#WakeUpCall: Zajedno možemo učiniti svet lepšim i boljim!

Marketing mreža iz dana u dan prati situaciju u državi u vezi sa širenjem virusa COVID-19. Tim povodom pokrenuli smo kampanju #WakeUpCall i uz nesebičnu podršku kompanija-donatora obezbedili prehrambene pakete za samohrane roditelje, porodice bez osnovnih primanja i beskućnike, koje naši volonteri svakoga dana distribuiraju najugroženijima. Jedna od kompanija koja se uključila i podržala akciju je Delez Srbija, a naša sagovornica ovoga puta bila je Milica Popović, Corporate Communications Manager.

Zašto je za kompanije važno da u ovom trenutku budu solidarne i pokažu humanost na delu? U kojoj meri kompanije treba da budu oslonac građanima u krizi?
Svi zajedno se nalazimo prvi put u ovoj situaciji i sigurno je da postoje veliki izazovi. Ljudi osećaju strah, što je prirodno, osetljiviji su nego inače, zato je upravo važno pokazati sada, više nego ikada saosećanje, solidarnost i humanost. Pokazati ljudsku stranu, razumevanje, ali i odgovornost, pogotovo kad ste u situaciji da pomognete, da doprinesete da neko dobije i osnovne životne namirnice, hranu koja mu je potrebna, ali i znak pažnje koji poručuje – niste sami. Važno je da svi budemo odgovorni. Od pojedinaca koji će se ponašati savesno, do kompanija koje će u skladu sa mogućnostima pomoći onima kojima je pomoć najpotrebnija. Kada kupci dođu u Maxi, Tempo ili Shop&Go radnje oni osim nabavke namirnica, dolaze i po razgovor, komšijsku podršku i osmeh koji šalje jasnu poruku da smo u ovom trenutku svi jedni drugima najvažniji oslonac.

Zašto se Vaša kompanija priključila akciji #WakeUpCall?
Brza reakcija je u ovakvim, vanrednim okolnostima, izuzetno važna i onog ko pokreće ideju, ali i svih onih koji žele da budu deo iste i uključe se, pokrenu stvari. #WakeUpCall primer je dobro osmišljene i strateški organizovane kampanje koja pomaže pojedincima koji su pogođeni pandemijom. Svaka kompanija koja se uključila pokazala je solidarnost i poslala poruku da zajedno možemo činiti ovaj svet lepšim i boljim. Često slušamo da je društvena odgovornost važna u strateškom pravcu jedne kompanije, ovo su trenuci kad se na delu to i pokazuje, kad pronalazite način da pomognete. Kompaniji Delez Srbija je bilo bitno da i u vanrednim okolnostima nastavimo da budemo odgovorni prema društvu. Pružili smo podršku zdravstvenom sistemu, bolnici u Kikindi, lokalnim samoupravama i humanitarnim organizacijama, a kroz #WakeUpCall akciju smo bili u prilici da zajedno sa ostalim partnerima dođemo i do porodica koje su direktno pogođene pandemijom virusa.

Da li je društvena odgovornost jedan od temelja post-kovid društva?
Verujem da nas je Covid-19 naučio važnosti lične, kao i kolektivne (društvene) odgovornosti. Čini mi se da smo više nego ikada postali svesni da naše lično #OstajemKodKuće može spasiti nečiji život, ali i da su humanitarne aktivnosti naših kompanija važan oslonac u ovim danima. Od priča taksista koji su besplatno vozili medicinsko osoblje na posao, malih lokalnih fabrika koje su počele da šiju pamučne maske za svoje sugrađane, do donacije velikih sportista ili globalnih kompanija. Čini se da su svi pronašli svoj put da pokažu koliko su veliki i na taj način poslalli važnu poruku i postavili zadatak za buduće akcije. Zato je i utisak da će upravo društvena odgovornost dobiti još više na značaju u budućim planovima kompanija.

Zašto kompanije ne smeju da stanu sa komunikacijom sa potrošačima i koje su potencijalne posledice nekomunikacije u ovom trenutku?
Kontinuirana komunikacija je važan aspekt građenja odnosa i poverenja kupaca. Rekla bih da je situacija kao što je panedemija zapravo prilika da umesto vas o vama govori zajednica. Priča bake kojoj svakog jutra naše kolege iz Shop&Go radnje u naselju Stepa Stepanović pomažu da „putem kanapa i cegera“ dobije sve neophodne namirnice, ali i umesto nje odlaze u apoteku sama je pronašla put do ljudi i poslala poruku prave solidarnosti u komšijskoj radnji.

Mnoge kompanije zamrzle su svoje budžete i odložile kampanje – da li je to, po Vašem mišljenju, trenutno rešenje ili dugoročan problem?
Verujem da je za mnoge kompanije bilo izazovno pronaći najbolji modalitet komunikacije i prilagoditi ga postojećoj situaciji, ali i pronaći meru u komunikaciji. To je sigurno iziskivalo i preusmeravanje sa već unapred planiranih aktivnosti na one koje imaju za cilj da nastave komunikaciju sa potrošačima, ali i da budu umirujuće, pozivaju na odgovornost i solidarnost. Mnogi stručnjaci slažu se da posle pandemije svet više neće biti isti. Kampanje će sve više kao integralni deo poslovanja obuhvatiti i aspekt društvene odgovornosti, a odobreni budžeti će se prilagođavati novim okolnostima i njihova raspodela uveliko će zavisiti od toga koliko je industrija pogođena pandemijom. Lično se nadam da ćemo brzo doći u zonu kada se više nećemo #SocijalnoDistancirati, ali i da ćemo naučiti da uživamo kada #OstanemoKodKuće.


Oceni tekst

4,50 od 5
Loading...

Komentari