Marketing mreža, pod pokroviteljstvom agencije SmartPoint Adria, 22. marta i 18. aprila u Beogradu organizuje prvi u Srbiji – TikTok biznis hub. U pitanju je jedinstven edukativni format, koji će učesnicima pružiti neophodna znanja i veštine u oblasti kreiranja TikTok strategija za brendove. Tim povodom, razgovarali smo sa Bogoljubom Veličkovićem, Digital Marketing Specialist SBU Snacks, Atlantic Grupa i jednim od predavača na TikTok biznis hub-u, o tome koji su ključni izazovi saradnje brendova i influensera, ali i ključni trendovi za 2023.
Zašto bi kompanije i brendovi danas trebalo da budu na TikTok-u?
Jedan jedini zaključak – zato što je to trenutno najpopularnija društvena mreža na kojoj korisnici provode najviše vremena, a zabluda je da je koristi samo mlađa ciljna populacija. Istaživanja su pokazala da čak i sadržaj koji se plasira na njoj pozitivno utiče na ljudski mozak, a sadržaj je toliko „zarazan“ da mozak reaguje na isti način kao kada pojedete komadić čokoladice. Komadić „Najlepše želje“ recimo.
Po čemu je TikTok jedinstven u odnosu na druge društvene mreže i u kojoj meri algoritam (i dalje) radi za nas?
Kratka video forma sa mogućnošću editovanja videa direktno u samoj aplikaciji. Prvi su popularizovali voice over i zanimljive tranzicije na videima koji su se kasnije preneli na Instagram Reels i YouTube shorts. Mi u Štarku, ove opcije redovno koristimo na našim brendovskim profilima, a jedan video na Smoki (@gricni_smoki) profilu sa tematikom čamca je čak postao i viralan.
Prirodni algoritam na TikToku i dalje postoji i to ga dodatno izdavaja od drugih mreža. Informativni i edukativni sadržaj su se dodatno istakli toliko da je SEO sada primaran na TikToku nego na Google-u.
Šta brendovi treba da urade kako bi unapredili saradnju sa influenserima?
Treba ih uključiti na projekte od samog starta. Njima će biti jasnije u kom obimu je kampanja zamišljena i koje elemente sadrži, koji su kanali komunikacije pa čak i koja su tržišta planirana. Takođe, kao aktivni korisnici ove mreže njihove ideje su uvek dobro došle jer se tim potezom inicijalna kampanjska startegija može ojačati a njih ćemo posmatrati više kao partnere na projektu nego kao influensere.
Pored toga influenseri su ovladali montažom videa to tog nivoa da nisu potrebne dodatne korekcije sa strane brenda, već se materijali mogu direktno i odmah postavljati na kanale.
Na brendu Bananica, ova strategija se pokazala i više nego uspešnom. Tokom kampanje za Ledenu Bananicu, influenseri Arsa i Elena (glavni protagonisti kampanje) su nam pomogli da na svojstven način predstavimo projekat TikTok online zajednici i rezultati nisu izostali. Za samo dva meseca kampanje broj pratilaca na ovoj mreži se povećao neverovatnih 12 puta, a par kampanjskih videa je imalo i preglede preko pola miliona za samo par dana prikazivanja, dok je jedan čak dostigao skoro 900 hiljada.
Koja su tri ključna TikTok trenda za 2023.?
Humor – Ali onaj smislen, vickast i ne napadan. Tematikom humora sadržaj će uvek biti zabavan a publika će svojim reakcijama pokazati da je sadržaj dobar.
Biti prisutan i pratiti akuelne popularne trendove i teme – Treba uvek biti spreman da se brend priključi nekom cool trendu. Trendovi na TikToku su gotovo svakodnevni a kratkog su daha, zato treba biti brz. Oskar, Grammy, Eurosong i druge popularni događaju iz pop kulture su uvek dobar izbor. U prethodnom periodu na Bananica Tik Tok profilu kreiran je sadržaj baš sa ovom tematikom, a rezultati ponovo nisu izostali. Za samo mesec dana engagement na nekim videima brojao je stotine komentara, dok su dva videa postala viralna, a broj followera povećao se za 6%. O dosegu objava da i ne govorimo.
Pronaći smisao i zabaviti se – Brendovi pre svega treba pronaći teme koje su smislene za njh i pronaći način kako da tu temu prilagode ili čak nadograde u svoju korist. U moru sadržaja koje brend produkuje svakodnevno treba i da se zabavimo, jer je to draž ovog posla.