Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Sećate li se PR podrške?

Kada sam pre nekoliko godina iz dnevnog novinarstva prešao u korporativne komunikacije, odnosno u PR vode, termin sa kojim sam se susretao na svakom koraku bio je – PR podrška, PR podrška, PR podrška…

Čak i u izveštajima u više kompanija sa kojima sam dolazio u dodir, glavna aktivnost bila je famozna PR podrška. Izgledalo je nekako da neko tamo radi nešto glavno, a da PR to samo podržava, bez stvaranja nekakve dodatne vrednosti od strane samog PR-a. Međutim, danas to više nije tako…

Odmah da se razumemo, u korporacijama uvek postoji core biznis, ili nekoliko njih, i PR u tom smislu nije osnovna delatnost. Ali, tokom ovih godina, čini se da smo uspeli da PR ne bude više samo prosta podrška, odnosno neko ko samo komunicira ono što mu biznis da, već je PR postao strateški partner samom biznisu.

Kako?
Da krenemo redom.

Jedan od osnovnih pravaca rada PR-a zaista i jeste već pomenuta podrška, odnosno da iskomunicira ono što biznis radi. Međutim, PR je u prethodnih 7-8 godina izrastao u mnogo više od toga. PR ne donosi biznis odluke, ali je prisutan tamo gde se one donose. PR glas se čuje i PR aspekt se uzima u obzir tamo gde se donose odluke. PR „priprema“ teren za biznis. I još važnije, PR je počeo da sprovodi niz kampanja koje nemaju uvek veze samo sa aktuelnim“ trenutkom“ biznisa, već i osluškujući okruženje i globalni aspekt, planira sopstvene aktivnosti tako da u njih uklapa projekte biznisa. Na taj način PR danas zaista i jeste postao strateški partner biznisa i eksterna komunikacija je mnogo više od toga da se u medije, na digitalnim kanalima ili negde drugde plasira PR podrška biznisu. To je dobar trend u mnogim velikim sistemima i na taj način smo zapravo podigli celu profesiju na viši nivo, što mi je uvek jedna od omiljenih tema.

I ne samo to. Strateška važnost PR-a se iskazuje na još jednom primeru tako tipičnom za sve velike kompanije. Naime, korporacije često i na dnevnom nivou „proizvode“ veliki broj tema za komunikaciju iza kojih stoje brojni poslovni, društveno-odgovorni ili neki treći projekti. To se jednostavno niti može, niti bi bilo dobro sve istovremeno komunicirati. I tu svoju važnost pokazuje PR kao strateški partner biznisa – da odredi cilj, alate i informativna polja komunikacije. Da novinarskim „njuhom“ prepozna priču i plasira je. I isto tako percipira moguće rizike.

I na kraju – sećate li se klasične PR podrške? Nakon ove priče mislim da je se svi sećamo sve manje, ali ne smemo je potpuno zaboraviti i izgubiti iz vida da ona ipak ostaje jedan od fundamenata našeg posla. Jer, ma koliko mi odmakli u razvoju komunikacija, pružanje javnosti istinitih i pravovremenih informacija moraju da ostanu prioriteti u našem poslu.

Autor teksta: Stefan Despotović, Direktor PR Centra, NIS
Foto: Nebojša Babić

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!