Marketing mreža svake godine objavljuje seriju tekstova BUSINESS AND TRENDS, u kojima direktori agencija, direktori marketing i komunikacija ocenjuju godinu za nama i daju prognoze za narednu. Naša sagovornica ovoga puta bila je Ivana Vukić, menadžerka korporativnih komunikacija i javnih politika za Zapadni Balkan, PepsiCo.
Kako biste ocenili 2022. godinu u oblasti tržišnih komunikacija u Srbiji? Gde smo, a gde želimo da budemo?
Ove godine, ili makar veći deo iste, svedoci smo postepenog vraćanja u uobičajene lične i poslovne tokove. Uzimajući to u obzir, ove godine možemo primetiti i veći obim komunikacijskih aktivnosti, ali i veći broj dodatnih prilika koje smo nastojali da iskoristimo na najbolji mogući način nakon perioda delimične hibernacije. Ono što je konstanta i čemu uvek težimo je naša posvećenost da sve ono što radimo kao kompanija, komuniciramo jasno i precizno, a da je ujedno to svim našim ciljnim javnostima inspirativno i predstavljeno na zanimljiv način. Da poruke koje šaljemo imaju dodatnu vrednost i pozitivno deluju na naše potrošače.
Ko su changemakeri u advertising industriji u Srbiji?
Changemakeri su svi oni koji se usuđuju da budu drugačiji, tako da kreiraju pozitivan uticaj na okruženje. To se ne odnosi samo na advertajzing, već i na sve industrije generalno. TikTok može biti jedan od dobrih primera, kao platforma koja je na mala vrata uvela velike brendove koji su bili dovoljno vični da iskoriste momentum i preusmere svoj fokus, što je rezultiralo još većim poslovnim uspesima. Naravno, veoma je važno kakav sadržaj se plasira putem ovog, pa i svakog drugog kanala komunikacije. Zato smatram da je izuzetno važno saslušati, ceo tim i svakog pojedinca, i biti otvoren za nove ideje i predloge, jer to zaista ne iziskuje dodatne napore, a može doneti benefite na više nivoa.
Na koji način doprinosite razvoju struke (lično i kroz svoj rad u kompaniji)?
Kako bismo kao kompanija postigli najbolje moguće rezultate, saradnja sektora komunikacija i drugih ključnih sektora za razvoj poslovanja je od izuzetnog značaja – treba da razgovaramo i da budemo otvoreni, jer se na taj način kreiraju adekvatne poruke. Smatram da sadržaj kreiraju eksperti koji rade u kompanijama, i jedino razgovorom, taj sadržaj možemo da oblikujemo u poruke koje našu kompaniju pozicioniraju na tržištu.
Trend koji će obeležiti 2023. godinu…
Definitivno društveno odgovorne aktivnosti – to je trend koji će obeležiti i 2023. i budućnost. Bilo da je reč o zaštiti životne sredine, inkluziji i rodnoj ravnopravnosti ili nečem trećem, biti društveno odgovoran, transparentan i etičan prema okruženju treba da postane i više od samog trenda, jer to je ono što i naši potrošači u krajnjoj liniji i očekuju od nas.
Od 2023. očekujem…
Da podstakne napredak i uveri nas da je pozitivan stav neizostavan deo svakog uspeha.