Stepen vere u dela i ideje razdvajaju uspešne od manje uspešnih

Vukašin Tanurdžić, kreativni direktor marketinške agencije Headmade iz Novog Sada, specijalno za Marketing mrežu govori o reputaciji brenda kao najvrednijem kapitalu koje kompanije poseduju, u kom momentu se klijenti odlučuju da angažuju agencije, kao i šta zapravo podrazumeva pozicioniranje kompanije ili proizvoda na tržištu.

Imati dobar proizvod u rukama ne znači nužno uspeh. Šta je prvi savet klijentima kada dođu kod vas sa željom da brendiraju svoj proizvod ili uslugu?
Ako kažemo da je dobar proizvod ili usluga preduslov za uspeh nikako ne bi trebali da mislimo da je on neminovan. Na putu do uspeha razne faktore, osim kvaliteta ideje i izvedbe, treba povezati u harmoniju i ono sto je najvažnije treba biti uporan i konzistentan u politici koju ste sebi zacrtali. Poslovni uspeh je proces i nije pitanje momenta nego je pitanje trajanja, u kojem propagiranje proizvoda ili usluge spada u vrlo važne funkcije. Toliko važne da pitanje da li potrošač bira spram kvaliteta ili spram oglasa dobija dimenziju u kojoj je teško razlučiti do kraja istinu, ali ako pođemo od premise kontinuiteta onda smo bliži verovanju da je kvalitet ukupnog marketinškog nastupa – sveobuhvatna teorija koja objedinjuje proizvod, komunikaciju i plasman proizvoda – bitniji od pukog oglašavanja.
Treba verovati u reputaciju brendova, jer je to najvredniji kapital koji kompanije imaju, a kao ljudi od zanata volimo da verujemo u prvi postulat dobrog oglašavanja koji kaže da nema laganja potrošača i da je to ono što opredeljuje ljude u odluci kom „carstvu da se privole“.

Koliko je dizajn bitan i šta sve on podrazumeva?
Dizajn je danas neodvojivi deo života, pa tako i tržišta i svih njegovih dešavanja. Samim tim vrlo je važan i može se reći da je od suštinskog značaja. Dizajnira se sve, od ambalaže, propagandnih poruka, medija, pa do ljudi i mesta na kojima živimo. Dizajn nije više zasebna funkcija nego ima mnogo uzvišeniju ulogu integratora, činioca koji povezuje ideje i dela, daje smisao poruci koliko i reči daju smisao slici. Tek tako upareni oni čine sliku potpunom i možemo ih zvati dizajnom u duhu vremena u kom živimo.

Koliko u procesu ideja i kreativnog razmišljanja učestvuju naručioci ili je ipak samo vaš tim zadužen za razrađivanje ideja i planova?
Veza između klijenta i agencije je, ako pričamo o idealnom modelu, primer sinergije i saradnje. Isprepleteni u strategiji, ideji kao i realizaciji, ovi činioci treba da ostvare sve ciljeve koje kompanije postavljaju pred sebe. Naravno da u praksi postoje odstupanja od idealnog modela u kojem neko povuče više neko manje tereta na tom putu ali mi volimo da verujemo u dobre namere i pozitivnu, stvaralačku ambiciju te samim tim ne volimo da licitaramo ko je zaslužniji za uspeh, važno je da se desi.

Šta podrazmeva pozicioniranje kompanije/proizvoda na tržištu?
Pozicioniranje i trajanje na tržištu je proces koje objedinjuje razne funkcije i operacije. Od istraživanja tržišta, traženja poslovne niše i prostora za uspeh, preko razvoja proizvoda i formiranja cenovne politike, do stvaranja identiteta i karaktera brenda. Volimo da kažemo da je svet danas mesto na kojem živi sedam milijardi ljudi, a da u ukupnoj komunikaciji učestvuje mnogo više subjekata. Razliku čine brendovi, jer oni kao i ljudi imaju stavove, navike, komuniciraju intezivno i otvoreno. Jednom rečju imaju prava i obaveze kao i svi građani na planeti. U tom smislu pozicioniranje na tržištu je ustvari proces sličan podizanju deteta, njegovom vaspitavanju, školovanju i praćenju na životnom putu.
Ali pitanje je kako od nečeg nepoznatog napraviti brend, u stvari je pitanje imate li ideju i sposobnost da je iznesete do kraja i imate li publiku koja je zainteresovana, tj. motivisana da učestvuje u procesu ustanovljenja brenda. Svašta može da bude brend, važno je samo imati svest da su brend i njegov život isključivo vezani za emocije i stavove u ljudima i da je to jedini put po kojem oni idu.

U kom momentu se klijenti odlučuju za angažovanjem agencije poput vaše i koji je vremenski period kada rezltati postaju vidljivi?
Razni su trenuci i razlozi zbog kojih se agencija uključuje u poslovne procese naručioca. Nekad je to kriza, nekad je želja za daljim razvojem, ali ono što je sigurno je da se najbolje osećamo kada smo u procesu od samog početka i kada sve svoje resurse stavimo u funkciju razvoja i implementacije ideje.
Nekad se rezultati našeg angažovanja traže i vide odmah, a nekad je taj proces duži, što opet zavisi od ciljeva koji su pred nama postavljeni.

Koji su se načini oglašavanja pokazali kao najefektniji za dugoročne rezultate?
Svet živi u eri previše informacija i ako hoćete konkretne rezultate model koji je imperativ na današnji dan je model integrisanih marketing komunikacija, model koji podrazumeva sinhronizovano delovanje od momenta nastanka proizvoda pa do mesta i načina kupovine, povezujući sve operacije pod jedan kišobran sa jednim smislom i jednakim obećanjem. Sigurni smo u to da je ovo dobitni model koji u eri novih medija živi u raznim pojavnim oblicima, sa onim sto je najvažnije a to je da potrošači imaju uvid u sve delove života brenda sa jasno pokazanim mogućnostima da u njemu učestvuju na način na koji njma najviše odgovara. Oblikujući tako ono što kupuju, bio to proizvod ili usluga. Naš „savet“ bi bio da je stepen vere u dela i ideje ono što razdvaja uspešne od manje uspešnih.

Koja su to preduzeća kojima su vaše usluge pomogle da promene poslovanje iz korena sa pozitivnim dugoročnim rezultatima?
Radeći sa farmaceutskom industrijom ponosni smo na projekte razvijene za repozicioniranje Hemofarma na globalnom tržištu, od pozicije generičkog proizvođača do šire uloge u industriji zdravlja kroz razvoj novih brendova i koncepta usluge u ovoj brzo rastućoj industriji. Na današnji dan mislimo da smo značajno doprineli razvoju brenda Roda unutar Mercator kompanije, kroz redizajn identiteta i mesta prodaje kao i kroz razvoj novih modela unapređenja prodaje i odnosa sa potrošačem. U trgovini, ponosni smo i na proces rebrendiranja lanca prodavnica alata Woby Haus gde smo, takođe, postavili model integrisanja portfolia akcija unapređenja prodaje i mesta prodaje, sa ciljem produbljenja odnosa sa potrošačem i kontrolisanog rasta profita. Ovo su samo neki primeri gde mislimo da smo dali svoj doprinos uspehu.

Autor: Mirjana Marić


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari