today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Želimo trajan doprinos boljem životu!

Tijana Koprivica, Chief Business Sustainability Officer, Delta Holding dobitnica je Mark Awards priznanja u kategoriji CSR Manager of the Year. Tim povodom razgovarali smo sa njom o održivim i snažnim brendovima.

Kako biste ocenili CSR aktivnosti brendova u Srbiji?
Raduje me što već nekoliko godina svedočimo aktivnom angažmanu na polju CSR aktivnosti kod sve većeg broja kompanija i brendova. Sasvim je izvesno da mesta za napredak ima ali treba istaći da su učinjeni veliki pomaci. Uvođenjem internih procedura olakšano je, pre svega, sprovođenje ali i razumevanje korporativne društvene odgovornosti i principa održivog poslovanja. Neke od uobičajenih CSR aktivnosti jesu projekti koji za cilj imaju edukaciju mladih, posebno kroz mentorstva, kao i donatorske i volonterske akcije za pomoć osetljivim grupama. Posebno želim da istaknem da trajan doprinos zajednici može se ostvariti isključivo strateškim pristupom, a to podrazumeva da svi zajedno radimo na većoj promociji održivog poslovanja, edukaciji različitih javnosti o značaju CSR aktivnosti, nefinansijskom izveštavanju i uključivanju malih i srednjih preduzeća u CSR aktivnosti.

U kojoj meri brendovi kroz svoju komunikaciju imaju uticaj na menjanje kulture nekog podneblja i navika potrošača?
Komunikacija brendova ima veliki potencijal da utiče na svest društva u smeru uspostavljanja normi ponašanja koje doprinose održivosti zajednice. Čak i Ujedinjene nacije vide kompanije kao najznačajnijeg aktera u ostvarenju Ciljeva održivog razvoja. Kompanije raspolažu materijalnim resursima, ali i najnovijim tehnologijama i znanjem kojim unapređuju svoje poslovanje, ali i doprinose razvoju zajednice u kojoj posluju. Kroz kampanje, koje imaju za cilj da probude svest o tome koliko je važno poštovanje različitosti, radnih prava, uvažavanje dobavljača, kupaca, prenošenje znanja, koliko je bitna briga o životnoj sredini i društvu, ove vrednosti prenose se i na ostale članove zajednice. Čini ih svesnijim i pruža im mogućnost da i oni u svojim kompanijama ili domaćinstvu pokažu društvenu odgovornost.

Da li će formula u budućnosti glasiti – održiv = odgovoran = snažan brend? Zašto?
U potpunosti se slažem sa tim. Sve je više osvešćenih građana kojima je veoma stalo da kompanija primenjuje principe održivog poslovanja i javno zagovara poštovanje ljudskih i radnih prava, odgovorno odnos prema poslovnim partnerima, borbu protiv korupcije, očuvanje životne sredine i pomoć marginalizovanim grupama stanovništva. Ti građani su sadašnji ili budući zaposleni, potrošači, poslovni partneri, bez kojih nema razvoja biznisa.

Zašto je značajno volontiranje i uključivanje zaposlenih u CSR projekte kompanije?
Zaposleni se osećaju dobro kada im se pruži mogućnost da pomognu sugrađanima kojima je pomoć potrebna ili da učine nešto korisno za životnu sredinu. Svaki dobar čovek ima tu potrebu, a ako kompanija omogući njeno zadovoljenje dobija i lojalnog i zadovoljnog zaposlenog. U Delti godinama unazad realizujemo projekat Treći roditelj kroz koji naši zaposleni imaju priliku da pomognu porodice koje su u riziku od razdvajanja. Više od 200 zaposlenih pomaže materijalno ove porodice, a Delta Fondacija finansira socijalne radnike koji ih obilaze i osnažuju. Osim toga, svake Nove godine zaposleni učestvuju u akciji Deda Mrazovi pomoćnici u kojoj spremaju paketiće za decu sa sela. Njihova radost je ogromna zbog mogućnosti da učešćem u ovim projektima doprinesu očuvanju porodica i sreći dece slabijeg materijalnog stanja.

Šta mislite o udruživanju brendova zarad jačeg zajedničkog delovanja i promene koje brendovi mogu da donesu društvu?
Mislim da je to dobro i da ima dosta oblasti u kojima različiti brendovi mogu zajednički da deluju i doprinesu promenama, posebno kada je u pitanju smanjenje siromaštva i zaštita životne sredine. Prenošenjem znanja, zapošljavanjem teško zapošljivih kategorija stanovništva, organizacijom radnih praksi u velikoj meri možemo doprineti smanjenju siromaštva. Mi smo to činili i činimo kroz projekte Fond za Budućnost, Zasad za Budućnost, Naše selo, i otvoreni smo za saradnju sa drugim kompanijama, kao i za deljenje iskustva u realizaciji ovih I sličnih programa.

Koji projekat biste izdvojili u 2020. godini na koji ste najponosniji, a koji je ostvario zapažene poslovne rezultate?
To je nesumnjivoprojekat Naše selo. Ono što smo postigli u Dubočanu i Maloj Jasikovi zajedno sa meštanima jedinstven je poduhvat u regionu. Ovaj projekat je ostvario svoj cilj, a to je poboljšanje poslovnih rezultata proizvođača sa sela i uslova života na selu uopšte. Malim poljoprivrenim proizvođačima smo preneli znanja o modernoj poljoprivredi kroz više od 60 predavanja, omogućili im povoljna sredstva za investiranje obezbedivši im kredite u partnerstvu sa Erste bankom, za koje plaćamo kamatu, pomagali smo i u plasmanu i nabavci. Sve to doprinelo je njihovom održivom razvoju. Na selo smo doveli pozorište, podržali smo seoske proslave, potpuno smo obnovili škole i prostorije za okupljanje meštana i time omogućili i zanimljiviji i lepši život na selu.

Šta za vas znači ostaviti trag na tržištu?
Znači realizovati projekte koji daju trajan doprinos društvu i koji čine život u našoj zajednici kvalitetnijim. Osim projekata koje sam već pomenula, tu su i odličan primer naše zadužbine Centar za dnevni boravak osoba sa invaliditetom “Sunce”, kao i Centar za sport i rehabilitaciju “Iskra” za kojima je i te kako postojala potreba, a koje naš region nije imao. Skulptura dva eminentna umetnika, Mrđana Bajića i Ričarda Dikona “Odande do ovde”, koja krasi pešačku pasarelu od Kalemegdana do Savskog pristaništa, trajan je doprinos kulturnim spomenicima grada Beograda. Moj utisak je da smo mi našim CSR aktivnostima već ostavili trag na tržištu, što nam govore zadovoljni korisnici, ali i brojne CSR nagrade koje smo osvojili.

U kojoj meri je za vas značajno priznanje Mark Awards?
Veoma sam ponosna i srećna zbog ovog priznanja. Veliki je kompliment kada vam nagradu dodele istaknuti menadžeri sa dugogodišnjim iskustvom. To je važan pokazatelj za mene i kompaniju u kojoj radim da činimo prave stvari za našu zajednicu. Naravno, svaka nagrada, a posebno ova, obavezuje i motiviše da nastavimo dalje da ostvarujemo zajedničke ciljeve za održivi razvoj zajednice – strateški, promišljeno i dobro organizovano.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!