Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Zašto je zabranjena reklama za Prolom vodu?

Niška sanitarna inspekcija je Prolom vodi proizvođača „Planinka” AD iz Kuršumlije zabranila da se reklamira na dosadašnji način pošto za neke od tvrdnji koje proizvođač ističe nema medicinskih dokaza. Proizvođač je dobio rok od mesec dana da promeni reklamni slogan, jer nije dostavio dokumentaciju koja bi potvrdila sadržaje poruka (osim za bubrege i urinarni trakt), zbog čega se potrošači pripisivanjem lažnih lekovitih svojstava mogu dovesti u zabludu.
Naime, kako objašnjavaju u Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije koja je i pokrenula ovaj slučaj i prijavila ga inspekciji, u proteklih nekoliko meseci, ova voda se u medijima i na svom sajtu oglašavala kao lekovita, putem raznih poruka, recimo da pomaže u lečenju bolesti bubrega i mokraćnih puteva, organa za varenje, kožnih i bolesti perifernih krvnih sudova, poremećaja metabolizma…
– Pojavile su se i poruke da mikroelementi iz ovog proizvoda pomažu u proizvodnji kolagena, podmlađuju kožu i pomaže u borbi protiv bora, uglavnom u ženskim časopisima. Pošto smo posumnjali da se u ovom slučaju krši i zakon o reklamiranju i o bezbednosti hrane, prijavili smo inspekciji i dobili rešenje koje potvrđuje naše sumnje – kaže Goran Papović, predsednik NOPS-a.
On dodaje da je NOPS i od proizvođača zatražio dokaze na osnovu kojih je proizvod oglašavan, ali je odgovor izostao. – Sanitarna inspekcija je, na osnovu naših dopisa proverila ovaj slučaj i utvrdila da proizvođač nema dokaze za svoje tvrdnje (osim za bolesti bubrega i urinarnog trakta), te naložila da se sve reklamne poruke sa spornim sadržajem povuku iz medija u roku od 30 dana – kaže Papović.
U „Planinki” AD kažu da je još pre pedeset godina, tačno od 9. januara 1964. godine utvrđeno dejstvo Prolom vode i od tada Prolom Banja posluje kao Prirodno lečilište za pacijente koji imaju probleme kao što su bolesti bubrega i mokraćnih puteva, organa za varenje, kožne bolesti, reumatizam, bolesti perifernih krvnih sudova.
– Prolom Banja ima status specijalne bolnice za rehabilitaciju i u rangu je zdravstvene ustanove. Ovaj status stekla je rešenjem ministarstva, a Prolom voda se koristi kao voda za piće i u terapeutske svrhe. U toku poslednje kontrole inspektorima je na uvid data dokumentacija koja to potvrđuje, kao i dokazi o izvršenim laboratorijskim ispitivanjima našeg proizvoda i analiza mineralne vode sa stručnim mišljenjem o njenoj terapeutskoj vrednosti urađena decembra 2010. godine u Institutu za rehabilitaciju Beograd, kaže za „Politiku” Radovan Raičević, generalni direktor AD „Planinka”.
On objašnjava da se u dostavljenoj dokumentaciji nalaze analize koje potvrđuju da ova voda poseduje svojstva opisana u sadržaju oglasnih poruka koje se odnose na bolesti bubrega i urinarnog trakta.
– Nije nam dozvoljeno da koristimo reč „lekovito svojstvo” kod indikacija, s obzirom na to da su klinička ispitivanja kombinovana pijenjem „prolom” vode i balneoterapije – kaže Raičević.
Politikin sagovornik objašnjava da Prolom voda pripada kategoriji niskomineralnih, visoko alkalnih, natrijum hidrokarbonatnih, silicijumskih, oligomineralnih i homeotermalnih voda. Kvalitet se kontroliše po pravilniku o kontroli kvaliteta. Analiza mineralnog sastava vode je pokazala da je „prolom” voda konstantnog kvaliteta i u banji i u pogonu za flaširanje vode.
U ovoj kompaniji navode da će nastaviti sa reklamiranjem vode u skladu sa zakonom kao i da će raditi na kliničkim potvrdama kako bi imali formalnu potvrdu o uticaju ove vode na zdravlje.

Autori: J. Antelj, I. Albunović
Izvor i foto: Politika

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!