Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Glas PR-a se danas u mnogim kompanijama čuje tamo gde se donose odluke!

Povodom konkursa Mark Awards (powered by PepsiCo), a kako bi dodatno promovisali njihove potencijale i uspehe, uradili smo seriju intervjua sa nominovanima za ova prestižna priznanja. Danas, za naš portal, govori Stefan Despotović, Direktor Centra za odnose sa javnošću, NIS.

U kojoj meri danas komunikacijske aktivnosti utiču na ukupne poslovne rezultate kompanije? Kako danas merimo uspeh PR-a?
Zapravo su uvek uticale, samo što se možda na to ranije obraćalo manje pažnje i drugačije se zvalo. Odnosno, još konkretnije, dok je PR bio prosta podrška, biznis je manje bio svestan kako pozitivnih, tako i negativnih posledica koje dobar, odnosno loš PR mogu doneti. Danas, kada smo uspeli da PR pozicioniramo kao strateškog partnera biznisu, svi su svesniji važnosti komunikacije. S tim u vezi, glas PR-a se danas u mnogim kompanijama čuje tamo gde se donose odluke, PR ima direktnu komunikaciju sa vrhom korporacija i više nije tu samo da promoviše biznis, već i da pripremi teren, da ukaže na komunikacione rizike i prednosti. S tim u vezi, uspešnost PR-a možemo meriti dobro poznatim tehnikama koje uvek „rade“ poput citiranosti u medijima, tonaliteta medijskih objava ili dosega i to su solidni metrički pokazatelji. Ali, tu su i oni dodatni, a to je efekat koji je PR doneo biznisu, koji možda nije tako lako izmeriti poput broja pozitivnih ili negativnih objava, ali se svakako može meriti kroz dobro pripremljene planove komunikacije i izbegnute ili dobro mitigovane rizike i slično, što je naročito važno ukoliko radite u industriji čiji se osnovni biznis u velikoj meri zasniva na terenskim aktivnostima.

Zašto je neophodno uključivanje marketing i PR stručnjaka u strateške odluke kompanija?
Svi mi u PR-u, kao uostalom i u drugim organizacionim delovima korporacija koji nisu core biznis, poput HR-a ili interne revizije, volimo da dajemo na značaju svom poslu. I to je sasvim u redu. Ali, PR nije tu da donosi biznis odluke, zna se ko to radi. Međutim, važno je da PR bude prisutan tamo gde se donose odluke. Da u startu zna sve operacije koje se sprovode kako bi planirao svoje aktivnosti. I važno – kako bi biznis čuo šta PR o nečemu misli. Možda se biznis odluka neće promeniti jer PR ukazuje na komunikacioni rizik. Verovatno i neće. Ali, sigurno postoje finese u poslovanju do kojih PR sugestije mogu dovesti, a koje će biti značajne za naš posao.

Šta danas znači biti REMARKABLE stručnjak?
Rekao bih – znači podizati nivo naše profesije na viši nivo. I u sistemu u kojem radimo i globalno na tržištu. To uvek volim da ističem jer sadrži u sebi sve drugo – biti drugačiji, izdvojiti se, inovirati proces, ostaviti trag… I kao nadogradnja svega ovoga, zadatak stručnjaka je i da bude odgovoran i da sa svoje strane utiče na podizanje nivoa javne komunikacije.

Na koji uspeh u karijeri ste najponosniji?
Nekako mislim da se uvek sve svede na to kakav ste čovek. Da li neko zna posao ili ne, to se brzo pokaže, ali kvalitetne ljudske osobine su ono što se ceni. Poslovne uspehe bez kvalitetnih ljudskih osobina ne mogu da cenim. Zato sam, iskreno, najponosniji na to što to nisam zaboravio i što su to principi kojim se svakog dana rukovodim u poslu – biti fer, kolegijalan, nekonfliktan… I toga se držim evo 15 godina koliko radim u medijima, sa medijima i u PR-u.

Spisak svih nominovanih dostupan je na sajtu mark-awards.rs

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!