Tijana Popović, Marketing Manager Snacks SRB & BIH u kompaniji PepsiCo, na forumu IZAZOV 2022 govoriće u panelu na temu „Kreativna strana biznis medalje„. Tim povodom, za Marketing mrežu govori kako danas merimo kreativnu efikasnost.
Kako danas merimo kreativnu efikasnost?
U svetu u kojem je promena jedina konstanta, kreativna efikasnost se ogleda u umeću da idejno rešenje skrene pažnju potrošača, probudi određenu emociju i podstakne spremnost da se pozitivno reaguje na brend i ono što taj brend pruža. Trendovi se menjaju izuzetnom brzinom. Jedan zaživi, drugi već uveliko kuca na vrata i zamenjuje dotadašnji kao da nije ni postojao. Iako brendovi nastoje da ih prate i budu u toku, nisu svi trendovi ni dobri ni poželjni za inkorporiranje u brend strategije. S druge strane, tehnološki razvoj i inovacije jesu glavna odlika vremena u kom živimo i u kom žive naši potrošači, pa je prilagođavanje novim navikama potrošača i kanalima komunikacije, nešto što je neophodno.
Cilj svake kreativne ideje, plasirane kroz adekvatne kanale komunikacije je da utiče na prodaju, kao najbrže vidljivog efekta, ali i dugoročan doprinos vrednosti koju ta ideja brendu pruža. Nije nužno da će određena ideja, kreativno dobra, biti ujedno i isplativa u kratkom roku. Ona se može dopasti potrošaču, a da i dalje ne ispunjava njegove potrebe. Zato, poslovni rezultat podrazumeva spoj dobre kreativne ideje i njene adekvatne egzekucije. Da li je neko kreativno rešenje uspešno pokazuje nam diferenciranje našeg brenda od ostalih, uz istovremeno ispunjavanje funkcionalnih i emotivnih potreba potrošača. Kada podvučemo crtu, rekla bih da se kreativna efikasnost meri vremenom i pažnjom potrošača, zadobijenom u onom kanalu koji je potrošaču u datom trenutku najrelevantniji, a posledično i pozitivnom reakcijom na takvu inicijativu brenda.
Šta je važnije za jedan brend – kreativna ideja ili poslovni rezultat?
Rekla bih da su oba podjednako važna. Cilj svakog kreativnog rešenja je da probudi interesovanje potrošača i podrazumeva da, pre toga, dobro razumemo ko je naš potrošač ili kupac, njegove navike, potrebe, dinamiku tržišta i konkurenciju. Kroz inovativan i kreativan pristup, mi u kompaniji PepsiCo nastojimo da učvrstimo postojeće i stvorimo nove veze sa potrošačima. Naši poslovni poduhvati su oduvek bili zasnovani na precizno i jasno osmišljenim inovativnim idejama koje moraju biti rezultat detaljnog analiziranja tržišta i osluškivanja realnih potreba potrošača. Stoga, rekla bih da kreativnost ide ruku pod ruku sa uspešnim poslovnim rezultatom i da su neraskidivo povezani.
Zašto agencija i klijent moraju zajedno da rade na kreativnoj strategiji brenda?
Dobro postavljena strategija rezultat je timskog rada agencije i kompanije koji imaju isti cilj: da plasiraju brend ka krajnjem potrošaču na najbolji, najupečatljiviji način, a u skladu sa njegovim potrebama i navikama. Kada udružimo snage, možemo objektivno da sagledamo širu sliku – od postavljenih ciljeva, preko ciljnih grupa, do taktičke realizacije. Prednost nas u kompaniji jeste poznavanje biznisa i industrije, ali su agencije tu da nas podsete da naši potrošači brend i proizvode posmatraju iz druge perspektive, kroz kanale koje smo možda zanemarili kada smo razmišljali o taktikama. Verujem da simbioza kompanijske ekspertize i agencijske objektivnosti i kreativnosti predstavlja formulu za uspešnu brend strategiju.
Više o ovoj temi čućete na forumu IZAZOV 2022, koji se održava 12. i 13. aprila u hotelu Mona Plaza Beograd.