Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 11

Darko Lukić od 1. jula novi CEO Nelt Grupe

Sinergijom organizacionih promena, ulaganjem u digitalnu transformaciju i razvojem afričkih tržišta, Nelt Grupa nastavlja ubrzanje. Na trećoj godišnjoj konferenciji „Accelerate 2025“, posvećenoj aktuelnoj poslovnoj strategiji, prisustvovalo je više od 200 menadžera kompanija Grupe.

Miloš Jelić, prvi CEO Nelt Grupe, nakon 24 godine u kompaniji postaje član Nadzornog odbora, dok od 1. jula rolu generalnog direktora preuzima Darko Lukić, sadašnji izvršni potpredsednik.

„U današnjem poslovnom okruženju, promene su od suštinskog značaja za dalji razvoj. Promene, urađene na pravi način, kreiraju nove prilike za rast i pozitivnu transformaciju. Ostajem u Neltu kao član Nadzornog odbora, što će mi pružiti priliku da sagledam poslovanje i doprinesem iz drugačije perspektive. Nastavljamo putem koji je pred nama sa optimizmom, hrabrošću i velikom zahvalnošću za sve što smo zajedno uradili“, poručio je Jelić.

Fokus kompanije u narednom periodu biće dalje jačanje organizacije, nastavak investicija u digitalnu transformaciju, kao i ulaganje u inovacije.

„Osnaženi pozitivnim rezultatima i uspehom „Accelerate 2025“ strategije, nastavljamo sa transformacijom koja je bazirana na temelju zdrave organizacije, investicijama u digitalne inovacije i nastavkom diverzifikacije Neltovog poslovanja. Da bismo pružili najbolju uslugu i proizvode našim principalima, kupcima i potrošačima, bićemo agilni, motivisani i otvoreni za komunikaciju sa svim stejkholderima. Uveren sam da imamo ljudskih i finansijskih resursa da iskoristimo mnoštvo prilika za dalji rast poslovanja, i zahvalan sam na prilici da vodim kompaniju u sledećoj fazi razvoja“, rekao je Lukić.

Od lansiranja „Accelerate 2025“ poslovne strategije, ukupne kapitalne investicije Nelta iznose gotovo 50 miliona evra, od kojih je značajan deo uložen u nove tehnologije, opremu i održivo poslovanje.

Događaj je održan u hotelu Hilton u Beogradu, a osvrt na statuse aktuelnih projekata, kao i planovi za naredni period predstavljeni su kroz segmente programa „Year in review“, „Future outlook“ i „Nelt talks“.

U okviru konferencije, održana je i Change management radionica za prisutne, sa ciljem dodatne edukacije o upravljanju promenama. Panel „Hello Africa“ pružio je specifične uvide u vezi sa distributivnim i proizvodnim operacijama, kao i životom na afričkom tržištu.

Takođe, i ove godine dodeljena su Top Accelerator priznanja timovima koji su tokom prethodne godine realizovali projekte koji su doprineli ubrzanju rasta kompanije.

Malim koracima do velikih promena

Desanka Landauer, Marketing Director u kompaniji McDonald’s Srbija, govorila je za Marketing mreža magazin na koji način se menja uloga restorana brze hrane u društvu, posebno u kontekstu promena navika i osvešćenosti potrošača i na koji način njihova kompanija koristi digitalne tehnologije i društvene medije za angažovanje Gen Z.

Na koji način se menja uloga restorana brze hrane u društvu, posebno u kontekstu promena navika i osvešćenosti potrošača?
Pronalaženje načina da se osvoji i zadrži pažnja najnovije generacije važno je i za industriju restorana. Dolaze nam generacije koje su odrasle u digitalnoj eri i koje žele sve sad, bez čekanja, da bude brzo i jednostavno. Zato smo uveli mnoge tehnološke novine u naše poslovanje i McDonald’s je to prepoznao još i pre pandemije, pa smo omogućili self order kioske u restoranima gde gosti sami poručuju, prilagođavaju svoje obroke, biraju da li će jesti u restoranu ili će poneti hranu, i plaćaju na kiosku. Druga novina je bila usluga dostave na kućnu adresu. U pandemiji se usluga dostave pokazala kao izuzetno važan segment u poslovanju, iz godine u godinu nastavlja da raste i ustvari je to pokazatelj u promeni navika potrošača. Takođe, i ponudu proizvoda prilagođavamo novim navikama i trendovima. U toku prošle godine smo uveli u ponudu Veggie burger i McCrispy premium pileći proizvod.

