aktivnosti. eRetailer CEO, koji je slušao svoj marketing i ulagao na vreme u marketing I eCommerce platformu, sa pojavom korone “pokupio je kajmak”. Marketing nije samo nešto što utiče na biznis rezultate, on čuva biznis od propadanja. Marketing nije samo važan deo za uspeh biznisa, marketing je sada biznis.

Koliko je za marketing stručnjake teško vođenje nekoliko tržišta istovremeno?
Generalno, ex-YU tržišta daju prividan osećaj sličnosti, i baš tome leži zamka i sva kompleksnost celog regiona. U multinacionalnim kompanijama morate uzimati u obzir i globalnu strateguju, pa je „glokalizacija“ ono što je zapravo najteža stvar. U svakoj od zemalja možete naći drugačije insajte, uvide, jer kultura jednog naroda umnogome utiče na navike i sklonosti u ponašanju. A to je ključ, prepoznati uvide na svakom tržištu i prilagoditi globalnu strategiju tome.

Čak i na jednom tržištu možete sebi kreirati „različita tržišta“ raznim segmentiranjem. U svakom slučaju, ljudi/tim su glavni resurs na kojima bi trebalo raditi i ulagati, kako bi vođenje više tržišta bilo jednostavnije i uspešnije.

Šta danas znači biti REMARKABLE stručnjak?
Remarkable znači biti gejm čejndžer. To su stručnjaci koji su prepoznali mikro moment u ponašanju na tržištu I promenili igru, tj. zadovoljili veliku nesvesnu potrebu tržišta. Dobar stručnjak napravi da kompanija/brend izgleda pametno, a REMARKABLE stručnjak, da se kupac oseća pametno.

Na koji uspeh u karijeri ste najponosniji?
U dosadašnjoj karijeri iskustvo sam sticao u 5 različitih industrija. Iz svake od njih sam uzimao ono što je bilo korisno i dobro, i prenosio u novu industriju. Na tom putu bilo je raznih uspeha, jako zanimljivih situacija, pravih filmskih priča, meni veoma dragih. Ono što je možda najsvežije je način i ceo put, kako sam doveo Xiaomi brend, od nepoznatog do tržišnog igrača broj 1 u Srbiji, za manje od 10 meseci. Ponosan sam na svoj karijerni put, kao i na sve mlade ljude koje sam mentorisao i gradio na tom putu, i sada imaju veoma uspešne karijere. Svakako, trenuci uspeha na koje ću najviše biti ponosan, zapravo tek dolaze.

Spisak svih nominovanih dostupan je na sajtu mark-awards.rs

REMARKABLES – to su oni koji postavljaju standarde bez straha od neuspeha!

0

Povodom konkursa Mark Awards (powered by PepsiCo), a kako bi dodatno promovisali njihove potencijale i uspehe, uradili smo seriju intervjua sa nominovanima za ova prestižna priznanja. Danas, za naš portal, govori Aleksandra Milačić Jelača, Marketing Director, The Fun and Fit Company.

Da li je građenje brenda sprint ili maraton?
Ovo je naizgled lako pitanje i u skladu sa tim moj odgovor je – maraton, sigurno. Građenje brenda proces je na kome treba raditi temeljno, a za to je potrebno vreme, znanje, razumevanje. Međutim, tu se stvari malo komplikuju. Dve naizgled drugačije discipline, u građenju brenda ipak se prepliću. Sprint mora biti sastavni deo tog procesa, posebno pred cilj, kada je medalja na dohvat ruke, a pretendenata na istu – mnogo. Pobednika u tome ko je izgradio uspešniji brend uvek će odlučiti ona nijansa posvećenosti i fokusa.

Šta danas znači inovativna marketinška komunikacija?
To je ona komunikacija koja će vas u svakom smislu odvojiti, ne samo od konkurencije, već i od svih ostalih u moru kampanja. Hodati po tankoj liniji gde se susreću i strah i hrabrost, jer sve dobre i inovativne stvari nastaju iz male nelagodnosti. Smatram da smo sa našom poslednjom JUMBO kampanjom upravo to i postigli.

Šta danas znači biti REMARKABLE stručnjak?
REMARKABLES – to su oni koji postavljaju standarde bez straha od neuspeha, sa jasno izraženim ciljem gde, šta i kako žele da stignu i postignu. Osobe koji osluškuju potrebe svojih kupaca, i ekspresno im daju rešenja za iste; koji unose novine i promene bez bojazni da će doći do neuspeha jer oni svojim znanjem, iskustvom i verom učine da to bude uspeh.
Osobe koje ne prihvataju zonu komfora, vec trčećim koracima hrle iz nje.
Osobe koje svoje iskustvo i znanje umeju i žele da dele sa drugima.

Na koji uspeh u karijeri ste najponosniji?
Iza sebe imam 17 godina iskustva u marketingu, par godina u prodaji i veliki broj realizovanih projekata. Tokom karijere, na tržištu Srbije i regiona, vodila sam lansiranja danas izuzetno poznatih domaćih i internacionalnih brendova, a svoje znanje iz FMCG industrije primenila sam i u real estate sferi, na način na koji niko od tadašnjih konkurenata nije radio.

Danas radim na postavljanju novih strategija za brendove JUMBO i Fun&Fit. Nove komunikacione platforme donekle su ugledale svetlost dana, a nove digitalne se uveliko spremaju.

Kada nakon toliko godina zastanem i okrenenem se, sa ponosom mogu reći da sam kroz rad na svim tim projektima ostavila trag, nekada zbog hrabrosti i neznanja, a danas zbog hrabrosti, znanja i iskustva.

Ako bih, ipak, morala da izdvojim projekte u kojima je sažeto sve ono što sam ja kroz godine bivala i postajala, najponosnija sam na svoj prvi i svoj poslednji projekat. Lansiranje brenda Pardon, koji se za jako kratko vreme odlično pozicionirao na tržištu, uveo me je na velika vrata u fascinantni svet marketinga. Tako se i rodila ljubav koja, i mnogo godina potom, ne jenjava… Poslednji projekat na kom radim važan je jer sumira svo moje dosadašnje znanje, iskustvo i hrabrost. To mi je pomoglo da pomeramo granice i postavimo ton komunikacije koji će se razlikovati od svega ostalog, a potrošači su to prepoznali. Uvek prepoznaju.

Spisak svih nominovanih dostupan je na sajtu mark-awards.rs

Xiaomi prestigao Apple u Evropi

SVET – Kineska kompanija Xiaomi beleži konstantan rast tokom poslednje decenije i učvrstila je svoj brend na globalnom tržištu. Nedavno je Xiaomi objavio svoje finansijske rezultate za drugo tromesečje 2022. godine, a analize pokazuju odlične rezultate i na tržištu Evrope.

Imenovan žiri za dodelu nagrada KAKTUS 2022!

Konkurs za 8. nacionalnu dodelu godišnjih nagrada – KAKTUS 2022 otvoren je do 20. septembra. Nagrade se dodeljuju u 25 kategorija, a dobijaju ih organizacije, kompanije, institucije i agencije za najkvalitetnije i najprofesionalnije pojedinačne i integrisane kampanje u protekloj godini.

Globalna potrošnja na oglašavanje porašće za 8,3% u ovoj godini!

SVET – Potrošnja na oglašavanje u svetu, ove godine, povećaće se za 8,3%, odnosno za 67,3 milijarde, i iznosiće ukupno oko 880,9 milijardi dolara, objavio je WARC Media.