Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Kako pobediti Booking?

Grejem Robertson je mudro rekao: „Brendovi imaju četiri mogućnosti – da budu bolji, drugačiji, jeftiniji ili da nestanu.“ Sve ovo važi i za Booking. Ako zaista niste ni bolji ni drugačiji, preostaje vam da budete najjeftiniji. Jeste, to je najlakše, ali dugoročno i najmanje isplativo. Zato se vratite na početak.

Odredite ciljnu grupu
Ko dolazi u mesto u kom je vaš smeštaj: parovi, porodice, veće grupe? Ovo možete da saznate od nekoga ko već izdaje smeštaj u istom mestu, ali i preko samog Booking-a. Za osnovne informacije dovoljni su alati koje vam – kao osobi koja izdaje smeštaj – daje Booking Extranet.

Naravno, tu su i „analogni“ kanali. Prošetajte, posmatrajte, uočavajte. Da li, među onima koji predano promatraju arhitekturu vaše mesta, više ima parova ili grupa prijatelja? Koji stolovi su u restoranima najčešće zauzeti – oni za dvoje ili za šestoro? Možete i da napravite anketu među turistima koje sretnete: šta ih je privuklo, kako su odabrali smeštaj, šta im je bilo važno a šta nije neophodno? Za nekoliko dana imaćete sasvim solidan uzorak iz kog možete da naučite mnogo toga.

Onda svoje rezultate segmentirajte i odredite šta je kom segmentu važno. Tako ćete najlakše pronaći prostor za svoj „proizvod“.

A šta je vaš proizvod?
Opet je najveća pomoć upravo Booking. Izaberite datume koji nisu atraktivni u vašem mestu – radni dani krajem februara, na primer. Tada je ponuda sigurno najrazličitija i većina smeštaja dostupna. Menjajte broj gostiju i upoređujte rezultate. Onda tome dodajte i cenu. Imajte u vidu da ne traže svi najjeftiniji smeštaj, ali i da su im prioriteti različiti: nekome je važno da bude u centru zbivanja (i to će rado platiti više), a drugima da imaju komfor van gradske vreve pa je cena manje važna dokle god je saobraćajna povezanost dobra. Onda proučite gde ste tu vi.

Uporedite ova saznanja sa potencijalnom ciljnom grupom i videćete koliko stvarne konkurencije imate. Ako su na određenoj lokaciji najčešći gosti parovi, biće vrlo malo smeštaja za 5+ osoba, i tu leži vaša šansa: možete da dva smeštaja za parove spojite u jedan i time pokrijete obe ciljne grupe.

Ne zaboravite: kvadratura zapravo nije bitna, važno je koliko ležaja smeštaj ima i kolika će se gužva praviti u kupatilu. Ako stan od 38m2 i stan od 52m2 imaju po jednu spavaću sobu i jedno kupatilo, izdavaće se po istoj ceni; ako stan od 52m2 ima dve spavaće sobe i dva kupatila, koštaće i 50% više.

Brendiranje
Odredili ste ciljnu grupu, formirali ste cenu. Šta ćete svojim gostima zaista ponuditi? Šta je ono što oni žele? Ovime ne samo da ćete pronaći ono što vas izdvaja, već iz toga možete da izvučete i ime. Tako ćete se izdvojiti i u pretrazi.

Sa druge strane, svoju tvrdnju morate i da opravdate, pre svega izgledom smeštaja. Učinite sve što možete da se razlikujete. Parovi će uživati na romantičnom balkonu ili u đakuziju; porodice će biti zahvalne što u smeštaju (osim dečijeg nameštaja) imate i knjige i igračke.

Ne štedite na oglašavanju. Angažujte profesionalca za tekstove koji će na pravi način predstaviti vaš smeštaj i ono što nudite. Fotografije su ključne zato pronađite iskusnog fotografa koji će, sem prostora, u prvi plan izvući sve one detalje zbog kojih se gosti iznova vraćaju.

Tada na red dolazi lice, osoba koja dočekuje posetioce, stoji im na raspolaganju tokom boravka… Ta osoba će umnogome uticati na konačnu ocenu koju će gosti imati o vašem smeštaju. Potreban vam je neko ko ume da odmah stvori poverenje. Naravno, podrazumeva se da higijena bude na najvišem nivou.

Na kraju, nikada iz vida ne gubite povratne informacije koje dobijate. Lokacije se menjaju i razvijaju, potrošači stiču nove navike i želje, a na vama je da se tome prilagodite. Kupovina i upravljanje nekretninama imaju ogroman profitni potencijal, ali nikako nisu pasivno ulaganje. Zato budite prisutni jer će vam se sve uloženo vreme, novac i energija višestruko isplatiti.

Autor teksta: Jovan Bugarčić, Marketing Director, Imlek
Preuzeto sa LinkedIn-a

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!