SVET – Linearna televizija i dalje je daleko najvažniji medij kada je u pitanju globalno ulaganje u oglašavanje, te je u 2018. godini privukla više od 140 milijardi dolara oglašivačkih budžeta – što je više nego dvostruko više od drugorangiranog mobilnog interneta, sa 58 milijardi dolara.
Snaga linearne TV leži u njenom dosegu, i iako je dnevna gledanost na svetskom nivou opala poslednjih godina, što je popraćeno stalnim rastom penetracije interneta, potražnja oglašivača nije smanjena. I dok industrija pokušava predvideti šta će biti sledeća velika stvar, uprkos postojećim izazovima, televizija sa mogućnošću prikazivanja različitih oglasa različitim domaćinstvima na temelju podataka o potrošačima mogla bi predstavljati budućnost.
Procenjuje se da je na linearnu TV na 12 ključnih tržišta koja WARC razmatra u svojim izveštajima (Australija, Brazil, Kanada, Kina, Francuska, Nemačka, Indija, Italija, Japan, Rusija, Velika Britanija i SAD) ove godine otpalo 41,9% ukupnih investicija u display oglašavanje, ili 140 milijardi dolara. To predstavlja porast ulaganja od 1,0% u odnosu na 2017. godinu. Međutim, dominantni položaj linearne TV opada još od 2009, uglavnom u korist mobilnih telefona, čiji je udeo od tada porastao za 16,6% ukupne potrošnje.
Glavna prednost TV-a je doseg, ali i njegova funkcija olakšavanja top-of-funnel oglašavanja, u čemu je daleko efikasnija od drugih medija, posebno dugoročno. Podaci koje je prikupila Global TV Grupa od nacionalnih organizacija za praćenje gledanosti pokazuju da TV doseže 96% pojedinaca na ključnim tržištima svaki mesec, i 71% u proseku svaki dan.
Dnevno, vreme provedeno u gledanju linearne televizije u poslednjih je nekoliko godina zabeležilo svetski pad. U prvoj polovini 2018. godine prosečno vreme provedeno uz TV dnevno iznosilo je sat i 54 minute, što je za četiri minute manje u odnosu na 2017. i 21 minutu manje u odnosu na 2012.
Pad gledanosti linearne TV ipak nije doveo do smanjenja interesa među oglašivačima, pa je tako cena na hiljadu prikazivanja oglasa porasla na svim posmatranim tržištima, u rasponu od 14% u Indiji, 4% u SAD-u, do 2% u Velikoj Britaniji i 1% u Japanu.
Više informacija o ovoj temi pročitajte ovde.