Agencija za strana ulaganja i promociju izvoza Republike Srbije (SIEPA) organizovala je nastup srpskih preduzeća na najvećem svetskom sajmu robnih marki PLMA, koji traje još danas u Amsterdamu. Na nacionalnom štandu Srbije, površine od 108 kvadratnih metara, predstavlja se 11 domaćih kompanija iz oblasti prehrambene industrije – „Agropartner“, „Aroma 1990“, „Bilje Borča“, „Duga Fruit“, „Esensa“, ITN, „Kondiva“, „Master Frigo“, PFI, „Sweet Art“ i „Venac“.
Srpske firme će imati prilike za sastanke sa vodećim maloprodajnim lancima koji su još pre početka sajma potvrdili dolazak na nacionalni štand Srbije, saopštila je SIEPA. Jedna od glavnih prednosti proizvodnje robnih marki za maloprodajne lance jeste to što proizvodjač nema troškove marketinga i pakovanja, pa je samim tim i cena proizvoda niža u odnosu na proizvoačke marke. Učešće robnih marki u ukupnoj maloprodaji u EU iznosi preko 35 odsto. U Srbiji je situacija nešto drugačija i taj procenat iznosi oko pet odsto, ali predstavlja povećanje u odnosu na period od predhodne tri godine.
Sajam PLMA se održava već skoro tri decenije i predstavlja vodeće mesto okupljanja i susreta najvećih trgovinskih lanaca i proizvodjača robnih marki.
Izvor: Tanjug