Marketing mreža ove godine obeležava svoj prvi veliki jubilej – 10 godina uspešnog poslovanja. Tim povodom, razgovarali smo sa kolegama iz kompanija i agencija, saradnicima i partnerima, koju ulogu u razvoju tržišta marketinških komunikacija u Srbiji u proteklih deset godina ima Marketing mreža. Nataša Šarčević, Direktor marketinga i inovacija, Atlantic Štark rekla je…
Ocenite tržište marketinških komunikacija u Srbiji u proteklih 10 godina?
U poslednjih 10 godina, tržište marketinških komunikacija je veoma napredovalo. Ulaganja u komunikacije su rasla, a posledično i ponuda agencija. Ako se vratimo deceniju unazad, setićemo se da su društvene mreže napravile pravi zaokret u kreiranju kampanja i postale nezaobilazni, a za manje biznise čak i dominantan kanal komunikacije. Njihovom pojavom, zajedno sa rastom značaja online oglašavanja, otvorila se prilika za pojavu novih malih i velikih igrača u ponudi kreative, produkcije i oglašavanja. Iz perspektive oglašivača; desila se tranzicija iz potrebe za jednom velikom, full service agencijom u potrebu za kvalitetnijim odgovorom na brze promene i specifične oblasti kroz saradnju sa manjim, ali specijalizovanim agencijama. I danas, tržište nastavlja sa diverzifikacijom. Ponuda je već nego ikada, ali za sve ima mesta i posla jer se pored novih kanala komunikacije, javljaju i nove potrebe kompanija. Jedna od najaktuelnijih je i „employer branding“.
Koju ulogu, po Vašem mišljenju, u razvoju tržišta u proteklih 10 godina ima Marketing mreža?
U deceniji intenzivnih promena koja je iza nas, Marketing mreža je uspela da postane poveznica iliti „Mreža“, koja okuplja, informiše i po mom mišljenju najvažnije, motiviše stručnjake iz oblasti marketinga i komunikacija. Zadobila je poverenje i poštovanje struke jer uvek egzaktno prenosi informacije i nije podložna novinarskim interpretacijama i tabloidizaciji.
Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete? Zašto?
Iz godine u godinu, „Mreža“ se širi, uvodi nove projekte i sa njima pomera granice. Kaktus festival je godinama rastao i došao do impresivnog nivoa učesnika i regionalnog značaja. Ipak, meni lično najdraži je najnoviji projekat MKM-a – Mark Awards čija je specifičnost upravo fokus na pojedince, marketing i komunikacijske stručnjake iz kompanija u Srbiji, i ideja da njihovim nagrađivanjem podstakne i motiviše ostatak ekipe da vozi extra mile narednih godina dana.
Handle with care – u kom kontekstu ćemo koristiti ovu frazu u 2022. po Vašem mišljenju?
U nepredvidivim vremenima u kojima se nalazimo, važno je usporiti i odvojiti trenutke za „pažljivo rukovanje“. Kod mene se ova fraza, pre svega, odnosi na ljude sa kojima živim i radim i na ljude zbog kojih živim i radim.