Milica Popović, Corporate Communications Manager u kompaniji Delhaize Serbia, povodom foruma IZAZOV 2020, koji će biti održan 2. i 3. juna u Beogradu, govori o odnosu klijent-agencija i odgovornosti obe strane.
Ko danas postavlja pravila igre – klijent ili agencija? Ko je odgovoran za (ne)uspeh?
Svaki rezultat je posledica zajedničkog rada, posvećenosti i uloženog truda. Profesionalce u poslu, od onih koji to nisu, diferencira upravo princip preuzimanja odgovornosti. Jako je bitno da tim ljudi sa kojima radite, kako interno tako i eksterno, deli iste vrednosti, da zajedno imate osećaj da ste u „igri“ i da se uspehu stremite jednakim žarom. Ja sam imala sreće da tokom karijere sarađujem upravo sa ovakvim i ljudima i timovima.
Da li se hiperkonvinijens danas podrazumeva (brzo, jednostavno, jeftino)? Šta je glavna uzork ovoj pojavi?
Činjenica je da je instant kultura preuzela primat u gotovo svim segmentima života. Održivost strategije kompanije upravo se ogleda u njenoj agilnosti i brzini prilagođavanja stalnim promenama koje dolaze – od potrošačkih navika do dinamičnosti tržišta. Cena je po ekonomskoj logici posledica odnosa ponude i tražnje i samim tim diktira je tržište na kome smo svi učesnici. Ono što je uvek bitnije od same cene, a što ne smemo zaboraviti je kvalitet. Kompanija u kojoj radim tu ne pravi kompromis – od odnosa prema kupcima, usluge do saradnje sa partnerima.
Koji su glavna problemi u odnosu klijent-agencija? Da li je kratkoročna saradnja uzrok nepoverenja?
Poverenje i partnerski pristup ključ su uspeha svakog odnosa, a o njegovom kvalitetu najbolje mogu da govore godine saradnje. Sa agencijama sa kojima sarađujem to činim duže od 5 godina. Godine su period da prođete puno lepih, ali i onih momemata koji vas zamisle i koji zahtevaju prispitivanja na obe strane. Činjenica je da se poverenje gradi i zato je jako bitno da se klijenti i agencije redovno sastaju i sve iazove saradnje rešavaju zajednički. I to je recept i za saradnju koja pretenduje da bude na duže staze, ali i za onu koja je vremenski ograničena trajanjem određenog projekta. Zato bih i ponovila da smo svi mi na istom zadatku i jako je bitno da se na tom putu sve vreme osećamo lepo, vrednovano i poštovano.
Šta klijenti danas očekuju od agencija?
Posvećenost, rad i iznad svega kvalitet usluge.
Jedan trend za 2020. godinu?
Verujem da ćemo 2020. pamtiti po kampanjama koje za cilj imaju podizanje svesti o globalnim izazovima i da će kvalitetni partnerski odnosi više nego ikada imati priliku da pokažu da je zajedničkim snagama zaista moguće pomeriti granice i napraviti razliku.