Teško je pronaći idealnu agenciju, ali jeste li se ikad zapitali kako agencije traže idealnog klijenta?
Obično su agencije u situaciji da ih potencijalni klijenti pozivaju na pitch, ne bi li proverili koja agencija je idealna za njih. Proces traje mesecima; agencija i klijent zavode jedno drugo, inspirišu, procenjuju, nekada i ucenjuju, kako bi došli do uspešnog braka iz interesa.
Kao klijent očekujete da agencija uvek da maksimum i isporuči sve što je potrebno, i mrvicu više. Tu mrvicu uglavnom ćete dobiti kada je agencija zadovoljna vama kao klijentom, kada ste je inspirisali i motivisali.
Postoje četiri područja u kojima agencije i klijenti imaju dosta prostora za razgovor.
1. Pitch proces i njegove alternative
Svi znamo da je taj proces uglavnom predugačak, bolan, skup i – neefikasan. Sve uključene strane se iscrpe i nisu sigurne da li su dobile ono što im je bilo potrebno. Takođe, često pitch nije potreban. Pre nego ga raspišete, uzmite u obzir da, osim ako ste stvarno fer i plaćate učestvovanje u pitchu, agencije investiraju desetine hiljada evra nenaplativih radnih sati u taj proces.
Komunikacijski laboratorij podržava EACA inicijativu da se klijentima ponude alternative koje više odgovaraju konkretnim potrebama klijenata i neće nepotrebno opterećivati industriju.
Ovo su neke alternative:
Chemistry Pitch: umesto da zadate konkretni zadatak, možete održati sastanke ili radionice na kojima ćete se upoznati s agencijama i ustanoviti koji tim ima pravu hemiju.
Tissue Pitch: dajte kvalitetan feedback svojoj agenciji, makar ih to dovelo do suza. To je jedini način da krenu u pravcu koji želite.
No Pitch Pitch: dajte kreativni izazov samo postojećoj agenciji. Neka u sebi probude vatru i obnove ljubav za vaš brend.
Workshop Style Pitch: posvetite vreme, sedite sa svojom agencijom i zajednički radite na definisanju briefa i kreativnog rešenja.
2. Briefiranje: kako postići idealan brief i inspirisati agenciju?
Svi dobri briefovi liče jedan na drugog, a svaki loš brief loš je na svoj način, kao što je lepo opisano u ovom blogu.
Klijenti bi trebalio da razmisle o briefu kao o reklami za svoju reklamu. Brief Vam je prilika da motivišete i inspirišete agenciju. Dajte kreativcima razloga da se zaljube u Vaš brend i Vašu kompaniju.
Najvažnije: nemojte uskraćivati informacije. Potrudite se i napišite što je više moguće korisnih inputa. Što više informacija date – bolji rezultat ćete dobiti. I molimo Vas, nemojte sakrivati budžet. Nećete proći jeftinije. Samo ćete nepotrebno zakomplikovati proces jer će agencija predlagati Space Shuttle, a Vi imate novca za Yugo.
3. Evaluacija rada agencija: koje KPI-jevi vas zanimaju?
Bez jasno postavljenih ciljeva nije moguće dobro postaviti komunikaciju. Ciljevi moraju biti merljivi, ali koje brojke bi trebalo da Vas zanimaju?
Najveći izazov s kojim se danas nosimo jeste to što komunikacijski manadžeri na strani klijenta vrlo često imaju pod sobom sve oblike komunikacije: zakup medija (TV, štampu, digital…), PR, društvene mreže, retail, stakeholder relations… Jednoj osobi je teško da postavi prave KPI-jeve za svaku od ovih komunikacijskih disciplina. Posebno je teško ako su motivi u startu zbunjujući, npr. da li želimo da budemo na društvenim mrežama jer nam je tako rekla centrala u Berlinu. A cilj? Pa, samo je bitno da imamo više fanova od konkurencije!
4. Agencijske naknade: šta mislite da plaćate, a šta zaista plaćate?
Jedina valuta kojom raspolažu agencije su radni sati. Kako god okrenete i koji god oblik agencijske naknade plaćate, agencija će procenjivati da li je zadovoljna poslovnim odnosom prema tome koliko je radnih sati uložila u Vas, a koliko je uspela da naplati.
Nadamo se da će Vas radionica na forumu IZAZOV 2017 inspirisati da budete super klijent.
Za Marketing mrežu tekst napisala:
Teodora Stanković, PR Director za SEE region, Komunikacijski laboratorij