Na koji način McDonald’s koristi digitalne tehnologije i društvene medije za angažovanje Gen Z?
Prošle godine smo pokrenuli aplikaciju MyM i u okviru nje loyalty program gde sa svakom kupovinom, gost dobija određene poene, koje može da zameni za naše proizvode. Loyalty program je ono što mlađe generacije očekuju i što ih povezuje sa brendom. Svaki gost ima rituale, navike i vezu sa našim brendom, i sve se to pojavljuje u organskim društvenim objavama, koje ne samo da dopiru do fanova, već i prožimaju kulturu, dodatno jačajući naš brend. Naš posao je da podržimo i vodimo ovakve razgovore na društvenim mrežama kako bismo produbili uticaj našeg brenda u kulturi. Jedna je stvar uticati na kulturu, ali je mnogo izazovnije ostati relevantan tokom decenija.

Kako McDonald’s u Srbiji meri uspeh svojih inicijativa usmerenih na mlade i održivost?
Posvećeni smo komunikaciji i merenju našeg uticaja na prioritetna ekološka i socijalna pitanja u skladu sa globalnim smernicama koje smo postavili kao kompanija, ali te smernice naravno prilagođavamo svakom tržištu kroz ključne indikatore uspeha (KPI). Dakle, merimo ih kroz postavljene ciljeve. Sve što radimo, transparentno komuniciramo. Ove godine ćemo u Srbiji predstaviti projekat “Malim koracima do velikh promena” u okviru koga ćemo komunicirati sve što radimo po pitanju reciklaže, energetske efikasnosti, ali i podrške lokalnoj zajednici koja se tiče volonterskih akcija naših zaposlenih, obezbeđivanja novčanih sredstava za stipendiranje mladih srednjoškolaca i studenata, podršku sportskim, edukativnim, kulturnim projektima, donacije obroka itd.

Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.

Biti isti, biti poseban, biti samo svoj

Damir Duraki, Marketing Manager – Digital Marketing and Brand PR u kompaniji Bambi, govorio je za peto izdanje Marketing mreža magazina o nostalgiji i koliko su važne promene za zrele brendove.

Šta pomaže brendovima da uspešno putuju kroz vreme? Koliko su važne promene za zrele brendove?
Siguran sam da je veoma važno za sve brendove koji uspešno putuju kroz vreme da „kontinuirano nastoje da inoviraju i pronalaze uvek nove načine da razumeju, predvide i zadovolje želje svojih potrošača“. To je jako lepa moderna poslovna mantra, ali verujem da to nije suština odgovora na pitanje zašto neki brendovi opstanu toliko vremena, a mnogi ne. Naravno da će svaki brend koji želi da raste i razvija se pratiti tokove vremena i prilagođavati se uvek promenjivim životnim i potrošačkim navikama, ali mislim da je tajna da brend uspe kroz sve te transformacije da ostane isti. Plazma se na mnoge načine menjala tokom više od 55 godina svog postojanja. Menjao se dizajn pakovanja, komunikacija, Plazma je dobila nove forme (odnosno pod-brendove): Mlevena, Mini Mini, Kocka, Stiksi i Od srca, kao i mnoge druge. Ali tokom svog tog vremena, kada nekom kažeš da obožavaš „ukus Plazme“ – ona ili on znaju tačno na šta misliš. I taj ukus je isti danas kao i pre nekoliko decenija. Kao i miris, oblik i zvuk krckanja zagrižene Plazme.

Da li nostalgija danas može da proda brend? Koja je tržišna vrednost nostalgije?
Ako nostalgija ima ulogu u poziciji koju brend zauzima u glavama potrošača, onda sigurno ima ogromnu vrednost. Kada danas pružim svojoj deci Plazmu, često se setim svog detinjstva kada je ta ista Plazma bila deo najlepših zajedničkih trenutaka sa porodicom. To stvara izuzetno snažnu emotivnu vezu između brenda i mene, i sigurno je jedan od razloga zbog kojih Plazma ima toliko važnu ulogu i snagu brenda kod potrošača. Međutim, ako pokušavamo kroz nostalgiju da simuliramo da je brend kroz istoriju i u životima potrošača imao neku ulogu koja nije zapravo postojala, to je onda samo veoma „tanki“ advertajzing kome se ne veruje.

