Na stotine predloga, komentara i gotovo godinu dana istraživanja bilo je potrebno da struka odnosa s javnostima dobije novu definiciju primereniju za 21. vek, u kojem caruju društveni mediji. Kampanju Public Relations Defined (Određivanje odnosa s javnošću), koja je trajala od novembra prošle godine, vodilo je Američko udruženje za odnose s javnošću, najveća strukovna organizacija na svetu. U tome mu je pomagalo još dvanaest strukovnih organizacija i udruženja kao što su Institut za odnose s javnošću, Svetska udruženja za odnose s javnošću i komunikacijski menadžment i Međunarodno udruženje poslovnih komunikatora.
Nakon što su početkom marta predstavljene tri definicije koje su ušle u najuži izbor, strukovna javnost iz celog sveta pozvana je da da svoje mišljenje i glasa. Od oko 1.500 pristiglih glasova, gotovo 50 odsto (46,4 odsto), glasova dobila je sledeća definicija koja od sada važi kao zvanična definicija PR struke:
„Odnosi s javnošću su proces strateškog komuniciranja koji gradi uzajamno korisne odnose između organizacija i njihovih javnosti“.
Neposredno uključeni predstavnici Američkog udruženja za odnose s javnostima su zadovoljni obavljenim poslom i rezultatom. U proces su pokušali uključiti svakoga ko je važan u struci i uspeli su ostvariti opsežan dijalog.
Više informacija pronađite na sajtu PRSA-e.
[…] nekoliko dana, PRSA je objavila novu definiciju PR-a, glasi […]
[…] Da li se osnove PR industrije ovim potpuno menjaju? Odgovor je da se menjaju alati i način ali ne i sama suština ove profesije. […]
[…] Šta nam se u stvari dešava? Živimo u vreme diktature influensera kada online izdanja medija imaju više mesečnih poseta nego što ih građana Srbije kupuje na trafikama i kada se kao zanimanje pojavljuje osoba u čijem je opisu posla “traganje za zanimljivim i viralnim sadržajima sa interneta i njihovo objavljivanje u odgovarajućoj formi”. Time je odluka kompanije Coca-Cola da svoju komunikaciju iz sfere profesionalnih medija prebaci na miks sopstvenih digitalnih medija i društvenih mreža, kao mesta okupljanja i animiranja zajednice i generatora njihove posete, sasvim logična i opravdana. Kako će se ona i za koje vreme realizovati u praksi pokazaće vreme. Ima i drugačijih mišljenja, naravno. Da li se osnove PR industrije ovim potpuno menjaju? Odgovor je da se menjaju alati i način ali ne i sama suština ove profesije. […]
[…] Da li se osnove PR industrije ovim potpuno menjaju? Odgovor je da se menjaju alati i način ali ne i sama suština ove profesije. […]