Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Top City Brand – koji su najznačajniji brendovi gradova na svetu?

Brendiranje gradova je već odavno značajan segment marketing struke i zahteva od stručnjaka širok spektar znanja. Koliko nas ima na svetu, toliko utisaka imamo kroz putovanja i informacije koje smo stekli putem multimedija ili interneta. Najveći izazov stručnjaka koji rade brendiranje gradova je da nađu odgovor na pitanje: od čega postaje jedan grad brend? Simon Anholt, pored Nation Brands Indexa, sa kojom meri brendove zemalja u svetu, od 2000. godine meri i svetske brendove gradova.

Anholt Ipsos City Brands Index (CBI) postavlja šest dimenzija, sa kojima meri brendove gradova:

1. Prisustvo (Presence) – globalna zastupljenost grada na kulturnoj i naučnoj sceni
2. Mesto (Place) – geografski potencijali – klima, životna sredina, pozicioniranje zgrade i zelenih površina
3. Uslovi (Prerequisites) – utisak ljudi o osnovnim uslugama grada – koliko zadovoljavaju, koliko su pristupačne cene, kvalitet javnih servisa kao što su zdravstvene ustanove, škole ili sportski centri
4. Ljudi (People) – kakvi su ljudi koji žive u datom gradu, koliko su ljubazni
5. Puls (Pulse) – da li ima sadržaja gde se provodi slobodno vreme?
6. Mogućnosti (Potential) – meri privredne mogućnosti i mogućnosti za učenje i stručno usavršavanje

Prema najnovijem istraživanju rađenom tokom januara 2020. godine London se pokazao kao top 1. brand među gradovima u svetu. Istraživanje je obuhvatilo 5000 ljudi iz 10 zemalja sveta i merili su 50 gradova. London je, zahvaljujući svojoj kulturnoj šarolikosti, trenutno najpopularniji, i primetno je da odnosi Velike Britanije sa EU nisu uticali na mišljenje ljudi. Među prvih pet se nalazi još Sidnej, Pariz, Nju Jork i Rim.

TOP 10 gradski brand na svetu
Gradovi u Top 10 su pretežno isti, gradovi na začelju se ponekad menjaju; nije lako ući u ovaj krug, ali je zato lako ispasti. Ako pogledamo Pariz, iz godine u godinu gubi svoji položaj među brendovima, dok su Amsterdam i Beč sve popularniji.

Sveukupno gledano, Evropski gradovi su veoma popularni u celom svetu; London, Pariz, Rim i Amsterdam su među prvih deset. Beč, Berlin, Barselona, Ženeva, Kopenhagen, Minhen i Stokholm su u drugih deset (11-20). Madrid, Dablin, Prag i Helsinki su u trećoj desetini (21-30); Moskva, Varšava i Bazel su u četvrtom (31–40); a Istambul u petom bloku od po deset gradova (41-50).

S obzirom na to da se istraživanje vršilo pre pandemije, na predstojeće rezultate će verovatno uticati odnos država a unutar njih i gradova prema pandemiji: zaštitne mere, broj zaraženih i broj umrlih, i naravno broj i vrsta informacija o njima u medijama i na internetu. Zbog značajnog pada mogućnosti putovanja, mnogo manje direktnih informacija i utisaka smo imali ove godine na svetskom nivo. Videćemo iz sledećeg izveštaja da li je COVID značajno uticao na redosled brendove gradova na svetskom nivou.

Za Marketing mrežu tekst napisala: Mariana Bede

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

4,33 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

1 KOMENTAR

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!