Da li bi neki ex-YU brendovi poput npr. Plazme doživeli podjednak uspeh da su nastali danas? Zašto?
Kao deo Coca-Cola HBC porodice, imamo veliku podršku i naši proizvodi se već distribuiraju na četiri kontinenta. Strateški smo fokusirani da iskoristimo sve prilike za rast koje pruža već ostvarena dobra pozicija naših brendova na ex-Yu tržištima, dok istovremeno konstantno razmatramo ulazak na nova tržišta na kojima će Plazma imati novu priliku da osvoji srca potrošača.

Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.

Godina za nama, godine pred nama

Jovan Milošev, Direktor sektora brand komunikacija u kompaniji Mercator-S, govorio je za peto izdanje Marketing mreža magazina o kampanji Godina za nama i u kojoj meri će podaci u budućnosti biti ključni za razumevanje potrošača, ali i za kreiranje marketinških kampanja.

Godina je počela jako zanimljivo, sa svih strana su do nas dolazili najinteresantniji podaci o kupovnim, ali i nekim drugim navikama kupaca širom Srbije. “Godina za nama” je uz lavinu sjajnih komentara stručne javnosti, oduševila i najširu publiku. Kako je nastala ideja za kampanju i koji su bili glavni ciljevi ove inicijative?
Iako su slične kampanje rađene u svetu, činjenica je da ne postoje dve iste ovakve kampanje, jer jednostavno svaki podatak sa kojim smo baratali i pretvarali ga u komunikaciju, poseban je i au-tentičan, jedinstven za taj trenutak i tu određenu lokaciju.

Pod naša tri brenda, Idea, Roda, Mercator, godišnje se obavi desetine miliona kupovina iza kojih se kriju čitave priče, kupovine koje imaju dušu, podaci koje kada na pravi način pogledate, u njima vidite ljude, a ne brojeve. Ova kampanja bila je na neki način i prilika da se zahvalimo kupcima sa kojima smo podelili godinu za nama i da ima izmamimo osmeh.

Na koji način ste koristili CRM podatke da biste personalizovali kampanju i učinili je relevantnom?

Prvo, ogromnu zahvalnost dugujemo kupcima koji su nam dozvolili da na ovaj način obrađujemo podatke, ukazali su nam veliko poverenje – praktično „otvorili vrata svojih domova“, životnih stilova i navika.

Najveći izazov je bio napraviti selekciju podataka, jer naš CRM i ma-rket intelligence tim barata svim podacima Super Kartice. Suština je naći zajednički imenitelj i prepoznati naviku, a onda prepoznati odstupanje od iste. Ono što je najinteresantnije, što postoje značajne razlike u ponašanju kupaca po gradovima, pa čak i na mikrolokacijama. To nam je bio ključni insajt. A onda smo pogledali po mesecima razlike i specifičnosti, opet naišli na zaista zanimljive podatke.

Možete li podeliti neke zanimljive uvide koje ste otkrili o vašim kupcima tokom analize podataka iz 2023. godine?
Potvrdilo se ono u šta smo oduvek i verovali – naši kupci su posebne, duhovite, pažljive, neponovljive osobe! Otkrili smo da se najviše bele čokolade proda u Beogradu, da u Kragujevcu živi gospodin koji je cvećem za 8. mart obradovao 32 dame, da se za Svetog Nikolu u Vojvodini najviše kupuju liker i džin, a u Pirotu se više kupuje sladoled u čaši nego u kornetu. Čak je nekoliko kupaca kupovalo novogodišnju dekoraciju i jorgane u junu, a kreme za sunčanje u oktobru.

Kako ste komunicirali ove uvide i priče sa kupcima kroz kampanju? Na koji način se kampanja uklapa u širu brend i marketing strategiju Mercator-S?
Izazov je bio kako nešto što na prvi pogled deluje kao gomila suvoparnih brojeva, pretvoriti u zanimljivu komunikaciju.

Zahvaljujući kreativnosti agencije Studio Nexus, koja nam je pomogla da pronađemo pravi ton – diskretnu mešavinu humora, doskočice, ali i preciznosti, nastala je komunikacija koja je škakljiva, pa i dvosmislena, tako da ostavlja prostor za tumačenje i priču. A mi volimo da se o našim kampanjama priča!

Ideja je u svakom smislu bila da našim kupcima, sugrađanima, komšijama, pokažemo da ih zaista razumemo i slušamo, da razmišljamo o njima i da sve aktivnosti koje se dešavaju u našim objektima imaju isključivo veze sa njihovim potrebama. Da razmišljamo na isti način – to je naša priča.

Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.

Sve će biti u redu

Sve više slušamo o napredovanju tehnologije – od toga kako je internet bespovratno promenio naše živote do toga kako se veštačka inteligencija umešala u skoro svaki segment našeg poslovanja. Informacije su dostupne svuda, svima i odmah.

Zapitajte se i sami – koliko puta u roku od sat vremena proverite svoj telefon, društvene mreže, mejlove, portale?

Prema istraživanju Fortune magazina, prosečan Amerikanac proverava svoj telefon 144 puta dnevno Uz to, prosečan ljudski raspon pažnje iznosi svega 8,25 sekundi, što je za čak 25% manje nego početkom 2000-ih godina. Nema razloga da verujemo da su brojke za ovaj deo sveta drugačije.

Kako smo došli do toga da naš raspon pažnje bude znatno manji nego što je nekada bio? Odgovor ne može biti očigledniji – INTERNET.

Zato se danas, takoreći, vodi revolucija za privlačenje pažnje korisnika. Ako u obzir uzmemo navedene brojke – u najboljem slučaju na raspolaganju nam je svega sedam sekundi da pridobijemo „kupca”.

Oni koji znaju da je kreiranje kvalitetnog content marketinga ključ za pridobijanje i zadržavanje korisnika, zauzimaju vodeću ulogu na tržištu. Tako je Triglav osiguranje pokrenulo portal „Sve će biti u redu” (svecebitiuredu.triglav.rs), koji je začetnik inovativnog načina predstavljanja proizvoda, a ujedno doprinosi jačanju finansijske pismenosti tržišta, edukaciji građana i budućih klijenata.

Zahvaljujući ovom portalu, koji je pokrenut u novembru 2022. godine, korisnici imaju mogućnost da do zanimljivih priča, saveta i informacija iz sveta osiguranja dođu u kratkom roku. Profesionalan, razumljiv i precizan način plasiranja sadržaja za nepunih godinu i po dana doveo je ovaj portal do visokog nivoa performansi. To će potvrditi i sledeći podaci:

– „Sve će biti u redu” u proseku čita više od 5.400 korisnika na mesečnom nivou, koji ukupno 7.800 puta svrate na veb-adresu svecebitiuredu.triglav.rs.
– Prosečno zadržavanje čitaoca na sajtu je skoro pet minuta, a svaki korisnik prelista više od dve sekcije.

Zahvaljujući svojoj profesionalnosti i kvalitetu, ovaj portal je jedinstvena spona između korisnika i Triglav osiguranja.

Ipak, razvoj sajta „Sve će biti u redu” nije slučajan. Već nekoliko godina Triglav osiguranje u Sloveniji sa velikim uspehom održava portal sličnog sadržaja, a iskustva su pokazala da kreiranje atraktivnih priča o finansijskim proizvodima ne doprinosi samo prodaji, već i boljem razumevanju njihove primene u realnom životu.

Istina je da je sa užom ciljnom grupom lakše ostvariti komunikacione i poslovne ciljeve. Međutim, portal „Sve će biti u redu” ne zaustavlja se na užoj ciljnoj grupi. Oblast osiguranja nije u potpunosti razumljiva običnom korisniku, tako da je jedan od glavnih zadataka ovog medija da teme koje interesuju čitaoce obrađuje na jednostavan, zanimljiv i što pristupačniji način. Na taj način Trigav osiguranje doprinosi unapređenju svesti potrošača i poznavanju finansijskih usluga, tako da će prilikom sklapanja osiguranja moći da postavljaju prava pitanja i posledično donose bolje odluke u vezi sa osiguranjem i ličnom bezbednošću.

Članci, video-sadržaji, kvizovi, onlajn testovi, „evergreen” teme osiguranja – samo su neki od formata sadržaja na koje ćete naići prilikom posete sajtu „Sve će biti u redu”. Uz to, teme koje se obrađuju temelje se na atraktivnim činjenicama, svedočenju stručnjaka i istraživanjima, a plasiraju se u kombinaciji sa infograficima i foto galerijama. To je ono što ovaj portal čini drugačijim.

