Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti!

Oglašavanje

spot_img

ISPRATI

BUSINESS AND TRENDS: Changemaker se danas ne postaje na osnovu jedne dobre kampanje ili poteza!

Marketing mreža svake godine objavljuje seriju tekstova BUSINESS AND TRENDS, u kojima direktori agencija, direktori marketing i komunikacija ocenjuju godinu za nama i daju prognoze za narednu. Naš sagovornik ovoga puta bio je Milan Perić, Marketing and Communications Director, Carlsberg Srbija. 

Kako biste ocenili 2022. godinu u oblasti tržišnih komunikacija u Srbiji? Gde smo, a gde želimo da budemo?

Čini mi se da smo ove godine svi više nego ikada osluškivali puls potrošača i samim tim na taj način i usmeravali komunikaciju. Na to su najviše uticali savremeni trendovi, koji su maksimalno skratili pažnju krajnjih korisnika i izgleda kao da je ova godina bila prekretnica, jer su određeni brendovi hrabro istupili sa željom da isprate taj trend. Naravno da i dalje postoje određena ograničenja, ustupci i bojazan da bi odstupanjem od standardnih tradicionalnih praksi i komunikacija mogli da ugroze poziciju brenda. Međutim, mislim da svi čekaju trenutak kada će moći da opuste tu komunikaciju, a s dolaskom novih generacija, koje sve više određuju tok te komunikacije, to je neminovnost. Takođe, određena istraživanja pokazuju, da više od 70% korisnika želi da interakcija sa brendovima bude na ličnijem nivou. I verujem da tome svi težimo, a da su ključni koraci već preduzeti.

Ko su changemakeri u advertising industriji u Srbiji? 

Changemaker se danas ne postaje na osnovu jedne dobre kampanje ili poteza. Kontinuitet u donošenju dobrih i ispravnih odluka je ključan. Kombinacija odličnih kampanja, redovne i pažljivo osmišljene CSR aktivnosti uz zadržavanje kvaliteta proizvoda i usluga recept je za uspeh. U svakom slučaju verujem da svako od nas doprinosi tome da industrija napreduje, da se menja na bolje. Svojim zalaganjem, kreativnošću, novim svežim idejama, hrabrošću da istupi, svako od nas ponaosob, ali i kompanije i te kako menjaju stvari na bolje i postaju changemakeri. Posmatrajući sve ono što je urađeno ove godine primećujem veliki iskorak, inovativna rešenja i poteze koji zaslužuju aplauz. I ovde mislim kako na korporacije, pojedince u korporacijama, tako i na agencije, koje se svojim trudom i idejama vidno izdvajaju.

Na koji način doprinosite razvoju struke (lično i kroz svoj rad u kompaniji)? 

Carlsberg kompanija se od svog nastanka rukovodi svrhom da pravimo pivo za bolje danas i sutra. Rukovodimo se našom svrhom u svakoj od naših oblasti poslovanja. Jedan od najvećih projekata koji smo podržali prošle godine bilo je i sponzorisanje KAKTUSA, jedne od najvažnijih manifestacija, koja je usmerena na razvoj tržišta marketinških komunikacija u Srbiji i mesto okupljanja najboljih kreativaca. Mislim da je ova manifestacija jako važna, jer razmena mišljenja, iskustava i znanja je neprocenjiva. Razvoju struke lično doprinosim kroz intervjue i edukativne tekstove, u kojima rado delim svoja zapažanja, naučene lekcije i savete. Podržavamo na primer i edukativni program AcademIAA, na koji šaljemo naše novozaposlene i mlađe kolege sa manje iskustva, koji o marketingu uče od poznatih stručnjak. Učestvovali smo i na CSR hub-u, gde smo sa predstavnicima iz drugih industrija razmenjivali mišljenje o društveno-odgovornom radu kompanija. Takođe, vrlo često naše kolege učestvuju na panelima gde otvoreno diskutujemo i delimo iskustva. Moram da napomenem da vrlo često podržavamo studente, obezbeđujemo im praksu, organizujemo takmičenja, poput Carlsberg Case Study Show i na taj način ih edukujemo i pomažemo im da sigurnije zakorače u svet odraslih.

Trend koji će obeležiti 2023. godinu…

Definitivno personalizovan kratak viralan video sadržaj. Trendovi koji nastaju na TikToku polako, ali sigurno prelivaju se i na druge platforme, van okvira digitalnih kanala, a to sve dolazi kao posledica skraćene pažnje. Potrošači sve više veruju user-generator sadražaju, veruju drugim potrošačima, a svako ko je danas prisutan na društvenim mrežama i te kako se može smatrati određenom vrstom influnsera, bez obzira na broj pratilaca. Svedoci smo enormne popularnosti određenih videa, koji su potekli uglavnom od “nepoznatih” korisnika. Verujem da će kompanije sve više ulagati u ovaj sadržaj, podstičući potrošače da sami kreiraju native sadržaj, kako bi ispratili trend.

Od 2023. očekujem… 

Uvek se vodimo parolom – nadaj se najboljem, pripremi se za najgore! Očekuje nas izazovna godina. Ono što sigurno znamo jeste da će doći do rasta troškova, a sa druge strane zbog tih silnih povećanja cena menjaće se i navike potrošača i trendovi kupovine. Mi moramo da se prilagodimo svim tim trendovima i treba da budemo tamo gde naši porošači žele da nas vide. U svakom slučaju koliko god bila teška godina, optimističan sam i svi se nadamo da ćemo uspeti da ostvarimo sve zacrtane ciljeve!

 

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!