Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Preporučujemo

Koji ste tip klijenta? Šta agencije misle o vama?

Teško je pronaći idealnu agenciju, ali jeste li se ikad zapitali kako agencije traže idealnog klijenta?

Obično su agencije u situaciji da ih potencijalni klijenti pozivaju na pitch, ne bi li proverili koja agencija je idealna za njih. Proces traje mesecima; agencija i klijent zavode jedno drugo, inspirišu, procenjuju, nekada i ucenjuju, kako bi došli do uspešnog braka iz interesa.

Kao klijent očekujete da agencija uvek da maksimum i isporuči sve što je potrebno, i mrvicu više. Tu mrvicu uglavnom ćete dobiti kada je agencija zadovoljna vama kao klijentom, kada ste je inspirisali i motivisali.

Postoje četiri područja u kojima agencije i klijenti imaju dosta prostora za razgovor.

1. Pitch proces i njegove alternative
Svi znamo da je taj proces uglavnom predugačak, bolan, skup i – neefikasan. Sve uključene strane se iscrpe i nisu sigurne da li su dobile ono što im je bilo potrebno. Takođe, često pitch nije potreban. Pre nego ga raspišete, uzmite u obzir da, osim ako ste stvarno fer i plaćate učestvovanje u pitchu, agencije investiraju desetine hiljada evra nenaplativih radnih sati u taj proces.

Komunikacijski laboratorij podržava EACA inicijativu da se klijentima ponude alternative koje više odgovaraju konkretnim potrebama klijenata i neće nepotrebno opterećivati industriju.

Ovo su neke alternative:

Chemistry Pitch: umesto da zadate konkretni zadatak, možete održati sastanke ili radionice na kojima ćete se upoznati s agencijama i ustanoviti koji tim ima pravu hemiju.

Tissue Pitch: dajte kvalitetan feedback svojoj agenciji, makar ih to dovelo do suza. To je jedini način da krenu u pravcu koji želite.

No Pitch Pitch: dajte kreativni izazov samo postojećoj agenciji. Neka u sebi probude vatru i obnove ljubav za vaš brend.

Workshop Style Pitch: posvetite vreme, sedite sa svojom agencijom i zajednički radite na definisanju briefa i kreativnog rešenja.

2. Briefiranje: kako postići idealan brief i inspirisati agenciju?
Svi dobri briefovi liče jedan na drugog, a svaki loš brief loš je na svoj način, kao što je lepo opisano u ovom blogu.

Klijenti bi trebalio da razmisle o briefu kao o reklami za svoju reklamu. Brief Vam je prilika da motivišete i inspirišete agenciju. Dajte kreativcima razloga da se zaljube u Vaš brend i Vašu kompaniju.

Najvažnije: nemojte uskraćivati informacije. Potrudite se i napišite što je više moguće korisnih inputa. Što više informacija date – bolji rezultat ćete dobiti. I molimo Vas, nemojte sakrivati budžet. Nećete proći jeftinije. Samo ćete nepotrebno zakomplikovati proces jer će agencija predlagati Space Shuttle, a Vi imate novca za Yugo.

3. Evaluacija rada agencija: koje KPI-jevi vas zanimaju?
Bez jasno postavljenih ciljeva nije moguće dobro postaviti komunikaciju. Ciljevi moraju biti merljivi, ali koje brojke bi trebalo da Vas zanimaju?

Najveći izazov s kojim se danas nosimo jeste to što komunikacijski manadžeri na strani klijenta vrlo često imaju pod sobom sve oblike komunikacije: zakup medija (TV, štampu, digital…), PR, društvene mreže, retail, stakeholder relations… Jednoj osobi je teško da postavi prave KPI-jeve za svaku od ovih komunikacijskih disciplina. Posebno je teško ako su motivi u startu zbunjujući, npr. da li želimo da budemo na društvenim mrežama jer nam je tako rekla centrala u Berlinu. A cilj? Pa, samo je bitno da imamo više fanova od konkurencije!

4. Agencijske naknade: šta mislite da plaćate, a šta zaista plaćate?
Jedina valuta kojom raspolažu agencije su radni sati. Kako god okrenete i koji god oblik agencijske naknade plaćate, agencija će procenjivati da li je zadovoljna poslovnim odnosom prema tome koliko je radnih sati uložila u Vas, a koliko je uspela da naplati.

Nadamo se da će Vas radionica na forumu IZAZOV 2017 inspirisati da budete super klijent.

Za Marketing mrežu tekst napisala:
Teodora Stanković, PR Director za SEE region, Komunikacijski laboratorij

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koliko je kreativna industrija važna za razvoj privrede Srbije?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime

Molimo unesite Vaš komentar!