Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Preporučujemo

TV i dalje dominira u globalnim budžetima, ali njen udeo opada

SVET – Linearna televizija i dalje je daleko najvažniji medij kada je u pitanju globalno ulaganje u oglašavanje, te je u 2018. godini privukla više od 140 milijardi dolara oglašivačkih budžeta – što je više nego dvostruko više od drugorangiranog mobilnog interneta, sa 58 milijardi dolara.

Snaga linearne TV leži u njenom dosegu, i iako je dnevna gledanost na svetskom nivou opala poslednjih godina, što je popraćeno stalnim rastom penetracije interneta, potražnja oglašivača nije smanjena. I dok industrija pokušava predvideti šta će biti sledeća velika stvar, uprkos postojećim izazovima, televizija sa mogućnošću prikazivanja različitih oglasa različitim domaćinstvima na temelju podataka o potrošačima mogla bi predstavljati budućnost.

Procenjuje se da je na linearnu TV na 12 ključnih tržišta koja WARC razmatra u svojim izveštajima (Australija, Brazil, Kanada, Kina, Francuska, Nemačka, Indija, Italija, Japan, Rusija, Velika Britanija i SAD) ove godine otpalo 41,9% ukupnih investicija u display oglašavanje, ili 140 milijardi dolara. To predstavlja porast ulaganja od 1,0% u odnosu na 2017. godinu. Međutim, dominantni položaj linearne TV opada još od 2009, uglavnom u korist mobilnih telefona, čiji je udeo od tada porastao za 16,6% ukupne potrošnje.

Glavna prednost TV-a je doseg, ali i njegova funkcija olakšavanja top-of-funnel oglašavanja, u čemu je daleko efikasnija od drugih medija, posebno dugoročno. Podaci koje je prikupila Global TV Grupa od nacionalnih organizacija za praćenje gledanosti pokazuju da TV doseže 96% pojedinaca na ključnim tržištima svaki mesec, i 71% u proseku svaki dan.

Dnevno, vreme provedeno u gledanju linearne televizije u poslednjih je nekoliko godina zabeležilo svetski pad. U prvoj polovini 2018. godine prosečno vreme provedeno uz TV dnevno iznosilo je sat i 54 minute, što je za četiri minute manje u odnosu na 2017. i 21 minutu manje u odnosu na 2012.

Pad gledanosti linearne TV ipak nije doveo do smanjenja interesa među oglašivačima, pa je tako cena na hiljadu prikazivanja oglasa porasla na svim posmatranim tržištima, u rasponu od 14% u Indiji, 4% u SAD-u, do 2% u Velikoj Britaniji i 1% u Japanu.

Više informacija o ovoj temi pročitajte ovde.

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koliko je kreativna industrija važna za razvoj privrede Srbije?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime

Molimo unesite Vaš komentar!