U nastavku objavljujemo rezultate poslovanja agencija za digitalni marketing u Srbiji za 2022. godinu, a u okviru studije Agency Report, koju Marketing mreža sprovodi poslednjih sedam godina.
Tržište digitalnog marketinga u Srbiji, iako znatno umerenije nego prethodnih godina, nastavlja stabilan rast uprkos svim izazovima, što pokazuju i poslovni rezultati agencija koje primarno posluju u ovoj oblasti, kao i broj novootvorenih agencija i rast broja zaposlenih. Iako su, u poslednje dve godine, primetna značajna prestrojavanja na rang listi, s obzirom da neke agencije beleže pad poslovnih prihoda i neto dobiti, ulaganja u digitalni marketing iz godine u godinu sve su veća i značajnija.
Agencija HTTPOOL našla se na samom vrhu rang liste po poslovnom prihodu i na drugom po neto dobiti. Ova agencija je u 2022. godini zabeležila rast poslovnog prihoda od 32,29%, ali pad neto dobiti od 46,49%. Httpool je u 2022. uvećao tim za 47,83%.
Na drugom mestu na rang listi po poslovnim prihodima i na prvom po neto dobiti nalazi se agencija WIRELESS MEDIA. Ova agencija zabeležila je u prošloj godini rast poslovnog prihoda od 13,75%, ali i ogroman rast neto dobiti od 151,65%, koji je u 2022. godini iznosio preko 793 miliona dinara, kao i rast broja zaposlenih za 0,47%.
Na trećem mestu po poslovnom prihodu i na trećem po neto dobiti nalazi se agencija NETCONOMY, koja je osnovana u junu 2020. godine. Poslovni prihod Netconomy prošle godine uvećan je za 22,15%, a neto dobit za 47,15%. Ova agencija je u 2022. imala čak 81 zaposlenog, što je rast od 14,08%.
Visoko četvrto mesto pripalo je agenciji SMARTPOINT ADRIA, koja je tokom 2020. godine transformisala svoje poslovanje iz event u digitalnu agenciju. Ova agencija popela se za jedno mesto na rang listi po poslovnom prihodu u odnosu na 2021. godinu. Ova agencija zabeležila je rast poslovnog prihoda od 28,7%, i rast neto dobiti za 20,52%. Tim je uvećan za 5,71%.
INNOVATIVITY našao se na petom mestu u 2022. po poslovnom prihodu. Ova agencija je prošle godine prihodovala preko 423 miliona, ali je zabeležila pad od 15,37%, kao i veliki pad neto dobiti za 148,87%.
U TOP 10 agencija nalaze se i DEGORDIAN, NEW MEDIA IDEAS, SELLERS ALLEY, SPACESHIP i LOFT19.
U Agenciji za privredne registre Republike Srbije registrovano je ukupno 109 pravnih lica koja se primarno bave digitalnim komunikacijama, što je 16 novih agencija u odnosu na 2021. godinu.
Ukupan poslovni prihod agencija za digitalni marketing u 2022. porastao je za 25,07%, a neto dobit za 32,23%. Broj zaposlenih u agencijama za digitalni marketing veći je za 9,53%.
Detaljnu tabelu sa rezultatima agencija za digitalni marketing možete naručiti po ceni od 550 evra + PDV putem mejla hello@marketingmreza.rs