Uvesti potpuno novu kategoriju – ne samo brend na tržište, dati mu ime i izgled, približiti ga potrošačima, danas više nego ikad, podrazumeva posvećenost, rad, hrabrost, inspiraciju i ljubav prema ovom poslu. Ovogodišnji konkurs za UEPS nagrade, protekao je u znaku Grand Black’n’Easy kafe, brenda koji je osvojio najveći broj nagrada za samo jednu kampanju.
Agencija IDEA Plus Communications dobila je zlatne plakete u kategoriji Kreiranje nove robne marke, Kreiranje vizuelnog identiteta novog brenda, srebrne plakete u kategoriji Integrisana kampanja i kategoriji TV spot, a za ambalažu i industrijski dizajn bronzano priznanje.
„Uvođenje novog proizvoda je uvek složen i izazovan projekat. Ali, ako imate dobar, stvarno dobar proizvod, ako imate klijenta koji je inovativan, koji zna da prepozna kreativnost i dobru ideju – onda ste na više od pola puta do uspeha. Adekvatna strategija koja prati aktuelnu situaciju na tržištu je neophodna. Važno je uočiti promene u ponašanju, navikama i potrebama potrošača. Važno je pratiti trendove, biti korak ispred, biti drugačiji – i što je najvažnije biti iskren u komunikaciji“, objašnjava Svetlana Marković, Client Service Direktor u agenciji IDEA Plus Communications.
Toni Laurenčić, kreativni direktor agencije IDEA Plus Communications kaže da je novi proizvod stvar od koje treba napraviti ličnost, brend. „Dakle, prvo mu treba dati ime. Zatim ga treba vizuelno identifikovati, osmisliti izgled, oblik, odeću, stil… ali niko ga neće primetiti ako se ne predstavi na pravi način, ako se taj srećan događaj ne objavi kao rođenje novog člana porodice. Zato se mora ustanoviti kreativna strategija da bi on bio jedinstven i prepoznatljiv. Zatim se kreira kampanja, planiraju sredstva i kanali komunikacije. Morate naći tačan ton, morate pogoditi trenutak i mesto kada je vaš potrošač spreman da primi i razume vašu poruku. Dalje, komunikacija – i verbalna i vizuelna – mora biti dosledna i konzistentna. Niko ne veruje ljudima koji menjaju stavove i stilove u svakom novom nastupu, zar ne? Tako i proizvod mora biti iskren i prepoznatljiv, da bi potrošaču bio relevantan“, objašnjava Laurenčić.
Prema njegovim rečima, mnogo je truda i hrabrosti uloženo od strane klijenta – i Granda i Barcaffe-a i od strane agencije i ostalih saradnika da se ovaj proces obavi „školski“, ali istovremeno i vrlo inovativno, na svim nivoima.
Integrisanim pristupom su obuhvatili sve ključne činioce u procesu lansiranja novog brenda. Kick off eventom je Black’n’Easy predstavljen Atlantic distributeru i zaposlenima u kompaniji. Inovativnim pristupom su brendirana prodajna mesta. Organizovane su sampling promocije na standardnim i vanstandardnim mestima. Od IT konferencija do benzinskih pumpi, od masovnih koncerata do stručnih press konferencija. Gradili su image kroz sponzorstva urbanih i trendy dešavanja (Black’n’Easy Fashion Week). Awareness je građen kroz jaku medijsku ATL kampanjua, a sve aktivnosti su podržane kroz interni i eksterni PR za koji je bila zadužena agencija Pristop. I naravno, jedan ovakav inovativan proizvod, ne bi mogao da zaživi u realnosti da ne živi u digitalnom svetu. I to vrlo intenzivno i proaktivno. A rezultati nisu izostali…