Zahvaljujući svojoj profesionalnosti, Triglav osiguranje u Srbiji uspelo je da izgradi veoma efikasnu komunikaciju kako sa eksternom, tako i sa internom publikom. Pored sveobuhvatnog sadržaja na portalu „Sve će biti u redu”, osiguravajuće društvo Triglav svoj content marketing publici plasira i preko drugih medija, kao što su kompanijska veb-stranica, mobilne aplikacije i društvene mreže.

Sa jasnim fokus na kreiranje i distribuciju sadržaja uređivački tim, na nivou cele Triglav grupacije, zajedno sa internim stručnjacima iz ključnih oblasti, planira, priprema i plasira većinu sadržaja. U tom procesu učestvuju i spoljni stručnjaci i autori, što će reći da čitav tim, zapravo, uopšte nije mali. Sadržaj se redovno ažurira i obogaćuje u svim postojećim kategorijama (život, zdravlje, dom, vozila, poljoprivreda), i na osnovu toga ostaje relevantan, kvalitetan i dosledan. A dobra posećenost sajta svedoči o tome da je tržište pokazalo zrelost i potrebu za ovim tipom content marketinga. Sve ovo doprinosi glavnom cilju – pružiti korisnicima iskrenu, kvalitetnu i pravu vrednost i pre nego što se odluče za kupovinu finansijskih usluga.

Za Marketing mreža magazin tekst napisala:
Ivana Vulić Živković, Direktor Službe za marketing i komunikacije, Triglav osiguranje

Kupac danas traži personalizovan pristup

Alma Grba, Marketing Manager kompanije Crafter, govorila je za peto izdanje Marketing mreža magazina o kupcu budućnosti i građenju dugoročnih odnosa sa ciljnom grupom.

U kojoj meri su loyalty programi značajni za Vašu kompaniju i kako personalizujete komunikaciju i ponude za članove vašeg loyalty programa?
Naš loyalty program se zove “Cene po tvojoj meri” simbolično i u sprezi sa DIY asortimanom koji nudimo. Članovi ovog programa dobijaju svoju Crafticu – loy karticu sa kojom ostvaruju brojne pogodnosti. Svakog meseca biramo top seller artikle koje Crafteri mogu kupiti po sniženim cenama, a koje su u radnji i na web shop-u posebno istaknute zelenom bojom kako bi bile lako uočljive i prepoznatljive. Često u komunikaciji kažemo da “Craftica cene zakucavaju” i time dodatno ističemo značaj pripadnosti našem loy klubu.

Naši Crafteri jednom mesečno imaju svoj dan za kupovinu kada u radnji mogu ostvariti popust od 10% na ceo račun. Obraćamo im se putem različitih kanala komunikacije, jer nam je stalo da je komunikacija kontinuirana i kako bismo zajednički gradili odnos. Ne posmatramo ih kao “kupce koji se vraćaju”, već se trudimo da u skladu sa sloganom naše kompanije “Hajde da radimo zajedno!” oni u nama pronađu oslonac i vide nas kao deo svoje ekipe, tima, kao nekoga ko će im pomoći da pronađu najbolje rešenje za njihove potrebe, bilo da je reč o malom ili velikom kućnom ili poslovnom projektu.

Na koji način Crafter kompanija gradi dugoročne odnose sa svojim kupcima? U kojoj meri vam u tome pomažu podaci iz loyalty programa?
Dugoročni odnosi su srž postojanja Craftera. Na različite načine brinemo o B2C i B2B kupcima, ali kao što sam već pomenula suština je ista, osnovni moto je “Hajde da radimo zajedno!” Stoga je neophodno osluškivanje njihovih potreba i odgovaranje na iste skoro u real time-u. Nije reč samo o popustu, već pre svega o brizi koju loy članovi dobijaju od nas. Tako profesionalni kupci imaju B2B konsultanta, koji je zadužen samo za njih i koji im pomaže ne samo prilikom odabira pravih artikala već brine o delu njihovog poslovanja-nabavci, da ih uvek na vreme snabde proizvodima neophodnim za njihov rad ili čak dođe do artikala koji su kupcu u to vreme nedostupni iz različitih razloga.

Sa druge strane B2C kupci mogu dobiti našu podršku kroz više različitih “daljinskih” kanala komunikacije, dok fizički prilikom dolaska u prodavnicu, pažnju im može ukazati “Crafter domaćin radnje” koji ih u odnosu na potrebe njihovog projekta usmereno vodi kroz odeljenja i savetuje prilikom odabira proizvoda. To ponekad može biti izazovno, jer u Crafteru imamo 50.000 proizvoda izloženih na čak 10.000 m2.

