Marketing mreža iz dana u dan prati situaciju u državi i regionu u vezi sa širenjem virusa COVID-19, kao i posledicama koje struka i tržište marketinških komunikacija mogu da očekuju nakon završetka vanrednog stanja. Tim povodom pokrenuli smo kampanju #WakeUpCall i razgovarali sa direktorima agencija kako prevazići trenutnu situaciju i spasiti struku. Naša sagovornica ovoga puta bila je Tamara Bekčić, Managing Director i Co-Founder agencije Chapter 4 PR.
Šta nas je naučio rad od kuće? Zašto je važno da #ostanemokodkuće i budemo što produktivniji?
To su zapravo dve teme koje se prepliću. Kod kuće smo ostali da ne bismo ugrozili ni sebe, ni druge. Odluku o tome smo doneli još pre zvaničnog proglašenja vanredne situacije. Produktivnost nam je važna kako bismo obezbedili visok kvalitet usluga i održivo poslovanje. Svi članovi tima su toga veoma svesni i ulažu velike napore da svim klijentima agencije pruže maksimalno dobru podršku tokom ovog zahtevnog perioda, koji je, komunikacijski gledano – zahtevna, produžena krizna situacija.
Koliko je važno sačuvati ljude-zaposlene u ovakvim situacijama?
Ljudi su nam uvek najvažniji, kakve god da su okolnosti. Proteklih par nedelja smo se intenzivno bavili informisanjem i preventivnim merama. Najvažnija mera je svakako bila odluka da radimo od kuće, iako smo sastanke, iz istog razloga, preneli na online platforme još i pre toga. Kao poslodavcu, bezbednost ljudi nam je i sada u fokusu, bezbednost i blagostanje. Radimo od kuće na relaciji klijent – agencija / PR konsultant, ali imamo i zajedničke timske projekte unutar agencije i redovne online sastanke koji nam služe za izveštavanje i analizu poslovanja, razmenu ideja, povezivanje na ljudskom o prijateljskom nivou i osnaživanje tima kao celine. Posledice trenutne situacije su još uvek nesagledive, ali naše projekcije i planovi su nedvosmisleno usmereni ka zadržavanju zaposlenih.
Na koji konkretan način država Srbija može da pomogne advertajzing industriji da izađe iz krize? Šta možemo da uradimo kao struka?
Pozdravljam efikasnost i jedinstvo koje su pokazale kolege ovakvim inicijativama u regionu. U ovim okolnostima verujem da je to maksimum koji struka može da učini – da zbije redove i poveže se između sebe i eksterno, sa relevantnim tržišnim organizacijama kako bi se poruka jasno i glasno čula.
Agencije su uglavnom mala i srednja preduzeća, a taj segment privrede je najugroženiji u trenutnoj situaciji. Iako nam je zdravlje najvažnije, jasno je da se ekonomska situacija pogoršava svakim danom zastoja uobičajenog poslovanja. Predstavnici privrednih komora u Srbiji uputili su zajedničku inicijativu Ministarstvu finansija za sprovođenje dodatnih ekonomskih mera podrške malim i srednjim preduzećima, kao što su odlaganje poreskih i socijalnih naknada ili smanjenje paušalnih obaveza, oslobađanje poreza i doprinosa na zarade, lakši pristup bankarskim kreditima, kao i direktnu pomoć u vidu subvencije ili programa povratne pomoći i garancija za likvidnost. Slični su zaključci i sa prošlonedeljne konferencije Srpske asocijacije menadžera čiji su članovi takođe istaklo neophodnost podrške MSP.
Marketing mreža poziva sve svoje čitaoce da budu odgovorni prema sebi i ljudima u svojoj okolini i #ostanukodkuće.