Komunikacija za vreme COVID-19 pandemije

Dok se u brojnim državama počelo sa popuštanjem zaštitnih mera, stručnjaci za komunikacije iz 30 evropskih kancelarija međunarodne agencije Grayling, osvrnuli su se na komunikacijske trendove za vreme COVID-19 pandemije na osnovu opažanja sa svojih tržišta.

5 ZAPAŽANJA O TRENUTNOM STANJU

1. Brisanje granica između Online i Offline sveta
U prvom tromesečju 2020. godine dogodio se veliki kulturološki zaokret širom sveta, budući da su se razvile nove društvene norme usled COVID-19 pandemije. Potreba za društvenim distanciranjem rezultirala je velikim promenama u našim životima i premeštanjem u online okruženje, odnosno stvaranjem velikih promena u komunikaciji čime su aplikacije kao što su Zoom, Skype ili Teams postale deo svakodnevnice. Cele zajednice i demografske skupine preselile su svoje postojanje na Internet (virtuelno vežbanje, učenje stranih jezika, druženje i ispijanje kafe) brzinom koju bi ranije smatrali nemogućom. Osim toga, mnoge firme koje ranije nisu pružale opciju online trgovine, tokom trajanja pandemije su je omogućile.

Šta to znači za brendove?
Sve je moguće – postojeće tehnologije su tu kako bi se koristile za stvaranje besprekornog online / offline iskustva uz minimalne troškove
Verujte potrošaču – proteklih nekoliko nedelja pokazale su nam da se zapravo SVI mogu uključiti u online komunikaciju i aktivnosti
Online komunikacija se razlikuje – morate komunicirati i upravljati drugačije
Sadržaj je još veći prioritet – sadržaj mora odgovarati ovoj situaciji temom, tonom i trenutkom

2. Zajednica i saradnja
Iako je donedavno bilo teško pronaći pozitivnu stranu ove situacije, ipak se ona neosporno pojavila u pogledu razmera i brzine zajedničkih inicijativa koje su nastale kao odgovor na COVID-19 pandemiju.

Od razvoja online alata za sarađivanje kako bi se pomoglo u borbi protiv širenja COVID-19, do celokupnih obrazovnih programa koji su nastali u virtuelnom svetu, do skupova, klubova i orkestara koji su se premestili iz fizičkog u virtuelni svet. Srpski muzičari takođe su se pridružili paktu, donevši voljenu muziku u svačiji dom u formi virtuelnih koncerata dok se brojne hit predstave stream-uju online na službenim stranicama pozorišta.

Potreba povezivanja, formiranja zajednica i razmene iskustava nikada nije bila očiglednija. Jedan od najinteresantnijih primera saradnje, jeste i Facebook grupa „Mali proizvođači hrane u Srbiji“ koja je direktno povezala kupce i brojna privatna gazdinstva i proizvođače hrane, omogućivši nastavak prodaje robe čiji je prekid nastupio zatvarnjem pijaca. Osim toga, ova inicijativa omogućila je kupcima da robu dobiju dostavljenu na sopstvenu adresu što je bilo posebno od značaja onima koji nisu mogli ili nisu želeli da izlaze tokom vanrednog stanja.

Šta to znači za brendove?
Svi mogu imati svoju zajednicu – pomozite vašoj u okupljanju
Pronađite i pridružite se postojećim zajednicama – nije uvek potrebno stvoriti vlastitu
Ljudi će uvek naći način za povezivanje – neće to učiniti tamo gde to očekujete ili ste vi to izabrali, ali će se to uvek dogoditi. Treba da nađete način da se uklopite ili da pružite podršku kada se dogodi
Delujte lokalno – nacionalni brendovi mogu imati koristi od podržavanja lokalnih zajednica
Sada nije vreme za rivalstvo – razmislite s kojim partnerima ili još bolje konkurentima možete sarađivati za opšte dobro

3. Čovečnost
Kako smo dublje ulazili u pandemiju i mere izolacije, ljudi su sve više tražili povezanost sa drugim ljudima i zajedništvo – odnosno ljudski pristup komunikaciji. Nasuprot tome, došlo je do otpora prema brendovima ili ljudima za koje se smatra da se ne ponašaju humano i odgovorno.

Šta to znači za brendove?
Sada je vreme da dokažete svoju korporativnu odgovornost – kako možete pomoći i šta možete ponuditi
Komunikacija bi trebalo biti otvorena, iskrena i empatična – trenutna je situacija kompleksna; možda nemate sve odgovore, ali budite transparentni i pokažite da prolazite kroz ovu situaciju zajedno sa ljudima
Postavite ljude u središte svoje komunikacije – bez obzira da li je reč o izvršnom direktoru ili osoblju iz „prvih redova“, pokažite lica koja stoje iza kompanije i brenda kako biste humanizovali ono što govorite
Budite fleksibilni sa sadržajem – svi radimo od kuće i/ili u neubičajenoj situaciji, stoga ljudi ne očekuju standardan, savršeno uređen sadržaj. Trenutno se čak više ceni i veruje sadržaju koji nije „savršen“, ali odgovara trenutku u kojem se nalazimo.

4. Brendovi, držite se svog domena
Sada je više nego ikada pre od vitalne važnosti da brendovi i kompanije imaju jasnu ideju o svojoj poziciji. U okruženju zasićenja COVID-19 sadržajem važno je da brendovi znaju da ne moraju uvek imati nešto da kažu na ovu temu.

Šta to znači za brendove?
U vreme krize ne stavljajte akcenat na prodaju – komunikaciju bi isključivo trebalo da fokusirate na pomaganje svojim potrošačima, zajednicama i zaposlenima
Budite korisni – bez obzira da li je reč o pružanju profesionalnih saveta ili zabave kupcima koji se nalaze u izolaciji, pobrinite se da ono što komunicirate zaista nekom pomaže
Ne izlazite iz svog domena autoriteta – ako niste kompanija iz medicinskog sektora ne pružajte medicinske savete. Fokusirajte se na vaš brend ili poslovne veštine, i na to na koji se način oni odnose na efekte COVID-19 pandemije
Najvažnije, ako nemate nešto korisno ili novo da kažete, bolje da ne govorite ništa

5. Promena i poremećaji
Daleko smo od toga da možemo tačno predvideti kakav će oblik imati društvo i ekonomija dok se budemo prilagođavali postpandemijskoj stvarnosti. Međutim, sigurno je da će biti ogromnih mogućnosti kada se ponovo otvore tržišta i postanu vidljivi novi modeli poslovanja, budući da naši izmenjeni i promenljivi stilovi života dovode do istovremenih promena ponude i potražnje. U Srbiji smo već svedoci ovih promena gde su mali poljoprivrednici prodaju prilagodili online kanalima i time doslovno primenili paradigmu „od polja do stola“.

Šta to znači za brendove?
Razmišljajte oprezno – odluke koje kompanije sada donesu potencijalno će odrediti njihov smer za narednje dve decenije
Nijedna industrija ili tip poslovanja ne bi trebalo da ostanu da stoje u mestu – postoje prilike za sve, ali i opasnosti kojih se treba čuvati
Kontinuirana adaptacija – regularno, pametno razmišljanje o tome kako se situacija odvija vitalno je kako bi brendovi ublažili dejstvo potencijalnih izazova i stvorili prednosti
Sada je vreme za odvažno i veliko promišljanje – ne budite okovani razmišljanjem „kako je bilo ranije“. Sada je sve drugačije.


Oceni tekst

1,50 od 5
Loading...

Komentari