today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Brendovi treba iskreno da doprinose zajednici u kojoj posluju!

Aleksandar Milić, Head of Marketing, Communications & Complaints Management u Sberbank, za Adbooku govori o brend aktivizmu u Srbiji i projektu SberZeleno.

Brend aktivizam u Srbiji – realnost ili urbana legenda?
Iskreno verujem da su inicijative, koje je pokrenuo ili podržao neki snažan brend, a koje su inspirisane nekom aktuelnom i važnom idejom, ne samo realnost, već i izuzetno važan mehanizam u današnjem svetu. Brojni primeri iz prakse to potvrđuju, ali nam u isto vreme pokazuju da je za uspešan brend aktivizam, odnosno projekte koji imaju snagu da inspirišu, pokreću i okupljaju ljude oko sebe, neophodno ispuniti više uslova. Na prvom mestu su ideja i ciljevi, za koje je važno da imaju svoju „težinu/svrhu“ i opravdanost u trenutku u kom živimo. To ne znači da ovi ciljevi moraju da budu nešto revolucionarno i krupno. Daleko je važnije da ih svi sa kojima kumuniciramo prepoznaju kao bitnu stvar i da se iskreno prepoznaju u njima. Činjenica je da se danas veliki broj ljudi zalaže za različite pozitivne stvari kao što su ekologija, zaštita životinja, pomoć ugroženima, promocija kulture i slično, ali se veoma retko odlučuje da samostalno u svemu tome učine prvi korak. Upravo zbog toga brend aktivizam ne predstavlja samo inicijativu koja je posvećena nečemu dobrom i korisnim, već i inicijativu sa snažnim „crowd sourcing“ potencijalom i velikom pokretačkom energijom.

Za Sberbank Srbija je pokretanje ovakvih aktivnosti veoma važno i zbog toga se stalno bavimo takvim inicijativama. Jedna od njih je i naš ekološki projekat pod nazivom „SberZeleno – 1 email = 1 drvo“. Reč je o akciji u okviru koje smo pozvali naše klijente da nam ostave svoje email adrese i saglase se da im ubuduće obaveštenja šaljemo isključivo elektronski. U pozadini svega su dva izuzetno važna cilja. Naša banka se u okviru ove akcije obavezala da će za svaku saglasnost svojih klijenata posaditi po jedno novo stablo i pridružiti se pošumljavanju brojnih goleti u Srbiji. Osim Beograda i akcija sadnje na Fruškoj Gori, ovim projektom su obuhvaćena velika područja kojim gazduje JP „Srbijašume“ i koja se nalaze na obroncima planina Suvobor i Rudnik. Tu se prostiru goleti čije pošumljavanje je izuzetno važno, jer se time sprečavaju poplave u velikom delu Zapadne Srbije i svim ljudima koji tu žive se značajno olakšava život.

Drugi važan cilj koji smo uspeli da ostvarimo zahvaljujući „SberZeleno“ akciji je značajno smanjenje potrošnje papira u našoj banci, odnosno da obaveštenja svojim klijentima ubuduće šaljemo u elektronskoj formi. Time je Sberbank za samo godinu dana smanjila štampu papirnih obaveštenja za čak 97.792 primerka, što je više od 313.000 listova papira. Prevedeno u kiseonik i emisiju štetnog CO2, projekat je samo kroz smanjenje štampe i slanja papirnih obaveštenja klijentima omogućio da tako sačuvana stabla prerade čak 650 kilograma CO2 (jedan auto u Srbiji za svaki pređeni kilometar proizvede 0,37 kg ugljen-dioksida), ali i da za proteklih godinu dana proizvedu više od 4.650 kilograma kiseonika.

Ukoliko svemu tome dodamo i ekološki efekat koji će za svega nekoliko godina pružiti i više od 20.000 novih sadnica koje je Sberbank zasadila u projektu „SberZeleno“, rezultat postaje mnogo ozbiljniji. Naime, već za tri do četiri godine, sadnice koje su u okviru ove akcije posađene će na godišnjem nivou absorbovati čak 493 tone CO2, a proizvoditi više od 3.500 tona kiseonika.

I sve gore navedeno je radjeno u dve vrlo važne svrihe. Kvalitet vazduha koji dišemo nam je svima bitan, bavljenje ekologijom nije samo sebi cilj, ovde je cilj mnogo veći a to je zdravlje svih nas, naše dece, porodice, prijatelja, klijenata i naših zaposlenih. Druga strana ove priče je brend, ako naši klijent shvate da brinemo o njihovom zdravlju kao nečemu najvrednijem daće nam i poverenje da brinemo kao banka i o njihovim finansijama i tu mi vidimo svrhu ovakve jedne akcije.

