today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Top 6 trendova u e-commerce industriji za 2024. godinu

Dinamična e-commerce industrija neprekidno se transformiše pod uticajem globalnih trendova i lokalnih specifičnosti. Neki delovi sveta suočavaju sa zasićenjem tržišta, dok drugi, poput Srbije, beleže impresivne stope rasta. Ovaj rast je delimično podstaknut pandemijom COVID-19, koja je ubrzala digitalizaciju i nepovratno promenila kupovne navike ljudi.

Ako govorimo o regionu, Slovenija i Hrvatska prednjače sa velikom penetracijom e-trgovine i razvijenom svešću o svim prednostima koje ona nudi. Shodno tome, njihov dalji razvoj prilično je stabilan, ali stopa rasta je niža, jednocifrena, dok Srbija trenutno proživljava renesansu u brzorastućoj e-commerce industriji. Na godišnjem nivou beležila je dvocifreni progres od oko 20% dok se za naredni period predviđa nesto niža ali i dalje dvocifrena stopa rasta.

Upoređujući trendove, vidimo da se različito primenjuju i prilagođavaju lokalnim tržištima. Posebno se ističu SAD i Kina koje prednjače sa inovacijama, kao što je npr. live shopping.

Kurirske službe se suočavaju sa izazovima prilikom isporuka pošiljki, a znamo da je dostava jedan od ključnih faktora u e-trgovni.

E-commerce industrija na Balkanu podložna je uticaju geopolitičkih dešavanja. Političke i ekonomske promene direktno utiču na ponašanje potrošača prilikom istraživanja že-ljenog proizvoda.

Recimo, analizom putanje do kupovine na Shoppster platformi vidimo da kupci sve više vremena provode istražujući proizvode pre donošenja odluke.

Samo pre godinu i po dana, kupcima je bilo potrebno u proseku 4 koraka da bi zaključili kupovinu. U međuvremenu je inflacija ostavila traga, pa je period “razmatranja” duplo duži, jer su ljudi oprezniji.

Pokušaću u redovima pred vama da dam predikciju koji će trendovi i izazovi u industriji imati najveći uticaj na njen dalji razvoj.

Ukidanje third-party cookies-a
Dugo najavljivani nestanak kolačića može zvučati privlačno za privatnost, ali za e-commerce je izvestan izazov, koji može da se pretvori i u prednost uz nove mogućnosti. Google planira da postepeno uvodi Privacy Sandbox u Chrome pretraživače i da se implementacija završi do kraja 2024. Na sreću, Big Data analitika i server-side tracking stižu kao spas. Uz ove inovacije, e-trgovine i dalje mogu da vam ponude personalizovano iskustvo, relevantne proizvode i privatnost.

Kao kupac, možete očekivati bolje preporuke, ponude prilagođene vašim željama i transparentnije prikupljanje podataka. Ukidanje kolačića i uspon Big Data-e znače prekretnicu u online trgovini.

Personalizacija e-trgovine
Personalizacija je postala ključan faktor u e-trgovini. Kupci više ne žele generička iskustva. Žele proizvode i sadržaje koji su prilagođeni njihovim interesovanjima i afinitetima. Kompanije koje uspeju da pruže personalizovano iskustvo ostvaruju veću lojalnost kupaca i povećavaju prodaju. Na primer, Amazon je pionir u personalizaciji preporuka proizvoda, analizirajući ponašanje kupaca i pružajući im relevantne sugestije.

AI u e-trgovini
Veštačka inteligencija je alat koji je zauvek promenio pravila u e-trgovini. Fenomen koji je u Srbiji eksplodirao protekle godine, postao je jedan od vodećih trendova. Pravilno korišćenje AI nudi puno olakšica u svakodnevnom poslovanju u vidu pomenute personalizacije korisničkog iskustva i dopiranja do ciljne publike sa preciznim preporukama. Osim toga, veštačka intelgencija može biti od koristi za logistiku, ali i za upravljanje robnim zalihama.

Affiliate marketing u e-trgovini
Affiliate marketing je globalno popularan vid marketinga, koji podrazumeva da pojedinci promovišu proizvode nekog online shopa na svom kanalu (website, YouTube kanal, društvene mreže…) i tako usmeravaju potencijalne kupce na kanal tog prodavca. Od svake kupovine koja se dogodi posredstvom takve veze, partneri zarađuju određenu proviziju.

Ovaj način zarađivanja je popularan i privlačan, jer možete raditi sa bilo koje lokacije, onoliko koliko vam odgovara, a zarada zavisi samo od toga koliko ste uspešno svojoj publici približili proizvod i koliko se on njoj dopao.

Primer je Amazonov affiliate program, dok je na našim prostorima tek u povoju. Ponosan sam što je moja kompanija Shoppster krajem prošle godine integrisala affiliate program u svoje poslovanje.

Glavosna pretraga
Glasovna pretraga je još jedan od izvesnih e-commerce trendova u budućnosti. Sa razvojem performansi smart zvučnika i smart telefona nepovratno se razvja i trend takozvane “glasovne kupovine”.

U razvijenim online tržištima poput SAD, veliki procenat kupaca na mesečnom nivou makar jednom koristi “Voice asistenta”. Online shopovi, takođe, nastoje da optimizuju mater-
nje jezike u pretragu zarad poboljšanja korisničkog iskustva. To je neminovna budućnost koja tek treba da se omasovi na domaćem tržištu.

Omni-channel kupovina
Dosadašnja iskustva e-trgovine ukazuju na to da je među kupcima sve rasprostranjeniji omni-channel pristup. To znači da preko 70% kupaca vrši pretragu, informisanje i kupovinu preko više različitih kanala. Korisnici upoređuju cene, uslove, kvalitet i proizvode na svim dostupnim mestima: u fizičkim radnjama i online shopovima, na aplikacijama i društvenim mrežama. To se najviše odnosi na tehnološki pismene generacije Z i milenijalse. Ovaj trend nikako ne znači zastoj poslovanja za e-trgovce, već naprotiv šansu za unapređenje biznisa.Statistika kaže da online shopovi koji imaju minimum 3 kanala povećavaju interakciju sa kupcima za preko 250%.

E-commerce industrija u Srbiji i regionu nastavlja da evoluira i prilagođava se promenljivim potrebama i preferencijama kupaca. Personalizacija, mobilna trgovina, održivost, lokalne platforme i digitalizacija malih preduzeća predstavljaju ključne trendove koji će oblikovati budućnost e-trgovine u našem regionu. Kompanije koje se prilagode ovim trendovima i ponude autentična i relevantna iskustva kupcima imaće prednosti u ovom dinamičnom okruženju.

Za Marketing mreža magazin teksta napisao:
Boris Perić, Performance Marketing Director, Shoppster Srbija

Ceo e-commerce specijalni dodatak pročitajte u Marketing mreža magazinu.

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!