today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Svetski brendovi u vlasništvu domaćih biznismena

Knez Mihailovom ulicom, nedeljno prođe, prema nekim istraživanjima, oko 400 hiljada ljudi. Decembra 2006. američki magazin „Business Week“ označio je ovu ulicu kao jednu od najznačajnijih evropskih šoping zona. Ulica je duga oko jedan kilometar i u njoj su, upravo zbog ekskluzivnosti lokacije, danas zastupljeni neki od najpoznatijih svetskih brendova – Zara, Springfield, Nike, Replay, Azzaro, Cortefiel, Office Shoes, Swarovski, Cesare Paciotti, Tally Weijl, Miss Sixty, Bata, Champion, Aldo, Adidas i drugi, navodi se na sajtu Centra za istraživačko novinarstvo (CINS).
Naime, ekipa CINS-a popisala je sve prodavnice u „Knezu“ i kreirala veb bazu podataka u kojoj se nalazi većina odgovora na pitanje ko kontroliše prodaju globalnih brendova u Srbiji. Rezultate ovog istraživanja, objavili su na svom sajtu www.cins.org.rs. Iako je ovo istraživanje obavljeno pre skoro godinu dana ono je i danas aktuelno, pa istraživanje ovih dana kruži društvenima mrežama. Od 57 prodavnica odeće i obuće, prema istraživanju CINS-a, 18 se nalaze u vlasništvu četvorice biznismena: Miroslava Miškovića (9), Milije Babovića (5), Petra Matića (2) i Mladena Grujića (2). To znači da njih četvorica zajedno kontrolišu nešto više od 30 odsto svih radnji odeće i obuće u najvažnijoj šoping ulici u uzemlji, tvrde u CINS-u Pored njih, ima još domaćih biznismena koji su vlasnici više objekata. Ipak, niko nije prisutan u toj meri kao prva grupa na čelu sa Miškovićem, prema brojnosti prodajnih objekta. U glavnoj gradskoj ulici gotovo da nema inostranih biznismena. Izdvajaju se jedino italijanski vlasnici, Diego Bellet, vlasnik objekata „Spaces“ i „Studio IT“, inače kupac „Ateksa“ i vlasnik tekstilne kompanije „Fibest“ iz San Martina di Lupari, kao i radnja „Terranova“, vlasništvo T.S.T. Systems iz Italije.
Od prodajnih objekata u Knez Mihailovoj, Miroslav Mišković, donosno Delta Holding, je vlasnik prodavnica: „Accessorize“, „Nike woman“, „Zara“, „Aldo“, „Eskada“, „Monson“, „BUZZ“, „ i „Nivea shop“. Prema podacima APR-a to preduzeće je 2008. godine ostvarilo promet od oko 2,1 milijarde dinara, sa 266 zaposlenih. Kako objašnjavaju u CINS, naziv firme daje dovoljno informacija da se potraži majka ove firme, pa se tako dolazi do podatka da je „Delta still“ zapravo u vlasništvu beogradskog „Delta sporta“, dok je vlasnik te firme „Hemslade trading limited“ sa Kipra. Ta ofšor kompanija služila je devedesetih, u vreme sankcija prema SR Jugoslaviji, prema navodima nekih medija, za plaćanje tada nelegalnog uvoza, dok je danas ta firma krajnji vlasnik svih Miškovićevih poslova, i to ne samo onih u Srbiji, već širom regiona.
„Hemslade trading limited“ se tako nalazi i u pozadini svih ostalih Miškovićevih prodavnica u Knez Mihailovoj ulici, kao što su „Delta shoes“, „Delta dmd“, „Delta fashion“ i „Delta M“. Pod ćerkama te kiparske firme, kao što je „Delta sport“ posluju prodavnice „Nike woman“ i „Buzz“, dok ćerka „Delta sporta“, firma „Delta shoes“, poseduje prodavnicu obuće „Aldo“. Još jedna od ćerki „Hemslejda“, „Delta fashion“, u Knez Mihailovoj poseduje tri prodajna objekta dva brenda – „Accessorize“ i „Monsoon“. Ćerka „Delta DMD“ upravlja radnjom pod imenom „Eskada sport“, dok ćerka „Delta M“ ima prodavnicu „Nivea shop“. Nakon ovog istraživanja, možemo reći da je popularni „Knez“ svetski a naš. Autor: B.Č.B

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!