Potrošači se sve češće žale da im se pri kupovini dogodi da proizvod kupe po jednoj, a plate po drugoj, višoj ceni. Takvih „zabuna“ na kasi posebno ima prilikom akcijskih sniženja i velikih kupovina. Dešava se da se akcijska cena delikatesa na volšeban način pretvori u redovnu ili se manja gramaža nekog voćnog napitka računa kao cena od litra. Da li je to namerno ili greška u ukucanoj šifri – pitanje je koje postavljaju sve češće kupci.
Većina trgovaca ističe da su u pitanju nenamerne greške, kada se cena istaknuta u akcijskom lifletu ili na samom rafu ne poklapa sa cenom koja izađe na kasi. Razlog je, kažu, „sistemske“ prirode i česte promene cena, a koje umeju da unesu zbrku.
„Sami kasiri ne prave te greške namerno, jer oni samo očitavaju bar kod sa artikla, tako da je greška u tom slučaju do sistema, a ne do njih“, ističu u jednom trgovinskom lancu. Naravno, potrošači primete uvek kada je na rafu cena niža, a na računu izađe viša cena.
„Vrlo retko se dešava da kasa izbaci pogrešnu cenu“, kaže Martina Petrović, iz Sektora odnosi s javnošću „Deleza“. „Do ovakih situacija dolazi usled čestih akcijskih sniženja i nivelacija cena, pa se desi, da bilo na rafu ili u kasi, ostane stara cena proizvoda“, dodao je Petrović.
U „Veru“ tvrde da do propusta ne dolazi. „Imamo veoma dobro organizovan sistem poslovanja ojačan na spornim mestima na kojima postoji mogućnost nedoslednosti. Pritužbi, do sada, nije bilo“, tvrde u ovom lancu.
Izvor: Novosti online
Autor: D.Marinković