Ko je kupac budućnost i šta očekujemo od vašeg brenda?
Kupac budućnosti je informisan, komunicira putem različitih kanala, u najvećem broju slučajeva ima jasnu viziju šta želi, očekuje jednostavan i brz proces kupovine i isporuke.

Sa druge strane kupac budućnosti želi odgovore na svoja specifična pitanja ili zahteve, ima sve manje vremena i pažnje u komunikaciji, želi proizvod gotovo sad i odmah i beskompromisno želi kvalitet po fer ceni.

U našoj industriji, kupac budućnosti očekuje da mu se pored proizvoda ponudi i know-how, nova inovativna rešenja, jer se sve veći broj ljudi odlučuje na DIY koncept rada. Za izrazito stručne poslove kupac će očekivati preporuku relevantnih saradnika koje bi mogao da angažuje prilikom izgradnje, renoviranja ili dekorisanja svog doma.

Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.

Čeka li nas renesansa lokalnih i „one man“ medija?

Nakon nekoliko decenija razvoja medijskih tržišta koje je obeležilo jačanje nacionalnih, velikih medijskih kuća koje su postale prave korporacije, zatim kriza i nestajanje velikog broja lokalnih, malih i specijalizovanih medija, svedoci smo novih promena. Trendovi koje smo nabrojali su velikim delom bili i regionalni i globalni, a i u našoj zemlji je takođe poslednjih decenija bilo primetno jačanje velikih sistema koji su u sebi objedinjavali nekoliko tipova medija poput štampe, portala i televizija, dok je veliki broj lokalnih medija klizio u probleme ili potpuno iščezao.

Međutim, upravo takvi trendovi su velikim delom doveli do uniformnosti, ali i polarizacije sadržaja. Samim tim, mnogi analitičari medija, kao i sami medijski i komunikacioni radnici primećuju nekoliko zanimljivih trendova kojima svedočimo, iako naravno, neupitna ostaje dominacija velikih medijskih integrisanih kuća i nacionalnih i kablovskih televizija.

Najpre, svedoci smo da se prilično solidno drži jedan pul specijalizovanih medija, koji se bave određenim oblastima. Na primer, bankarstvom , IT-em, energetikom i slično. Reč je najčešće o malim redakcijama, ali koje zbog drugačijeg sadržaja i specifične publike, kao i zbog interesovanja kompanija za saradnju sa njima, imaju stabilno mesto koje drže na medijskom nebu.

Drugo, primetna je poslednjih godina i pojava takozvanih „one man“ medija. Reč je najčešće o novinarima ili urednicima koji imaju dugogodišnju prepoznatljivost i ekspertizu, ponovo u određenoj oblasti i na taj način su, bilo odlaskom iz velikih redakcija ili smanjenjem sopstvenih, odlučili da osnuju nove, najčešće portale na kojima drže usku nišu informisanja o određenoj oblasti. Kako je reč o pojedincima koji imaju integritet i kod čitalaca i kod oglašivača, takođe zauzimaju stabilno mesto na našem medijskom tržištu.

Treće i veoma važno za ovu temu su lokalni mediji. Već smo ukazali na nepovoljni trend u decenijama za nama. Međutim, svedoci smo uspeha pojedinih medija u pojedinim lokalnim sredinama, kao i njihovog povezivanja u šire mreže. Naime, u gradovima poput Pančeva, na primer, lokalna medijska scena je veoma živa i tome svi možemo da posvedočimo. Čitaoce zanima da se „spuste“ sa tema koje čitaju ili slušaju na dominantnim medijima na neke druge teme. Na ono što im se dešava u gradu ili naselju u kojem žive. Reč je i o grupama na društvenim mrežama koje služe za informisanja građana iz jednog naselja ili dela grada, koje se konstantno uvećavaju i imaju sve veći broj objava i pratilaca.

S tim u vezi, zaista se možemo zapitati da li nas čeka jedna prava renesansa lokalnih i „one man“ medija. I nemojmo se iznenaditi ukoliko odgovor bude pozitivan.

