Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

VIP kao „druga priča“ u telekomunikacijama

Direktorka sektora marketinških i korporativnih komunikacija kompanije Vip mobile Branka Letica specijalno za Marketing mrežu govori zašto je Vip prvi izbor za nove korisnike mobilnih usluga, objašnjava da kriza nije izgovor već povod za pametnije ulaganje u marketinške aktivnosti i dodaje da je dvosmerna komunikacija i proaktivan pristup društvenim mrežama veoma važan za Vip zajednicu.

Oglasna kampanja vaše kompanije kaže da ste mreža u koju korisnici najčešće prelaze iz drugih mreža. To pokazuju i istraživanja. Da li se taj trend i dalje nastavlja i šta je to što najprivlačnije u Vip-ovoj mreži zbog čega se korisnici odlučuju na takav korak?
Mi smo veoma ponosni na činjenicu da više od polovine svih prenetih brojeva u Srbiji dolazi u našu mrežu jer je to dokaz da su korisnici prepoznali da se od početka komercijalnog rada polovinom 2007. godine trudimo da pružimo najbolju ponudu za njihovu mobilnu komunikaciju.
Prema internom istraživanju urađenom u Vip radnjama i Korisničkom servisu, mnogi građani kao razlog za prelazak u Vip navode odličan izbor telefona već od 1 dinara, konkurentne promocije, najbrži internet u Srbiji i kompetentnu podršku korisnicima. Nastavićemo da se trudimo da budemo prvi izbor za nove korisnike mobilnih usluga i za one koji žele da prenesu svoj broj u drugu mrežu.

Časopis Connect Srbija, u saradnji sa kompanijom P3 communications po prvi put je obavio nezavisan test kvaliteta mobilnih mreža na kojem je Vip prednjači u kvalitetu prenosa podataka i glasa. Koliko vašoj kompaniji znači ovo priznanje i koliko je bitno za jednog mobilnog operatera konstantna potvrda kvaliteta od strane nezavisnih stručnjaka za komunikacije?
Koliko je nama poznato, u svetskim okvirima nema grinfild operatera koji je nakon samo četiri godine rada bio pobednik nezavisnog testa kvaliteta mreža. To je potvrda ekspertize Vip-ovih stručnjaka za izgradnju mreže koji su u kratkom roku optimalno premrežili Srbiju najkvalitenijom 2G i HSPA+ opremom, ali i podsticaj našim potencijalnim korisncima da mogu da očekuju odličan kvalitet signala i usluge ako dođu u Vip. Naši postojeći korisnici znaju o kakvom kvalitetu komunikacije govorimo i verujemo da o tome pričaju sa svojim prijateljima, ali je odlično da izuzetno korisničko iskustvo bude potvrđeno i konkretnim merenjima.

Vip je mreža koja je “iznenada“ ušla na srpsko tržište i napravila veliki „bum“, odnosno ostvarili ste za veoma kratko vreme veliki uspeh. Gde ste prepoznali potencijale srpskog tržišta, budući da su u tom momentu postojala već dva velika operatera u Srbiji?
Pre dolaska u Srbiju Telekom Austrija Grupa radila je ozbiljna istraživanja koja su pokazala da ovo tržište ima odličan potencijal za razvoj i da se isplati u njega ulagati. Za pet godina je u našu izgradnju i poslovanje uloženo ukupno 698 miliona evra, uključujući i iznos za kupovinu licence , što Vip čini najvećim grinfild investitorom u Srbiji do sada. Naše analize i sada pokazuju da je ovo tržište u razvoju sa dobrim potencijalom u različitim oblastima, ali postoje i određeni izazovi koji se moraju prevazići ukoliko zemlja želi da privuče nove poslove i razvije postojeće. Veliki problem je nedostatak dobre i moderne telekomunikacione infrastrukture, stoga u 2012. godini očekujemo punu liberalizaciju tržišta telekomunikacija i promociju širokopojasnog pristupa internetu.
U trenutku kada je Vip mobile, u decembru 2006. godine, osnovan kao treći mobilni operater u Srbiji, dva postojeća mobilna operatera već su bila dobro pozicionirana, tako da je pred nama bio kompleksan zadatak da za kratko vreme izgradimo sopstveni brend i pozicioniramo se na tržištu.

