Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti!

Oglašavanje

spot_img

Oglašavanje

spot_img

ISPRATI

Šta se desilo sa agencijama za odnose s javnošću?

Marketing mreža objavila je danas rezultate poslovanja agencija za komunikacije i odnose s javnošću za 2020. godinu, a u okviru studije Agency Report.

Agencija Represent Communications ubedljivo čuva svoje mesto na samom vrhu liste po poslovnom prihodu, a po neto dobiti nalazi se na 13. mestu. Ova agencija je u 2020. zabeležila pad po oba finansijska kriterijuma – 6,92% po poslovnom prihodu i 56,93% po neto dobiti. Međutim, Represent je prošle godine uvećao tim za 15,69%.

Na drugom mestu po poslovnom prihodu u 2020. godini nalazi se agencija New Media Team. Ova agencija se popela za tri mesta na rang listi u odnosu na 2019. godinu. Poslovni prihod ove agencije opao je za 13,5%, a neto dobit opala je za 24%. New Media Team uvećao je tim za 5,88%.

Na trećem mestu po poslovnom prihodu i na prvom po neto dobiti nalazi se agencija Right. Ova agencija se sa šeste pozicije na rang listi u 2019. popela na treće. Right je zabeležio pad prihoda u prošloj godini od 11,51%, ali veliki rast neto dobiti od 369,55%. Broj zaposlenih opao je za 14,29%.

Četvrto mesto po poslovnom prihodu pripalo je agenciji Red Communications, koja je pala za jedno mesto na rang listi. Ova agencija zabeležila je pad poslovnog prihoda za 29,33% i pad neto dobiti od 98,7%. Uvećali su tim za 5%.

Olaf&McAtter našao se, i ove godine, na petom mestu po poslovnom prihod i na drugom po neto dobiti. Ova agencija zabeležila je u 2020. pad prihoda od 29,17%, kao i pad neto dobiti od 20,99%. Tim je uvećan za 22,22%.

Takođe, u prvih 10 agencija na rang listi po poslovnom prihodu našle su se i Chapter 4 PR, Fusion Communications, Misita PR & Communication, Majo Public i We Media Agency. 

Action Global Communications, posluje u Srbiji kao predstavništvo Kiparske istoimene PR agencije. Ova agencija ne nalazi se na listi PR agencija jer ne postoji ni jedan podatak o poslovanju iste. Agencija je aktivno pravno lice, osnovano u Srbiji 2001. godine.

U Agenciji za privredne registre Republike Srbije registrovana su ukupno 41 pravno lice koja se primarno bave komunikacijama i odnosima s javnošću.

Ukupan poslovni prihod agencija za komunikacije i odnose s javnoću u 2020. opao je za 19,70%, a neto dobit opala je za 20,75%. Broj zaposlenih u agencijama za komunikacije i odnose s javnošću veći je za 2,50%, a u 2020. iznosio je 246.

Grupacija agencija za komunikacije i odnose s javnošću, godinama unazad, jedna je najdinamičnijih kada je u pitanju „prestrojavanje“ u TOP 10 na rang listi. Nakon četiri veoma uspešne godine za ovu grupaciju agencija, usledio je pad. Čak 26 od 41 agencije zabeležilo je pad poslovnih prihoda u 2020. godini, a većina njih i pad neto dobiti. Ovaj podatak posebno čudi, ali i zabrinjava, s obzirom da smo tokom prošle godine mogli da čitamo brojne tekstove o tome kako se upravo PR tokom COVID-19 krize „vratio na velika vrata“. Zato se pitamo – šta je uzrok pada poslovanja agencija za odnose s javnošću i da li je ovo samo privremeni trend?

Uporedne rang liste sa finansijskim rezultatima za ovu grupaciju agencija možete pogledati na sajtu http://adwork.network/agency-report

Napomena: Za analizu su korišćeni javno dostupni podaci pravnih lica, a koji su objavljeni na sajtu Agencije za privredne registre Republike Srbije.

PROJEKAT

spot_img

OGLAŠAVANJE

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!