Zadovoljstvo i poverenje potrošača glavni su preduslovi za uspeh brenda!

Milica Gajić, Senior menadžer za razvoj brenda i inovacije – Bananica u kompaniji Atlantic Štark, specijalno za Marketing mrežu govori kako da brend postane i ostane lovemark sve ove godine, kao i kada je pravi trenutak za repozicioniranje brenda i osveženu komunikaciju sa potrošačima.

Brend Bananica napravila je pauzu u komunikaciji sa potrošačima prethodnih godina, da bi krajem prošle godine na tržište izašla sa novom, osveženom kampanjom koja je osvojila srca potrošača. Šta je bio cilj kampanje i koju poruku je Bananica poslala potrošačima?
Svetska pandemija stvorila je „novu realnost“ koju je bilo nemoguće ignorisati. Nedostatak osećaja sigurnosti i bezbrižnosti iskusile su sve generacije i vreme u kome su nam bile potrebne poruke podrške i solidanosti kreiralo je put novoj kampanji sa osvrtom na stvarno stanje u društvu. Zato smo hrabro krenuli u smeru da naš brend, kao lider na tržištu u svojoj kategoriji, bude taj koji će pokušati podići moral među ljudima i bar na trenutke, pomoći im da osete da je sve u redu, da se prisete malih stvari koje su ih zapravo činile srećnim. Rešili smo da podsetimo ljude da sreću čine male stvari, (a baš takva je Bananica), a da je sreća uvek lepša i postaje veća kada se deli. Zato je naš cilj bio da ih motivišemo, pobudimo emocije i da pokažemo da je zaista potrebno malo kako bismo izmamili osmeh i izazvali radost naših najbližih i najvoljenijih.

Godine su surov selektor, pre nego veran saveznik. Kako da brend, poput Bananice, ostane „lovemark“ sve ove godine?
Pred tradicionalne brendove postavljen je veoma težak zadatak, jer bi trebalo da idu u pravcu modernizacije i da prate nove trendove, a sa druge strane da zadrže svoj identitet i budu dosledni svom nasleđu. Zato je za nas najbitnije da nađemo balans i da kroz komunikaciju prenesemo naše ključne vrednosti čime ćemo zadržati postojeće potrošače ali i osvojiti nove. Bananica je jedan od najstarijih, najvoljenijih i najprodavanijih slatkiša među svim generacijama, a tajna naše dugovečnosti leži u samom kvalitetu proizvoda, koji je godinama bio i ostao naš prioritet, i našem jedinstvenom ukusu i izgledu koju potrošači nepogrešivo prepoznaju u moru sličnih dezerta na tržištu. Sa druge strane, jako nam je bitna jasna komunikacija jer potrošači sve više slušaju šta im brendovi poručuju, žele da imaju aktivnu ulogu u stvaranju vrednosti i da proizvodi koje kupuju oslikavaju ono što oni misle i osećaju. Smatram da je jako važno da nastavimo da slušamo naše potrošače, ali i da da ostvarujemo njihove želje. Zato smo se poslednjih godina i fokusirali na inovacije koje su bile veoma uspešne, a proistekle iz potreba i želja naših potrošača. A zadovoljstvo i poverenje potrošača je naš glavni preduslov za uspeh.

Kada je pravi trenutak za transformaciju i repozicioniranje brenda na tržištu? Šta to znači za potrošače, a šta za brend?
Uspešna transformacija proizilazi iz dobrog razumevanja samog potrošača i kupca. Većina brendova ima usko definisanu ciljnu grupu i time se i komunikacija, na neki način, lakše definiše i kreira, dok našu ciljnu grupu čini najširi spektar – od male dece, do tinejdžera, odraslih ljudi i starije populacije. Izazov je bio uspešno povezati sve generacije jednom komunikacijskom porukom, ali smo shvatili da koje god starosne dobi bili naši potrošači, jedno ih sve povezuje – optimisti su. Teže pronalaženju sreće u malim, jednostavnim stvarima, vrednuju iskreno prijateljstvo i uživaju u deljenju s bliskim osobama. Repozicioniranjem nama cilj nije bio da pridobijemo potrošača da izabere naš proizvod ispred proizvoda konkurentskog ponuđača, već da prepoznaju naše vrednosti i kvalitet kao pravi odgovor i rešenje za njihove trenutne potrebe. Važno nam je da poruku prenesemo jasno, da se prikažu vrednosti koje će potrošače emotivno vezati uz naš brend i podstaći ih na akciju. Stoga nema „trenutka“ za transformaciju, već je to stalno istraživanje, osluškivanje i prilagođavanje kao dugoročna investicija koja gradi uspešan imidž i razvija celokupan brend.

Ko je Bananica na društvenim mrežama danas, a ko je bila nekada? Kako biste je opisali dajući joj ljudske osobine?
Bananica je danas svestrana, zrači energijom, sa njom vreme leti i nikada nije dosadno. Ona voli sebe i neguje male rituale koji je čine srećnom, isprobava nove stvari i prati trendove. U odnosu na nekada, najveća promena je što smo iz crtačke forme smestili Bananicu u stvarne životne izazove, pokazali njenu raznovrsnost i mogućnost da se snađe u svim situacijama i sa svim generacijama. Ipak, ona je i dalje ostala mila, pažljiva i neko ko brine i uvek pruža svu potrebnu podršku.

U kojoj meri brendovi kroz svoju komunikaciju imaju uticaj na menjanje kulture nekog podneblja i navika potrošača?
Na Bananici su odrastale i odrastaju brojne generacije i uspeli smo da već decenijama činimo značajni deo porodične i nacionalne tradicije upravo zahvaljujući beskompromisnom kvalitetu, vrhunskim sastojcima, jedinstvenom ukusu i obliku Bananice. Stoga smo sebi i u budućnosti postavili težak zadatak – da zadržimo premium kvalitet, diktiramo trendove i nastavimo da radimo na unapređenjima. Zbog toga, dosta ulažemo, istražujemo i pratimo stavove o kvalitetu naših proizvoda kao i zadovoljstvo istim. Za naše potrošače dizajniramo modernija pakovanja, širimo portfolio i kreiramo dodatne benefite kao što su različiti formati pakovanja, drugačije gramaže bananice (mini), pinjate ali nove ukuse, vodeći računa da ponudimo širok spektar proizvoda i damo najbolji odgovor na različite potrebe naših potrošača vodeći računa da Bananica ostane jedina prava, nezamenjiva i za buduće generacije.


Oceni tekst

4,25 od 5
Loading...

Komentari