Marketing mreža iz dana u dan prati situaciju u državi i regionu u vezi sa širenjem virusa COVID-19, kao i posledicama koje struka i tržište marketinških komunikacija mogu da očekuju nakon završetka vanrednog stanja. Tim povodom pokrenuli smo kampanju #WakeUpCall i razgovarali sa direktorima agencija kako prevazići trenutnu situaciju i spasiti struku. Naša sagovornica ovoga puta bila je Marina Grihović, Managing Director agencija Headline i Dkit.
Šta nas je naučio rad od kuće? Zašto je važno da #ostanemokodkuće i budemo što produktivniji?
Najvažnije je da budemo zdravi – to uvek ponavljamo, ali evo prilike i da se ponašamo odgovorno i prema drugima i prema sebe. Dakle, zdravlje nam je na prvom mestu, moramo da ostanemo kod kuće i da se reorganizujemo. Sledeći zadatak nam je bio da ostanemo produktivni – verujem da su i drugima, kao i meni, prvi dani bili najteži. Ali napravi se neki red u glavi, u kući, u satnici, u načinu komunikacije sa zaposlenima, kako i kada se poslovi završavaju… I eto prilike da se, kroz jedno novo iskustvo, posao dobro i na vreme završi.
Koliko je važno sačuvati ljude-zaposlene u ovakvim situacijama?
Jako je važno – pre svega zbog zaposlenih i njihovih pojedinačnih priča, a zatim i zbog budućnosti firme. Ali moramo da budemo i realni i da ne pričamo bajke za laku noć – ko nema nove poslove, ko mora da stavi privremeno bravu na svoj biznis iz bilo kog razloga, ne može ni da isplaćuje plate, doprinose i sve što sledi uz svakog zaposlenog. I moramo da budemo svesni da će oko nas biti mnogo takvih priča. Kao i u drugim evropskim zemljama, tu već mora država da reaguje i pomogne onima koji su u ozbiljnoj poslovnoj krizi, a kazni one koji koriste ovu situaciju…
Na koji konkretan način država Srbija može da pomogne advertajzing industriji da izađe iz krize? Šta možemo da uradimo kao struka?
Kao i u drugim sektorima privrede – ne vidim kako mogu da nas izdvoje. Pomoć će biti neophodna i proizvodnim i uslužnim delatnosti, hajde da sačekamo u kom pravcu će sve ovo da ode, koliko će da traje i šta će nam država ponuditi. Pa da se zajedno saberemo i izađemo sa konkretnim zahtevima za advertajzing industriju. Ono što kao struka možemo da uradimo jeste da budemo jedinstveni, solidarni, kao i da ne dozvolimo da nas zaborave ili proglase elitnom uslugom.
Marketing mreža poziva sve svoje čitaoce da budu odgovorni prema sebi i ljudima u svojoj okolini i #ostanukodkuće.