Postoje neke stvari na našem telu koje su osnova za posao kojim se bavimo. Pre nego što se počnete smejati, dozvolite da objasnim – govorim o našim očima, ušima i ustima. U stvari, ja ne govorim, ja kuckam. I to je u stvari problem.
Dok je PR, vođen evolucijom i digitalizacijom medija izrastao iz ranijih odnosa sa medijima do šireg komunikacijskog delokruga, na sceni imamo konflikt. Naši poslovi postaju sve više komunikacijski, a prečesto sve što radimo u stvari prolazi kroz naše tastature.
Načini na koje komuniciramo – i sa novinarima i putem društvenih mreža – PR kancelarije pretvorio je u sobe u kojima se samo čuje zvuk tipki sa tastature. Nedovoljno ljudi danas priča. Prvo je počelo sa slanjem emailova ljudima nekoliko stolova od nas, onda preveliko oslanjanje na emailove sa novinarima, a onda potreba za kreiranjem beskrajnih email lanaca. Komunikacija na društvenim mrežama, ironično, je jedna od stvari koja nosi u sebi najviše realne diskusije u kancelarijama.
Mi sada ne možemo vratiti vreme. I uprkos tehnologiji kojom možemo meriti efekte komunikacije suština svega jeste da smo mi komunikatori. Pa ako nismo u stanju komunicirati otvaranjem usta i uveravanjem ljudi u ono što govorimo, jednako kao i kroz vizuelne medije i pisanu reč, u problemu smo.
Da bismo ispričali priče koristeći integrisane komunikacije, moramo biti dobri govornici i moramo biti dobri u pripremanju sadržaja koji će neko drugi izgovoriti. Koliko iskusnih PR praktičara je u stanju raditi dobro TV intervju ukoliko bude trebalo? A morali bi to znati raditi.
Moramo se prestati oslanjati na ono što kucamo, i provoditi više vremena govoreći i slušajući reči koje izlaze iz usta. Radije nazovite nekog nego da šaljete email. Učite o umetnosti i nauci verbalnog izražavanja. Nižite jasne, značajne i rečenice sa svrhom i dok to radite izbegavajte poštapalice. Ako niste jasan, koncizan i emotivan komunikator, možda to možete maskirati emailovima ili na društvenim mrežama. Ali kako komunikatori nastavljaju evoluirati, nemogućnost govorenja i slušanja će zadržati one čiji poslovi jesu povezani sa komunikacijom.
Izvor i foto: Prime blog