Sada, postavlja se pitanje kako sve ovo utiče na naš posao odnosa sa javnošću i naročito saradnje sa medijima. Generalno, iz ugla našeg zanata, to znači usložnjavanje i više posla, zar ne. Zašto to tvrdimo? Jednostavno, u situaciji u kojoj se broj medija povećava i javljaju se nove vrste na koje smo već ukazali, nikako se ne smanjuje značaj velikih, nacionalnih „mainstream“ medija. S tim u vezi, PR služba ne samo budućnosti, već i sadašnjosti, mora da ostane spremna da bude dostupna i proaktivna u radu sa velikim nacionalnim medijima, ali i da razume prirodu i bude na raspolaganju i specijalizovanim, „one man“ i novim lokalnim medijima. I to se ne odnosi samo na dostupnost i proaktivnost u radu. Ne, to se odnosi i na segmentaciju sadržaja jer druga vrsta medija traži drugačiji kontent i prepoznavanje i prognoziranje potreba za sadržajem koje takvi mediji imaju. U eksternim komunikacijama NIS-a smo prepoznali ove trendove na tržištu i naš rad prilagodili njima. Negovanje dobrih odnosa i posvećivanje pažnje formatima medija koje smo nabrojali deo je našeg svakodnevnog rada. Lokalna medijska zajednica u nama je prepoznala sagovornika na teme koje su za njih značajne. PR jedne kompanije koja ima veliku pokrivenost i obavlja delatnost u lokalnim sredinama širom zemlje ne može biti uspešan bez toga.

Poseban deo ove priče su i krizna komunikacija i procesi digitalizacije. Jer, najveći deo sve uticajnijih lokalnih i specijalizovanih medija su portali koji zahtevaju izuzetno veliku brzinu obezbeđivanja i pružanja neophodnih informacija. Reklo bi se da je tako i sa portalima nacionalnih medija. Ali, ipak ne u potpunosti. Veliki je broj „sitnijih“ kriza na lokalu, koje će lokalni novinar odmah prepoznati, ponekad čak za njih saznati i pre PR-a koji sedi u centrali. Stoga su više nego ikada važniji dobri sistemi komunikacije i obaveštavanja unutar korporacija, kao i zadržavanje svih onih postulata u PR-u koje ne smemo zabraviti – dostupnost, brzina, proaktivnost…

Tekst napisao: Stefan Despotović, direktor PR Centra NIS-a

Foto: N. Babić

Ušće Shopping Center rekonstrukcijom jača svoju poziciju na tržištu

0

Ljiljana Malenović, Marketing Manager Ušće Shopping Centra, specijalno za Marketing mrežu govori o rekonstrukciji ovog šoping centra, kako planiraju da integrišu održivost i ekološku svest u projekat rekonstrukcije, ali i kako planiraju da se izdvoje od konkurencije u dinamičnom maloprodajnom sektoru.

Kako biste opisali trenutnu poziciju UŠĆE Shopping Centra na tržištu Srbije i kakav uticaj očekujete od predstojeće rekonstrukcije?
Ovog proleća UŠĆE Shopping Center slavi svoj 15. rođendan kao landmark grada. Tokom svih ovih godina naša zajednica je izgradila UŠĆE love brand i učinila da ostane jedna od najznačajnijih šoping destinacija u regionu, poznatoj po svojoj širokoj ponudi brendova, raznovrsnim uslugama i atraktivnoj lokaciji na ušću Save i Dunava.

Predstojeća rekonstrukcija će značajno unaprediti i osvežiti UŠĆE Shopping Center, čime će se dodatno ojačati njegova pozicija na tržištu. Rekonstrukcija će učiniti centar još atraktivnijim odredištem za kupovinu, zabavu i druženje. Takođe, poboljšanja u ponudi i infrastrukturi privlači nove brendove i investicije, što će dodatno učvrstiti poziciju UŠĆA kao lidera na tržištu.

Važno je napomenuti da će centar neometano raditi tokom rekonstrukcije, tako da posetioci mogu i dalje da uživaju u svim pogodnostima koje UŠĆE nudi.

Kako planirate da integrišete održivost i ekološku svest u projekat rekonstrukcije?
MPC Properties fokusira se na principe zelene gradnje i održivosti, fleksibilan dizajn i inovativnu arhitekturu i kroz projekat rekonstrukcije delova UŠĆE Shopping Centra. Deo tima koji je radio na izgradnji centra i dalje je angažovan na rekonstrukciji, što garantuje kontinuitet i kvalitet u realizaciji projekta. Ovaj zajednički poduhvat naše i kompanije Aterburi Evropa (Atterbury Europe), podrazumeva, između ostalog, osvežavanje dizajna enterijera sa obiljem prirodnog svetla i zelenila. Pored toga, nastavićemo da organizujemo različite edukativne programe i događaje o ekološkim pitanjima.

