SVET – Coca-Cola je godinama bila najmoćniji i najprepoznatljivi svetski brend, ali je u digitalnom dobu ipak morala da prepusti krunu IT gigantima Apple-u i Google-u. Kako prenosi „Njujork tajms“, na listi 100 najmoćnijih brendova sveta, koju od 2000. godine sastavlja konsultantska firma „Interbrend“, prvi put na vrhu nije čuveno piće.
„Kako se to obično kaže ‘živeo kralj’! A ove godine taj kralj je Apple. Dolazak te kompanije na vrh je ionako bilo samo pitanje vremena“, rekao je Džez Frempton, izvršni direktor „Interbrenda“.
Međutim, analitičari ističu da silazak sa trona i pad na treće mesto ne znači da Coca-Cola zaista gubi moć, već samo da su u novoj eri na vrhu novi igrači. To potvrđuje i činjenica da Coca-Cola, uprkos tome što je izgubila čelnu poziciju, nije prestala da raste – vrednost brenda je u protekloj godini porasla za još dva odsto, na vrtoglave 79,2 milijarde dolara.
IT sektor napreduje mnogo brže, pa je tako Apple narastao za čak 28 odsto, na 93,3 milijarde dolara, čime je omogućen skok sa prošlogodišnjeg drugog mesta. Vredi istaći da je kompanija pre samo dve godine bila tek osma.
„Coca-Cola i te kako zna kako se radi marketing, ali IT kompanije sada dominiraju na vrhu i one su predvodnici nove marketinške zajednice. Brendovi kao što su Apple, Google i Samsung menjaju naše navike, naše ponašanje, način na koji kupujemo, način na koji komuniciramo. Oni su bukvalno izmenili naše živote“, kaže Frempton. Od deset najmoćnijih svetskih brendova, više od polovine stiže iz IT sveta.
Lista 10 najmoćnijih:
- Apple
- Coca-Cola
- IBM
- Microsoft
- General Electric
- McDonald’s
- Samsung
- Intel
- Toyota.
Kao uteha bivšem vladaru ostaje podatak da sa ovom listom najmoćnijih brendova nisu podudarni podaci koje ima Facebook – Coca-Cola ima 73,2 miliona lajkova, u poređenju sa 9,8 – koliko ima Apple, i 15,1 milionom, koliko ima Google.
Izvor: B92