Studenti i milenijalsi kao izazovna ciljna grupa za banke!

Bojana Stević, rukovodilac tima za brend menadžment i digitalne komunikacije UniCredit Banke, specijalno za Marketing mrežu govori na koji način banke prilagođavaju svoju komunikaciju studentima i milenijalsima i koliko je ovo zahtevna ciljna grupa.

Banke generalno imaju veoma široku ciljnu grupu kojoj se svakodnevno obraćaju i sa kojom komuniciraju. U kojoj meri se banke u Srbiji obraćaju studentima i milenijalsima i na koji način su poruke prilagođenje ovoj ciljnoj grupi? Na koji način UniCredit Banka komunicira sa ovom ciljnom grupom?
Od 2014. godine UniCredit Banka pruža usluge isplate učeničkih i studentskih kredita i stipendija Ministarstvu prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije, tako da su studenti i učenici za nas važan segment klijenata kojem smo veoma posvećeni. Možda o tome najbolje svedoče niz proizvoda i usluga koji su kreirani baš po njihovoj meri. Akademcima je učenje u fokusu, ne žele dodatna opterećenja i odgovornosti, a novac im je potreban za život kako bi mogli da se bave onim što im je stvarno važno – i da svojim novcem raspolažu na jednostavan i siguran način, što im studentski tekući račun koji je naravno, besplatan, i omogućava, jer uključuje sve ono što im je potrebno – tekući račun, kartice i bankarstvo na klik. Kada govorimo o komunikaciji, moram da priznam da ova generacija za banke predstavlja veliki izazov, jer su prilično suzdržani prema bankama, a samim tim je spremnost da saslušaju poruke ograničena. Dobar način za razvoj komunikacione strategije je eksploatacija studentskih „stereotipa“ kako bi se studentskim žargonom i upotrebom sredstava koja su prepoznatljiva kao „tipično studentska“ objasnile pogodnosti studentskog računa.

Brinu li banke o studentima i nakon završenog fakulteta i gledaju li na njih kao na ciljnu grupu koju je potrebno „negovati i zalivati“?
U skladu sa svojom strategijom da ulaže u mlade i njihov profesionalni razvoj, UniCredit Banka svake godine organizuje letnju praksu za studente završnih godina i studente master programa sa željom da motiviše ambiciozne i dinamične mlade ljude da steknu prva praktična iskustva u oblasti bankarstva. Pored toga, UniCredit fondacija svake godine pokreće Međunarodni program prakse, u okviru kojeg 60 studenata iz Evrope, uključujući i one iz Srbije, ima priliku da provede tri meseca u bankama članicama UniCredit Grupe, odnosno u Austriji, Bosni i Hercegovini, Bugarskoj, Hrvatskoj, Češkoj Republici, Nemačkoj, Mađarskoj, Italiji, Rumuniji, Rusiji, Srbiji, Slovačkoj, Sloveniji i Turskoj, uz sve plaćene troškove. Ovo su zaista jedinstvene prilike da se mladi upoznaju sa korporativnom kulturom, načinom rada, kao i da steknu prva radna iskustva koja će im sigurno koristiti prilikom prvog zaposlenja, bilo ono u banci ili ne.

Kada govorima o milenijalsima i studentima, oni imaju potpuno drugačije navike i drugačije gledaju na brendove i kompanije koje im se obraćaju. Kako biti autentičan i privući i zadržati pažnju ove veoma zahtevne ciljne grupe?
Prilikom profilisanja ove ciljne grupe, uočeno je da sadašnji studenti i učenici informacije često obrađuju samo površno i ne vole da troše previše vremena na analiziranje da bi došli do suštine. Zapravo, skraćen im je horizont pažnje i ne vole opširna objašnjenja. Odbacuju autoritet osim ukoliko on nije potvrđen rezultatima i iskustvom. Pod uticajem su influensera. Vole da stvari reše na efikasan i jednostavan način. Učestalo koriste sleng i komuniciraju jezikom često razumljivim samo njima. Od prijatelja, ali i brendova koje konzumiraju, traže razumevanje i autentičan pristup. Odbacuju brendove koji ih ne razumeju.

Kada student hoće nešto da nauči, on nabavi skriptu ili nađe starijeg kolegu koji će mu gradivo plasirati da bude sažvakano, skraćeno, uprošćeno, a u skripti već podvučeno ono što je važno da se zna. Stoga smo upravo ovakav pristup iskoristili za kreiranje komunikacione platforme pod nazivom Studentska skripta, i kroz vizuelno rešenje na kojem se nalazi skripta objasnili sve prednosti studentskog tekućeg računa – plaćanje uz pomoć šablona, mogućnost korišćenja platnih kartica za onlajn plaćanja, prebacivanje novca na klik prijateljima za kupovinu rođendanskih poklona, podizanje gotovine na bankomatima za izlazak vikendom, itd.
Reakcije su bile odlične, i to je pokazatelj da uvek pomno treba slušati ciljnu grupu kojoj se obraćamo.

Kada govorimo o studentima kao ciljnoj grupi – šta još banke mogu da urade da im studentske dane olakšaju i učine zanimljivijim?
Kao banka za sve što je važno, kontinuirano se trudimo da budemo uz naše klijente u trenucima koji su njima važni. To svakako važi i za studente. Stoga, sa željom da im omogućimo da pored učenja uživaju u stvarima koje vole i koje ih čine srećnim, svim korisnicima Studentskih paket računa obezbeđujemo pregršt popusta i pogodnosti u saradnji sa svojim partnerima: školama stranih jezika Berlitz, agencijom za putovanja i rad u inostranstvu, distributerima tehničke opreme, kao i zdravstvenim ustanovama. Sa druge strane, uzimajući u obzir da je danas najvažnije da si online, stanovnici Studentskog grada imali su priliku da koriste Strawberry Pametnu klupu. Napajan solarnom energijom, ovaj moderni urbani mobilijar pružao je svim stanarima uslugu besplatnog bežičnog interneta i punjenja mobilnih uređaja.

Pored toga, kako bismo olakšali komunikaciju i omogućili studentima da na jednom mestu imaju sve neophodne informacije, pokrenuli smo mikro sajt posvećen samo njima. Ovde mogu da prate datume isplate kredita i stipendija, nove kampanje i pogodnosti, kao i da nam se obrate za sva pitanja. Pored toga na mikrosajtu mogu da preuzmu svo neophodnu dokumentaciju u vezi sa konkursom, da obave pretragu rezultata konkursa, kao i da pronađu sve informacije u vezi sa stanjem i otplatom studentskih kredita.

Najnovije medijsko istraživanje o ponudama bankarskih usluga u Srbiji pokazalo je da banke najviše komuniciraju ponude za kredite i kartice. U kojoj meri su ovi proizvodi zanimljivi studentima i milenijalsima i na koji način sa ovakvom porukom doći do njih?
Kada govorimo o studentima, klijentima naše banke, moram priznati da smo zabeležili mnogo veće interesovanje za kartice. Naime, fleksibilnost korišćenja, kao i jednostavno praćenje troškova kroz servise kao što su mBanking aplikacija ili SMS Card alarm, čine da se ovaj proizvod ipak najčešće koristi. Ovo dodatno podstiču i kampanje, koje sprovodimo tokom određenih perioda sa našim partnerima koje podrazumevaju motivisanje studenata da koriste kartice, a sve u cilju ostvarivanja dodatnih koristi kod naših partnera ili poklon kartica banke.


Oceni tekst

4,33 od 5
Loading...

Komentari