Trendovi za uspešnu prodaju: e-trgovina u 2021.

Pored užasne 2020. godine koja nas je snašla i koju želimo što pre da zaboravimo, uprkos tome, pandemija je izazvala veliki BUM! u elektronskoj trgovini, a brendovi su se suočili sa velikim izazovima u razvoju sajtova i postavljanju novih standarda u elektronskoj trgovini.

Godina 2021. biće upisana kao početak poverenja korisnika u online šopove, ekspresne dostave, kupovine putem sajtova – preuzimanje u maloprodajnim objektima, card-on-file, mobile payment i veliki broj drugih segmenata koje korisnici danas mnogo više upotrebljavaju nego ranije.

1. Omnichannel prodaja
Porastom tehnologije na mobilnim uređajima, usvajanjem iOS & Samsung wallet payment-a, pružanjem korisnicima click&collect, mogu da zamislim da će se broj višekanalnih korisnika i te kako povećati. Omnichannel je kupovina koja korisnicima pruža neprimetno iskustvo na više kanala: korisnik može da pretražuje proizvode na Instagram shopu, da se više raspita o proizvodima na sajtu, da kupovinu obavi preko drugog, povezanog sajta, a da sve kupljene artikle preuzme u maloprodajnom objektu. Prema istraživanjima iz 2018. godine, više od 70% korisnika na 40,000 ispitanika odgovorilo je da im ovakav vid prodaje i te kako prija jer mogu više da saznaju o proizvodu i o samom brendu.

U nastavku je nekoliko Omnichannel saveta koji će vam pomoći u boljem iskustvu prodaja:

 Optimizujte sajt za mobilne uređaje. Preporuka je da imate Mobile adaptive sajt kako biste korisnicima mogli da ponudite nezavisno iskustvo od desk verzije sajta.

– Ponudite korisnicima:

  • Poručite preko sajta, preuzmite u radnji
  • Kupite u radnji, odaberite dostavu na kućnu adresu
  • Istaknuti proizvodi i cene – šop na društvenim mrežama

2. Više opcija plaćanja
Između ostalog, korisnike pokreće da kupe vaš proizvod na sajtu i više izbora za plaćanje. Ukoliko ste ograničeni samo na pouzeće ili samo na karticu, verovatno će veliki broj korisnika napustiti vaš sajt. Ponudite korisnicima plaćanje QR kodom, kartična plaćanja (više vrsta kartica), pouzeće, Paypal i, na primer, plaćanje preko administrativne zabrane. Najveća briga potrošača jeste da li će njegovi podaci biti sigurni, pa se i od vas očekuje da korisnicima jasno objasnite zaštitu podataka prilikom onlajn plaćanja.

3. Mobilna trgovina
Procenat korisnika koji obavlja kupovinu preko mobilnog uređaja zasigurno prelazi 65%. Do kraja 2021. godine očekuje se da će mobilni uređaji ostvariti više od 70% ukupne e-prodaje. Ukoliko imate online šop, preporuka je da se fokusirate na mobilnu verziju sajta, bez obzira da li je mobilna verzija responsivna ili prilagodljiva. Ispitajte svoj web sajt da li je prilagođen za mobilne uređaje pomoću Google testa za mobilne uređaje kako biste videli da li imate prostora za tehnička unapređenja ili je pak vaš sajt sjajno optimizovan za mobilne uređaje. Napravite progresivnu web aplikaciju za svoj sajt kako bi se korisnicima mobilna verzija učivatala brže od sajta. PWA omogućava korisnicima da pregledaju stranice koje su prethodno otvarali i to bez interneta. Istaknite u mobilnoj verziji hamburg meni, korpu i pretragu. Preporuka je da sva tri segmenta budu sticky header tako da korisnici prilikom skrolovanja uvek vide meni, pretragu i korpu.

4. Veštačka inteligencija
Interaktivni mehanizmi za preporučivanje artikala zasnovani na AI prvi put su viđeni u elektronskoj trgovini. Preporučivanje se zasnivalo na random artikle, popularne, nove ili najprodavanije. Napredovanjem tehnologije, razumevanje Paytona, na primer, AI je otišao daleko, pa tako na sajtu možemo imati karusel koji preporučuje korisnicima određene artikle prema njihovim finasijskim mogućnostima, naravno, uslov je da pamti istoriju njihovih prethodnih kupovina. Mnoge agencije nude iznajmljivanje AI softvera koji će biti uvezan na vašem sajtu preko API-a, a ukoliko u njihov softver ne verujete, ili vam je previše skupo, dobićete i ponudu na procenat od ukupne prodaje koja se generisala preko njihovog softvera. Za šta god da se odlučite, AI nije neophodan, ali je jako bitan faktor u povećanju prodaja, razumevanju korsinika, i na kraju prikazivanje artikala koje korisnici žele da vide.

5. Vizuelna trgovina
Vizuelna trgovina se ne odnosi samo na slajdere, odnosno na banere na sajtovima koje imate. Potrebno je da vaši artikli imaju i 360 fotografije ili video materijale – na mrežama i/ili na sajtu. Primenom JPEG2000 možete da poboljšate brzinu otvaranja i kvalitet slike na vašem sajtu. Ne zaboravite i na šop koji imate na društvenim mrežama – fotografije moraju da budu lepo izdizajnirane i informacije na njima jasno iskomunicirane. Takođe, ovde bih skrenuo pažnju i na TV trgovinu koja se vraća , ovog puta sa modernom tehnologijom koja omogućava korisnicima skreniranjem QR koda i poručivanje proizovda koji se trenutno emituje. Vizuali su jako bitni i nikako ih nemojte zanemarivati. Dok kod nas raste kartična prodaja i korisnici sve više imaju poverenja u card-on-file, u svetu se fokusiraju na glasovnu prodaju (primer Alexa by Amazon i Google Home by Google), kompanije ulažu u sofvtere za dinamičke cene kako bi pratili konkurenciju i odredili najbolje cene proizvoda za sebe, na kraju cilj je jedan: jednostavna, sigurna i brza online kupovina.

Više o ovoj temi možete čuti u „Content Academy“ koja će se treći put održati od 13. marta do 10. aprila, u organizaciji Represent Academy. Popust od 30% važi za sve prijave do 15. februara, a za detalje škole posetite link ili nam pišite na mejl prijava@represent.rs .

Autor teksta: Ivan Dabetić, Director of Digital Marketing and Ecommerce at Laguna & Delfi knjižare

Izvor i foto: Represent Communications


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari