today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

PR je mrtav. Živeo „digital PR“!

Krajem novembra 2013. godine asteroid saopštenja kompanije Coca-Cola udario je u PR planetu, podigao oblak prašine koji ju je pokrio i onemogućio da je zrake sunca znanog kao „odnosi sa medijima“ hrane toplotom, energijom uticaja i novcem. U narednih nekoliko godina to je potpuno prekomponovalo sliku medija kakvu danas znamo i izazvao izumiranje dinosaurusa iz profesije odnosi sa javnošću koji se nisu prilagodili.
Svejedno je bilo da li su u pitanju PR agencije ili izdavači koji su svoj rad zasnivali na prevaziđenim postavkama ili su u pitanju kompanije i posebno brendovi koji ne prihvataju da je čovečanstvo ponovo došlo u eru u kojoj je u centru dešavanja čovek kao emiter poruke. Tehnologija je tu samo da mu omogući da se ona čuje dalje nego što je on u mogućnosti da je dovikne. Globalno dakle, samo ako to želi.

Šta će biti sa PR-om i medijima?
Do Srbije su udarni talasi eksplozije stigli 19. decembra u formi teksta koji je objavio portal Marketing mreža. Suština nadolazeće promene iskazana je u rečenici:

“Kompanija Coca-Cola, krajem novembra, najavila je da će sva svoja saopštenja za javnost, kao i klasične korporativne sajtove, ukinuti do 2015. godine.“

I ništa se nije desilo.. bar ne za sada i bar ne u Srbiji. Tišina kojom je obavijen ovaj sigurno značajan događaj u domaćem PR svetu, jer kompanija Coca-Cola je lider u mnogim promenama unutar komunikacione industrije, je indikativna. U svetu se saopštenja, ukoliko i opstaju, prebacuju u formu koju diktiraju odnosi sa medijima u virtuelnom prostoru. Vrlo su kratka i bogata linkovima. Tako bar kaže da će ubuduće raditi kanadska vlada:

„Medijima i javnosti ponudićemo nešto drugačije. Dva ili tri pasusa, kratak i jasan tekst, omogući će da se brzo shvate ključne poruke iz saopštenja“

Ovim ulazimo u potpunosti u “digital PR” eru čija je sledeća faza u razvoju nešto što nam se valja iza brda razvoja društvenih mreža a zove se “Social PR”. Radi se o prevashodnoj orijentaciji komunikatora ka “social web-u” i njegovoj osnovnoj jedinki – pojedinačnoj osobi kao i online zajednicama u koje se oni labavim vezama udružuju. Presrećan zbog toga. Ako me pitate zašto osvrnite se na situaciju u medijima globalno, sa naglaskom na tržišta u ekonomskoj i društvenoj krizi koje imaju refleksiju i na medije.

poster za Milojev blog postŠta nam se u stvari dešava? Živimo u vreme diktature influensera kada online izdanja medija imaju više mesečnih poseta nego što ih građana Srbije kupuje na trafikama i kada se kao zanimanje pojavljuje osoba u čijem je opisu posla “traganje za zanimljivim i viralnim sadržajima sa interneta i njihovo objavljivanje u odgovarajućoj formi”. Time je odluka kompanije Coca-Cola da svoju komunikaciju iz sfere profesionalnih medija prebaci na miks sopstvenih digitalnih medija i društvenih mreža, kao mesta okupljanja i animiranja zajednice i generatora njihove posete, sasvim logična i opravdana. Kako će se ona i za koje vreme realizovati u praksi pokazaće vreme. Ima i drugačijih mišljenja, naravno.
Da li se osnove PR industrije ovim potpuno menjaju? Odgovor je da se menjaju alati i način ali ne i sama suština ove profesije.

Ceo tekst pročitajte na blogu agencije Homepage.

Autor: Miloje Sekulić, suosnivač agencije Homepage

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!