today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Tajna uspešnih brendova leži u razvoju tima

Naslovnu stranu petog broja Marketing mreža magazina krasi veliki intervju sa Sanjom Bušić, direktorkom marketinga za južna tržišta Centralne Evrope, Baltičke zemlje, Grčku i Kipar u kompaniji PepsiCo, koja govori o svojoj dosadašnjoj profesionalnoj karijeri, razvoju brendova, izazovima vođenja nekoliko različitih tržišta, ali i uspešnim kampanjama koje stoje iza nje i njenog tima.

Kako je započela Vaša karijera u marketingu? Jedna anegdota ili zanimljivost sa početka karijere?
Želja za karijerom u marketingu rodila se gledajući neke od prvih filmova i serija gde se marketing i PR profesionalci predstavljaju kao osobe koje puno rade, uvek su u haosu, non-stop pričaju telefonom, rešavaju različite komunikacione i biznis prepreke, i u uživaju u svom poslu. Svoje obrazovanje sam posvetila tome čak od srednje škole, sa velikom željom da uđem u taj svet, već sa nekih dvadeset godina. Često sam pravila ustupke tokom svog karijernog puta vođena principima da će se rad, trud, usponi, padovi i kontinuitet u učenju na kraju isplatiti. Karijeru u komunikacionom sektoru započela sam prvo u sportskim organizacijama učeći od nekih velikih ljudi sa novinarske scene, da bih vrlo brzo dobila mogućnost da radim u jednoj renomiranoj PR agenciji, gde sam naučila mnogo, i dobila jednu sveobuhvatnu sliku korporacija na našem tržištu, i shvatila da želim da pređem u marketing sektor. Želja da utičem na razvoj brenda i doprinosim rastu biznisa navela me je na put rada u različitim kompanijama, na nekim od vodećih brendova na srpskom tržištu.

I dan danas čuvam sve prve tekstove, publikacije, fotografije, a ponajviše prijateljstva koja su nastala u tom periodu. Osvrnula bih se na sredstva komunikacije neke 2002 – 2005. godine, kao što je, na primer, moj prvi susret sa faks mašinom, u poređenju sa sredstvima i medijima koje koristimo sad, nezamislivo je da je sve to stalo u jedan karijerni put. Često volim sa bliskim ljudima da se našalim da najbolje što imam sa početka karijere to je što sam upoznala čoveka sa kojima sam zasnovala porodicu i ostvarila sve moje želje.

Da li je marketing Vaš dream job i zašto?
Marketing je nešto o čemu sam maštala i želela, i to me je vodilo i dovelo gde sam danas. Najvažnije je da uživamo u svom poslu, jer onda to na kraju nije posao i obaveza, već sastavni deo života. Ono što me poslednjih godina raduje jeste evolucija marketing sektora i važnosti koju dobija kao jedna od glavnih funkcija za strateške odluke u kompaniji. Marketing danas ide van standarnih zadataka i dobija jedan sveobuhvatni biznis i komercijalni pogled kroz usku saradnju sa sektorom za rast prihoda, upravljanje kategorijama i timovima, koji se bave egzekucijom u samom prodajnom objektu.

Koji profesionalni izazov vam je bio najteži u karijeri i kako ste ga prevazišli?
Prvi menadžerski poslovi i saznanje da imam tim i ljude o kojima moram da brinem, što profesionalno u smislu razvoja karijere, to i u ljudskom smislu razumevanja njihovog privatnog života i dinamike, bio je prvi izazov koji sam shvatila ozbiljno. U biznisu možemo da imamo loše periode i izazovne rezultate, sve se može ispraviti, ali sa ljudima ne smemo da pogrešimo. Sa preuzimanjem većih odgovornosti, i rastom i razvojem, moj tim se širio. Osim velikog tima u Srbiji, izazovi su se pojavljivali i u zemljama van Srbije, gde sam se suočila sa drugačijom kulturom i načinom rada. Kao i u biznisu, i sa ljudima je bilo uspona i padova, nekada i razočaranja jer je poslovna agenda nekada bila jako intenzivna i projekti koje je trebalo realizovati „za sutra“. Izazove sam prevazišla kada sam shvatila da tim, biznis i ja možemo da rastemo samo ako agenda izgleda tako što je 50% mog vremena posvećeno timu, njihovom razvoju i razumevanju, kao jedan tim ka jednom cilju.

Ko ili šta je najviše uticalo na Vaš profesionalni put?
Moj karijerni put obeležen je saradnjom sa velikim brojem uspešnih i istinskih lidera, koji su mi pomogli da se razvijem kao osoba, profesionalac i lider. Imala sam sreće da radim sa najvećim profesionalcima u ovom poslu, ali ovde ne mislim samo na moje menadžere, već i ljude koji su mi bili saradnici iz različitih sektora u okviru kompanije i izvan nje, kao što su kolege iz agencija i ostali partneri. Kada se osvrnem, moram da istaknem da sam mnogo naučila i od kolega kojima sam bila menadžer – smatram da, ako želiš da rasteš i razvijaš se, okruži se ljudima od kojih možeš i nešto više da naučiš, i budi otvoren ka tome. Pored ovoga, moja želja da uvek uradim nešto više i drugačije, nezaboravno, imala je veliki uticaj na moju karijeru.

Na koji uspeh u karijeri ste najponosniji?
Neverovatan je broj brend projekata i kreativnih kampanja sa uspešnim rezultatima koje bih mogla da spomenem. Ali ovde bih istakla neke uspehe koji idu van tih okvira, kao što je tim i krug saradnika koji trenutno imam. Sa biznis strane, izdvojila bih stvaranje centrale u Beogradu za južna tržišta Centralne Evrope i Baltičke zemlje, počevši od marketing sektora, a kasnije se prelilo i na druge funkcije. Često u timu volimo da kažemo – možda jesmo mali kao tržište, ali možemo da se poredimo sa bilo kojom velikom zemljom kvalitetom talenata koje imamo.

Godine 2022. osvojili ste priznanje Mark Awards u kategoriji Chief Marketing Officer of the Year – Multy Country za vođenje marketiških komunikacija kompanije PepsiCo na više tržišta – zapadnog Balkana, Češke, Slovačke, Mađarske i Baltika. Koliko je za jednog marketing direktora zahtevno da vodi veliki broj različitih tržišta? Koji su ključni izazovi?
Mark Awards mi je jedno od značajnijih, jer predstavlja lično i timsko priznanje. Desilo se u meni značajnom karijernom periodu i prvo je priznanje za lični doprinos marketing struci u prvoj godini lansiranja.

Jako je izazovno, ali pre bih rekla zanimljivo, voditi različite zemlje, ubrzani kurs snalažljivosti u svakoj situaciji. Raznolikost u kulturi i potrebama od Estonije, preko Češke, Srbije, Albanije, ka Grčkoj i Kipru, zahteva dobar nivo analitike i razumevanja lokalnog potrošača. Pored toga, neophodan je odličan odnos i umrežavanje sa lokalnim timom kako bi krajnja egzekucija bila odlična. Da se našalim malo – od brze vožnje na zaleđenom jezeru u Estoniji, do Freddo Esspreso napitka i opuštanja u Grčkoj u blizini obale. Kao izazov vidim česta putovanja i obilazak svih tržišta, što može negativno uticati i na poslovni i na privatni život.

Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

1,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!