PR je mrtav. Živeo „digital PR“!

Krajem novembra 2013. godine asteroid saopštenja kompanije Coca-Cola udario je u PR planetu, podigao oblak prašine koji ju je pokrio i onemogućio da je zrake sunca znanog kao „odnosi sa medijima“ hrane toplotom, energijom uticaja i novcem. U narednih nekoliko godina to je potpuno prekomponovalo sliku medija kakvu danas znamo i izazvao izumiranje dinosaurusa iz profesije odnosi sa javnošću koji se nisu prilagodili.
Svejedno je bilo da li su u pitanju PR agencije ili izdavači koji su svoj rad zasnivali na prevaziđenim postavkama ili su u pitanju kompanije i posebno brendovi koji ne prihvataju da je čovečanstvo ponovo došlo u eru u kojoj je u centru dešavanja čovek kao emiter poruke. Tehnologija je tu samo da mu omogući da se ona čuje dalje nego što je on u mogućnosti da je dovikne. Globalno dakle, samo ako to želi.

Šta će biti sa PR-om i medijima?
Do Srbije su udarni talasi eksplozije stigli 19. decembra u formi teksta koji je objavio portal Marketing mreža. Suština nadolazeće promene iskazana je u rečenici:

“Kompanija Coca-Cola, krajem novembra, najavila je da će sva svoja saopštenja za javnost, kao i klasične korporativne sajtove, ukinuti do 2015. godine.“

I ništa se nije desilo.. bar ne za sada i bar ne u Srbiji. Tišina kojom je obavijen ovaj sigurno značajan događaj u domaćem PR svetu, jer kompanija Coca-Cola je lider u mnogim promenama unutar komunikacione industrije, je indikativna. U svetu se saopštenja, ukoliko i opstaju, prebacuju u formu koju diktiraju odnosi sa medijima u virtuelnom prostoru. Vrlo su kratka i bogata linkovima. Tako bar kaže da će ubuduće raditi kanadska vlada:

„Medijima i javnosti ponudićemo nešto drugačije. Dva ili tri pasusa, kratak i jasan tekst, omogući će da se brzo shvate ključne poruke iz saopštenja“

Ovim ulazimo u potpunosti u “digital PR” eru čija je sledeća faza u razvoju nešto što nam se valja iza brda razvoja društvenih mreža a zove se “Social PR”. Radi se o prevashodnoj orijentaciji komunikatora ka “social web-u” i njegovoj osnovnoj jedinki – pojedinačnoj osobi kao i online zajednicama u koje se oni labavim vezama udružuju. Presrećan zbog toga. Ako me pitate zašto osvrnite se na situaciju u medijima globalno, sa naglaskom na tržišta u ekonomskoj i društvenoj krizi koje imaju refleksiju i na medije.

poster za Milojev blog postŠta nam se u stvari dešava? Živimo u vreme diktature influensera kada online izdanja medija imaju više mesečnih poseta nego što ih građana Srbije kupuje na trafikama i kada se kao zanimanje pojavljuje osoba u čijem je opisu posla “traganje za zanimljivim i viralnim sadržajima sa interneta i njihovo objavljivanje u odgovarajućoj formi”. Time je odluka kompanije Coca-Cola da svoju komunikaciju iz sfere profesionalnih medija prebaci na miks sopstvenih digitalnih medija i društvenih mreža, kao mesta okupljanja i animiranja zajednice i generatora njihove posete, sasvim logična i opravdana. Kako će se ona i za koje vreme realizovati u praksi pokazaće vreme. Ima i drugačijih mišljenja, naravno.
Da li se osnove PR industrije ovim potpuno menjaju? Odgovor je da se menjaju alati i način ali ne i sama suština ove profesije.

Ceo tekst pročitajte na blogu agencije Homepage.

Autor: Miloje Sekulić, suosnivač agencije Homepage


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari