Marketing mreža objavila je danas rezultate poslovanja agencija za komunikacije i odnose s javnošću za 2020. godinu, a u okviru studije Agency Report.
Agencija Represent Communications ubedljivo čuva svoje mesto na samom vrhu liste po poslovnom prihodu, a po neto dobiti nalazi se na 13. mestu. Ova agencija je u 2020. zabeležila pad po oba finansijska kriterijuma – 6,92% po poslovnom prihodu i 56,93% po neto dobiti. Međutim, Represent je prošle godine uvećao tim za 15,69%.
Na drugom mestu po poslovnom prihodu u 2020. godini nalazi se agencija New Media Team. Ova agencija se popela za tri mesta na rang listi u odnosu na 2019. godinu. Poslovni prihod ove agencije opao je za 13,5%, a neto dobit opala je za 24%. New Media Team uvećao je tim za 5,88%.
Na trećem mestu po poslovnom prihodu i na prvom po neto dobiti nalazi se agencija Right. Ova agencija se sa šeste pozicije na rang listi u 2019. popela na treće. Right je zabeležio pad prihoda u prošloj godini od 11,51%, ali veliki rast neto dobiti od 369,55%. Broj zaposlenih opao je za 14,29%.
Četvrto mesto po poslovnom prihodu pripalo je agenciji Red Communications, koja je pala za jedno mesto na rang listi. Ova agencija zabeležila je pad poslovnog prihoda za 29,33% i pad neto dobiti od 98,7%. Uvećali su tim za 5%.
Olaf&McAtter našao se, i ove godine, na petom mestu po poslovnom prihod i na drugom po neto dobiti. Ova agencija zabeležila je u 2020. pad prihoda od 29,17%, kao i pad neto dobiti od 20,99%. Tim je uvećan za 22,22%.
Takođe, u prvih 10 agencija na rang listi po poslovnom prihodu našle su se i Chapter 4 PR, Fusion Communications, Misita PR & Communication, Majo Public i We Media Agency.
Action Global Communications, posluje u Srbiji kao predstavništvo Kiparske istoimene PR agencije. Ova agencija ne nalazi se na listi PR agencija jer ne postoji ni jedan podatak o poslovanju iste. Agencija je aktivno pravno lice, osnovano u Srbiji 2001. godine.
U Agenciji za privredne registre Republike Srbije registrovana su ukupno 41 pravno lice koja se primarno bave komunikacijama i odnosima s javnošću.
Ukupan poslovni prihod agencija za komunikacije i odnose s javnoću u 2020. opao je za 19,70%, a neto dobit opala je za 20,75%. Broj zaposlenih u agencijama za komunikacije i odnose s javnošću veći je za 2,50%, a u 2020. iznosio je 246.
Grupacija agencija za komunikacije i odnose s javnošću, godinama unazad, jedna je najdinamičnijih kada je u pitanju „prestrojavanje“ u TOP 10 na rang listi. Nakon četiri veoma uspešne godine za ovu grupaciju agencija, usledio je pad. Čak 26 od 41 agencije zabeležilo je pad poslovnih prihoda u 2020. godini, a većina njih i pad neto dobiti. Ovaj podatak posebno čudi, ali i zabrinjava, s obzirom da smo tokom prošle godine mogli da čitamo brojne tekstove o tome kako se upravo PR tokom COVID-19 krize „vratio na velika vrata“. Zato se pitamo – šta je uzrok pada poslovanja agencija za odnose s javnošću i da li je ovo samo privremeni trend?
Uporedne rang liste sa finansijskim rezultatima za ovu grupaciju agencija možete pogledati na sajtu http://adwork.network/agency-report
Napomena: Za analizu su korišćeni javno dostupni podaci pravnih lica, a koji su objavljeni na sajtu Agencije za privredne registre Republike Srbije.