Kakva je bila Vaša strategija?
Kreirali smo strategiju komunikacije koja je bila zasnovana na snažnoj sinergiji i preplitanju PR i marketinških alata, a u cilju podizanja vizibiliteta i svesti javnosti o Vip brendu. Komunikacija je bila usmerena prema ciljnim javnostima, sa akcentom na tri osnovna segmenta: brend, proizvode i usluge, i korporativno poslovanje. Kako je Vip proširivao svoju ponudu, komunikacijske i marketinške aktivnosti pratile su uvođenje novih proizvoda i usluga na tržište, kao i sve važne poslovne odluke menadžmenta kompanije. Korišćene su raznovrsne tehnike komunikacije: komercijalno oglašavanje, sponzorstva, Outdoor predstavljanja, POS promocije, strateško planiranje, odnosi sa medijima, organizacija događaja, aktivnosti društvene odgovornosti, interna komunikacija i mnoge druge. Efektnim marketinškim alatima, Vip brend je uspešno pozicioniran i postao je jedan od najjačih brendova u Srbiji, u potpunosti spreman da se suoči sa svim izazovima i da dodatno ojača svoje pozicije na ovom dinamičnom tržištu. Ponudili smo pravu alternativu u mobilnoj komunikaciji u pogledu korisničkog iskustva, proizvoda i usluga po povoljnijim cenama, tako da sada imamo više od 1,6 miliona zadovoljnih korisnika i tržišno učešće od 15,7%.

U doba krize sve kompanije štede na budžetima za marketinške aktivnosti. Koliko vidimo sa Vip-om to nije slučaj. Koliko je neophodno ulagati u oglašavanje kako bi brend izgradio dobru reputaciju i koje kanale komunikacije najčešće koristi Vip?
Nama u Vip-u kriza nije izgovor već se trudimo da sa onim što imamo od ljudi, sredstava i ideja postignemo najbolji rezultat. Znate i sami da u komunikaciji neki mali zaokret u tekstu ili pristupu može da postigne veliki uspeh. Budžet za komunikacione aktivnosti jeste bitan, ali još važnije da on bude dobro uložen. Drago nam je ako procenjujete da smo i u teškim vremenima održali i unapredili kvalitet komunikacije sa korisnicima. Pošto iskreno želimo da budemo “druga priča” u telekomunikacijama, naš prioritet je da tim ostane inovativan i svež i da neprestano postavlja sebi nove izazove kako bi uspešno išao u susret rastućim očekivanjima korisnika i izazovima tržišta na kome poslujemo.

Mobilni operateri svojim korisnicima odgovaraju na zahteve putem korisničkih servisa. Kakvu ulogu u radu vaše kompanije imaju društvene mreže i koliko je bitna svakodnevna interakcija sa korisnicima vaših usluga?
Uzevši u obzir globalnu ekspanziju i važnost onlajn komunikacionih kanala kako za brendove tako i za kompanije kod nas i u svetu, Vip mobile zauzima proaktivan pristup prema korisnicima društvenih medija kako bi uspostavio dvosmernu komunikaciju i dugoročne odnose sa najvažnijim javnostima. Aktivnosti su koncentrisane na Facebook, Twitter i You Tube kao najvažnije društvene mreže u Srbiji. Kratkoročan cilj je bio da se obezbedi direktna komunikaciju sa najvažnijim javnostima, a pre svega sa korisnicima, medijima, pojedincima koji utiču na formiranje javnih stavova, kao i sa predstavnicima administracije. Dugoročan cilj je bio da se formira prijateljska zajednica oko Vip-a koja će spontano preuzeti ulogu ambasadora kompanije i učestvovati u različitim društveno korisnim aktivnostima.

Kako održati dobru komunikaciju i upravljati krizama koje mogu biti izazvane sa samo nekoliko negativnih komentara?
Razvoj društvenih medija donosi novu odgovornost u komuniciranju. Zbog prirode društvenih medija kriza i negativni komentari u vrlo kratkom roku nađu put do velikog broja korisnika i javnosti. Naš fokus je na dvosmernoj komunikaciji i interakciji sa članovima Vipove onlajn zajednice. Princip je isti kao i kod „klasičnih“ medija, gde se kao jedan vid „prevencije“ održavaju dobri kontakti sa najvažnijim predstavnicima onlajn zajednice. Svakodnevno pratimo dešavanja na svim najvažnijim onlajn kanalima i trudimo se da pravovremeno, iskreno i otvoreno odgovorimo na sva pitanja, kritike ili sugestije. Verujemo da korisnici to umeju da cene.

Autor: Mirjana Marić

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!