Koje inovacije možemo očekivati kao rezultat rekonstrukcije?
Rekonstrukcija UŠĆE Shopping Centra donosi niz inovacija koje će značajno unaprediti iskustvo potrošača. Jedna od ključnih inovacija je relokacija Food Courta na treći sprat, jer će omogućiti posetiocima da uživaju u hrani sa prelepim pogledom na stari grad i ušće. Otvaranje novih restorana i kafeterija u prizemlju sa otvorenim i zatvorenim baštama doprineće raznovrsnosti ugostiteljske ponude, pružajući posetiocima više mogućnosti za uživanje. Osim toga, uvođenje novih, atraktivnih brendova, kao i pop-up lokala, obogatiće ponudu centra. Bitne promene uključuju i transparentnu staklenu fasadu, proširenje prostora i kreativnih zona koje podstiču raznovrsne aktivnosti i društvenu interakciju. Ove inovacije će doprineti stvaranju još modernijeg i atraktivnijeg Ušće Shopping Centra koji neće biti samo destinacija za kupovinu, već i centralno mesto za zabavu i relaksaciju.

Kako će marketinška kampanja koja prati projekat rekonstrukcije biti usklađena sa dugoročnim ciljevima i vrednostima Ušće Shopping Centra?
Marketinška kampanja koja prati projekat rekonstrukcije Ušće Shopping Centra ističe da je ovaj projekat dugoročna investicija u kvalitet i unapređeno šoping iskustvo. Kampanja takođe promoviše inovacije u maloprodaji ističući ekskluzivne ponude, nove brendove i jedinstvene sadržaje. Kao i do sada, inspirišemo, pokrećemo trendove i stvaramo snažnu i autentičnu vezu sa posetiocima i lokalnom zajednicom.

A kako ritejl industrija nikada ne miruje, paralelno sa kampanjom za projekat rekonstrukcije obeležavamo i 15. rođendan UŠĆE Shopping Centra. Ove godine proslavljamo rođendan u periodu od 30. marta do 30. aprila uz atraktivan i inovativan sadržaj u samom centru, uz nešto drugačiju digitalnu kampanju.

Kako UŠĆE Shopping Centar planira da se izdvoji od konkurencije u dinamičnom maloprodajnom sektoru Srbije nakon rekonstrukcije i koji su vam dalji planovi?
Fokus će biti na diferencijaciji ponude, uvođenju ekskluzivnih brendova i jedinstvenih prodajnih koncepata, kao i na pružanju raznovrsnih usluga koje će privući širok spektar potrošača. Održivost i društvena odgovornost će biti ključni elementi poslovanja, sa nastavkom angažovanja u održivim praksama i podrškom lokalnoj zajednici.

Pored toga, unapređenje infrastrukture, lakša dostupnost i parking, kao i kvalitetna marketinška strategija, doprineće stvaranju još atraktivnijeg UŠĆE Shopping Centra. Dalji planovi uključuju kontinuiranu evoluciju i prilagođavanje tržištu kroz inovacije, unapređenje ponude i usluga, kako bi centar ostao lider u maloprodajnom sektoru u Srbiji i regionu.

Ne čekajte duhove prošlosti…

REGION – Svi znamo kad je pravo vreme za promenu, a izlazak iz zone komfora jedini je način da to i ostvarimo!

Priču o tome BBDO Zagreb prikazao je kroz novi TVC za Erste Bank Croatia, koja svojom ponudom stambenog kredita ohrabruje ljude da naprave promenu koju zaslužuju – bez da čekaju duhove prošlosti, navodi se na LinkedIn nalogu agencije.

Produkciju potpisuje Val Produkcija.

Hajde da napravimo prostor za istinsko povezivanje!

REGION – Veliki brendovi mogu igrati veliku ulogu u društvu. To je ono što makedonski Telekom trenutno radi u Makedoniji, napisao je Dejan Spirkoski, Creative Director u agenciji Saatchi & Saatchi Skopje na svom LinkedIn nalogu.

U proteklih šest meseci, Saatchi & Saatchi Skopje i makedonski Telekom osmislili su i kreirali novu komunikacionu platformu za 2024. godinu „Hajde da napravimo prostor za istinsko povezivanje.“

Ova priča je nastala iz raznih delova dela genija makedonske književnosti Gorana Stefanovskog.