Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Pogled u nazad da bi se kretali u pravom smeru!

Sanja Bušić, Marketing Lead South Central Europe & Baltics u kompaniji PepsiCo i predsednica lokalnog dela žirija za dodelu nagrada KAKTUS by 1664 Blanc, specijalno za Marketing mrežu govori da li advertising industriji u Srbiji nedostaje samokritičnosti, kao i zašto je važno da jedno tržište ima nacionalni kreativni festival.

Tema ovogodišnjeg festivala je „Samorefleksija“. Kada bi pogledala u ogledalo sebe kao profesionalca, kompaniju u kojoj radiš i kompletno tržište marketinških komunikacija – šta vidiš?
Samorefleksija je važna u svakom periodu i segmentu života, pa kao tema ovogodišnjeg festivala daje veliki značaj događaju. Ponekad moramo da napravimo korak unazad da bismo videli da li se krećemo u pravom smeru. Razumevanje i osluškivanje naših ključnih ciljnih grupa je važno za razvoj svakog pojedinca ali i biznisa kojim se bavimo. Često smo svedoci pozitivnih ali i negativnih komentara, ali da li ove dragocene informacije koristimo u svrhu rasta naših brendova i biznisa, nas kao profesionalaca?

Dugogodišnje iskustvo u marketingu i komunikacijama i kompaniji PepsiCo naučilo me je da zastanem iza svakog velikog projekta, sagledam razvoj mog tima, ključne saradnike, uticaj na biznis i vremenom sam naučila da slušam, što nije uvek tako lako složićete se. Sve dragocene informacije koje dolaze iz analiziranja onoga što je prošlo i povratnih podataka, mogu dati jasan put kuda i kako dalje treba da idemo.

Ovogodišnji Kaktus festival podržaće ovakvo razmišljanje pa pozivam sve kolege da pogledaju iza sebe kako bi pogled u budućnost bio još jasniji i produktivniji. U našem poslu u Srbiji imamo oko 7 miliona ljudi koji su nam ključni za većinu biznisa, samo je porebno da se osvrnemo, osluškujemo i da primenjujemo.

Da li advertising industriji u Srbiji nedostaje samokritičnosti? Zašto?
Samokritičnost je uvek neophodna, ali svakako ne prevelika jer onda nas ne vodi do uspeha. Polazeći od sebe, verujem da kad god sam imala određenu dozu samokritičnosti, iznedrila sam sa timom odlične projekte. Lokalna advertajzing industrija je u poslednjih nekoliko godina ostvarila zaista veliki napredak, iako još uvek imamo prostora da kao profesionalci osluškujemo.

Na tržištu je kreirana atmosfera u kojoj brendovi imaju prostora da komuniciraju važne poruke i utiču na pozitivne promene u društvu. Velike kompanije imaju priliku da kroz svoje brendove i različite kanale komunikacije menjaju svet i utiču na svest potrošača. Potrošač više ne bira određeni proizvod samo da bi zadovoljio svoje potrebe, već bira znajući da iza tog proizvoda stoji neko ko kreira bolje sutra u našem društvu.

Zašto je važno da jedno tržište ima nacionalni kreativni festival i zašto bi struka trebala da stane iza njega?
Nacionalni festival kao što je KAKTUS je posebna prilika za sve ljude iz struke da se sastanu, podele svoja iskustva i predstave svoje ideje. Živimo u vremenu kada su promene konstantne i kada eksperti moraju da pronađu adekvatne načine kako da dopru do svoje ciljne grupe. Jednog dana to može biti jedan kanal, već sledećeg to može biti neki potpuno drugi.

Na ovakvim festivalima prestaje takmičenje u smislu učešća brenda na tržištu i ko je više prodao proizvoda/usluga u prethodnoj godini, a dobija na važnosti naša industrija i razumevanje šire slike gde sve kolege iz različitih kompanija i agencija sedaju za isti sto sa manje više istim izazovima i šansama.

Podrška velikih kompanija i agencija, nas kao profesionalaca, je neophodna da bi ovakvi festivali opstali i bili svake godine organizovani na višem nivou i doprineli razvoju struke kao što je to slučaj sa KAKTUS festivalom.

Kao predsednik lokalnog dela žirija za dodelu nagrada KAKTUS 2022, na koje detalje ćeš najviše obratiti pažnju kada budeš ocenjivala radove i kakve radove očekuješ na konkursu?
Prvenstveno sam jako zahvalna kolegama iz agencija i kompanija što su imali poverenja u mene i ukazali mi tu čast da budem predsednica lokalnog dela žirija. Takođe se nadam da ću kroz ovo iskustvo naučiti nešto novo gledajući projekte kroz prizmu predsednice žirija i sarađujući blisko sa nekim od najboljih kolega iz struke koji su ovogodišnji članovi žirija.

Jako se radujem čitanju svih radova od kojih očekujem i razumevanje lokalnog tržišta i konteksta u kome se nalazimo poslednjih godinu dana. Ideje koje su potekle od jasnog razumevanja tržišta i uvida u prilike konzumacije ili navike potrošača/korisnika usluga imaće prednost. Drugo, jasnost poruke, sama egzekucija i kreativnost će uvek imati svoju poznatu težinu u ocenjivanju. Treće, rezultat samog projekta kao odgovor na identifikovani prostor na tržištu ili adresiranje važne teme, kroz egzekuciju i kreativnost.

Zašto agencije i kompanije treba da prijave svoje najbolje kampanje na konkurs za nagrade KAKTUS 2022?
KAKTUS festival predstavlja odličnu priliku za predstavljanje radova u koje je uloženo mnogo rada i truda. Smatram da svako ko je svojom energijom i radom uticao na stvaranje određenog projekta, treba isti i da prijavi u cilju daljeg razvoja struke, učenja nečeg novog ali i prepoznavanja najboljih među najboljima.

Često su prijave i priprema za različite vrste nagrada i takmičenja zahtevne i kompleksne, iz ugla vremena ali i ljudskih resursa, ali postoje projekti u koje treba uložiti dodatnu energiju jer su oni ti koji pokazuju vaš rad i stručnost dalje od agencije, kompanije ili užeg dela biznisa kojim se bavite.

Rekli smo da je samorefleksija važna za dalji razvoj svakog profesionalca, tima i biznisa, a upravo ovaj festival i komentari stručne publike su nešto što treba da upotrebimo za naš dalji razvoj. Vidimo se na KAKTUS festivalu!

Prijave za nagrade KAKTUS 2022 otvorene su do 20. septembra, a sve informacije o konkursu i Pravilnik možete pronaći na sajtu https://kaktus.rs/

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!