Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Vaša agencija vas mrzi, a vi to ni ne znate!

Bivša direktorka marketinga Heinekena USA Lesya Lysyj daje za AdAge pet saveta kako da postanete bolji klijent.

Svi smo se našli u toj situaciji. Upoznali ste svoju agenciju sa vašim planovima, čekali ste taman toliko da vam je izgledalo večno i konačno je došao dan kada ćete videti taj čudesni rad koji će podići vaš brend u zvezde. Ono što sledi je jedna velika izmaglica i sledeće čega se sećate je kako govorite nešto u stilu: „Sve ovo je sranje, idite nazad i vratite se sa još ideja,“ doduše možda ne baš tim rečima. Bez obzira na to koliko šarmantno i lepo ste to rekli… mogu vam gotovo garantovati da vas mrze. I usput, krivica je verovatno na vama, a ne na njima.

U nastavku je nekoliko saveta kako da agencija prestane da vas mrzi.

1. Iznesite vašoj agenciji vaše probleme
Tražili ste njihovu pomoć s razlogom, pa zašto bi se onda pretvarali da znate odgovore? Oni su ti koji rešavaju probleme, i pritom su kreativni u rešavanju problema, što vi verovatno niste. Koliko sam videla iz iskustva mnogi ljudi iz kompanija smatraju da su neuspešni ako nemaju sve odgovore. U sali za sastanke morate izgledati kao da znate šta radite. Ali, sa vašim agencijskim timom trebate biti iskreni.

2. Dozvolite vašoj agenciji da vam pomogne u pisanju briefa
I sami znate da bez obzira na ono što date agenciji, sve se menja kada kreativni tim upoznate sa detaljima, zar ne? Dakle, ne brinite o predlošku, kutijama i celokupnom ukrašavanju. Samo dođite do sedam do 10 reči na kojima će kreativni tim stvarati. Ponekad je brief za kreativce u skladu sa strategijom, ali neće doneti dobre ideje. Pogledajte kreativce direktno u oči kao da ste Larry David i proverite da li im se nešto zaista sviđa. Brief za poznati „Gorilla“ oglas za Cadbury čokolade (koji je uzgred rečeno ojačao poslovanje za 8%), bio je „učinite da se osećam kao kada jedem Cadbury čokolade.“ Čak nije bio ni zapisan na papiru.

3. Upoznajte svoje kreativce lično
Hajde da jednostavno priznamo: kreativci su mnogo više cool nego mi. Oni mogu doći na kreativnu prezentaciju u šorcevima. Verovatno su suvlasnici neke zanatske male pivare. Vi živite u predgrađu i vodite decu na treninge fudbala. Nemojte mi reći da to ne utiče na onu dinamiku gde ne želite reći deci, koja nikada nisu razgovarala s vama u srednjoj školi, da vam se njihova ideja ne sviđa. Ja apsolutno volim interakciju sa kreativcima. Mislim da su jedinstveni, šaljivi i super talentovani u nečemu što ja nikada ne bih mogla raditi. Ako uspete da savladate strah verovatno ćete i sami doći do istog zaključka.

4. Recite im šta zaista mislite na sastanku
Pobrinite se da nađete način da kreativcima date jasan pravac. Ponavljam: jasan pravac. To znači izabrati par konja na početku trke i ne terati ih da se vraćaju unazad i rade na svemu. Prepoznajte ako postoji iskra neke dobre ideje koja je možda samo implementirana na loš način. Ako sami nemate ovaj intuitivni osećaj (ne morate ga imati – to je razlog zašto mi ne radimo u agencijama), nađite nekoga u vašem timu ko ima taj osećaj i slušajte ga. Nekoliko puta sam se našla u situaciji u kojoj se samo najneiskusnijoj osobi svideo neki rad i nikome drugome, a ispostavi se da je upravo on bio najbolji. I iznesite im ono što stvarno osećate. Reagujte, smejte se, pravite grimase, bilo šta. Nemojte im dati pripremljen pristojan odgovor.

5. Birajte bitke
Kada sam jednom počinjala na novom zadatku, saznala sam da je jedan od medijskih planova doživeo 45 promena u prethodnih šest meseci. Drugi agencijski partner mi je rekao da je neko u mom timu poslao agenciju nazad 40 puta zbog nekoliko linija teksta za Facebook post. Četrdeset puta? Dovoljno da se napusti cela industrija, zar ne?

Izvor: AdAge
Autor: Lesya Lysyj

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!