Kolika je cena neutralne pozicije jedne banke na tržištu?
Najskuplja stvar kod takve pozicije na jednom konkurentnom tržištu kakvo je naše je svakako rizik od neprepoznatljivosti. Upravo zbog toga sve veći broj kompanija zauzima jasne stavove u pogledu različitih problema, dilema i izazova današnjice. Neke od njih se zadržavaju isključivo u domenu CSR aktivnosti, dok su druge daleko odlučnije i spremnije da zakorače i u oblasti koje su mnogo više svega toga.

Sberbank Srbija se osim pružanja najkvalitetnijih finansijskih usluga i podrške svojim klijentima, aktivno bavi i promocijom brojnih životnih vrednosti, kao što su stvaralaštvo, briga o najugroženijima, zaštita životne sredine i naravno afirmacija stalnog profesionalnog razvoja. Želja nam je da nas svi prepoznaju kao banku koja se odlučno i aktivno postavlja prema svim problemima koji postoje u našoj zajednici, ali i banku koja je tu da se aktivno uključi u njihovo rešavanje. Zbog toga, uz već spomenutu akciju „SberZeleno“, naša banka tradicionalno organizuje i ekološku akciju „Očistimo priobalje Beograda“, svake godine podržavamo NIN-ov izbor za roman godine, a tu su i mnoge druge sportske manifestacije i projekti u čijim vrednostima prepoznajemo sebe i kojima pružamo veliku podršku.

Tokom 2021. godine Sberbank je bila i zvanična banka Serbia Business Run-a u našoj zemlji. Mnogi naši zaposleni su se uključili u ove trke kao takmičari, a mi smo ovim sponzorstvom želeli još jednom da pokažemo koliko su za našu banku i naš tim važne zdrave životne vrednosti i aktivan pristup u poslu, ali i van njega. To samo znači da se naša banka već godinama bavi promocijom sasvim jasnih vrednosti i trudimo se da nas svi prepoznaju u tom kontekstu. To nije samo deo marketinške priče, već je reč o iskrenoj želji da svi zajedno menjamo svet u kom živimo i iz godine u godinu ga činimo boljim, tolerantnijim i otvorenijim za sve.

Da li vezivanje aktivizma za vrednosti banke garantuje rezultat?
Veoma je teško na direktan način govoriti o takvoj povezanosti. Ona je nekada nedvosmislena i snažna, a ponekada je veoma teško uočiti. Iskreno verujem da spona između te dve stvari postoji, iako efekat svega često dolazi sa malim zakašnjenjem. Aktivizam i inicijative posvećene promociji pravih vrednosti su svakako važne i doprinose daljem građenju svakog brenda. Ima onih koji na sve gledaju isključivo kao na trošak, ali ja verujem da poslovni rezultati nisu, niti mogu da budu pravi cilj u svemu tome.

Za Sberbank Srbija su brojne CSR aktivnosti koje pokrećemo način da iskreno doprinesemo zajednici u kojoj poslujemo. Sigurni smo da jedan broj naših klijenata i partnera očekuje od nas da budemo aktivni i uključeni u rešavanju određenih problema, dok ostalim svakako prija saznanje da banka u kojoj štede ili imaju kredit deli slične poglede i vrednosti kao oni.

Ovaj aktivizam je za nas važan i iz različitih internih razloga. Sberbank Srbija danas čini više od 700 stručnjaka, a različite inicijative koje pokrećemo su način na koji dodatno boostujemo energiju i zadovoljstvo našeg tima. Ove inicijative dodatno grade naš identitet i timsko zajedništvo, što je u uslovima u kojima svi živimo i radimo veoma važna stvarl.

Customer-centric ili human-centric? Koji pristup Vaša banka zastupa u odnosu sa klijentima?
Vodeći slogan pod kojim naša banka već dosta dugo radi glasi „Slušamo vas“. Za njega smo se opredelili ne zbog toga što lepo zvuči, već zbog toga što na odličan način govori o našem pristupu i načinu saradnje sa klijentima. Tu nije reč samo o želji da im se pruži adekvatna usluga, već je prvenstveno naglasak na nameri da pravilno razumemo situaciju u kojoj se naši klijenti nalaze, da sagledamo sve probleme i izazove i ponudimo im podršku koja će im najvipše značiti.
Upravo zbog toga je human-centric pristup za koji se mi opredeljujemo.

Naravno, čvrsta granica između ova dva koncepta ne postoji. To je sasvim jasno, ali se u svakoj komunikaciji i saradnji zaista trudimo da klijente i saradnike zaista ne vidimo kao broj, već da budu usluženi na način na koji bismo i mi sami voleli da budemo usluženi.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!